Toon posts:

[Citrix] Published application failed to start

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met de citrix server die hier staat zodra ik een published application start vanaf een werkstation gaat dit een heel end goed, hij meld aan, hij voert een script uit en dan niks meer naar ongeveer een minuut krijg ik de melding:

"programmanaam" failed to start.

The citrix server in unable to process your request to start this published application at this time. Please try again later. If the problem persists, contact your administrator.

Heb al gekeken naar de rechten maar daar is niks aan veranderd het enige dat veranderd is is dat de tijdelijke terminal server licenties waren verlopen en deze zijn vervangen door officiele open licenties per client, kan het hier misschien aan liggen?

Alvast heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor de moeite

Jurian _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
En hoe voer je dit uit? Via Web interface? via een client? welke versie? welk OS is je client? Klopt het padnaam naar de published app wel? Is de working-dir wel bereikbaar?

de licenties staan hier los van. Als je hiervoor zeker wil zijn moet je eens als admin inloggen, die kan een sessie starten zonder licentie, zelfs zonder een citrix licentie.

[ Voor 34% gewijzigd door Rataplan_ op 12-05-2005 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh en voor de duidelijkheid het is een Windows 2003 standard edition met Citrix metafram XP FR3

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:37:
En hoe voer je dit uit? Via Web interface? via een client? welke versie? welk OS is je client? Klopt het padnaam naar de published app wel? Is de working-dir wel bereikbaar?
Dit word uitgevoerd via client met win98 en xp en via webinterfase

Het padnaam klopt wel ja maar hij start geen enkel programma meer op en vanmorgen deed ie het nog gewoon totdat ik met die licenties aan de gang ging.

en wat is de working-dir ???

Bvd

Verwijderd

Working dir is de Werkdirectory voor een Applicatie.
Kun je in Citrix instellen bij de Published application, maar aangezien je daar niet aangezeten hebt,

verwacht ik er niets van.

Probeer eens op een andere Client. Webinterface is nogal gevoelig met je brwoserinstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 3 client geprobeerd en doen allemaal hetzelfde ;(

Ik heb ook op het moment van verbinden het management console in de gaten gehouden en er staat gewoon een sessie open alleen hij laat niks op de client zien na het uitvoeren van het aanmeldscript

Hebbie nog meer suggesties? alles is welkom

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Niets te zien in je event-viewer? Wat gebeurt er wanneer je inlogt op de server, start -> run en dan de regel van je pub app erin plakt en start?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Ik denk ook dat je het daarin moet zoeken. Een netwerkshare die niet meer bestaat / niet meer bereikbaar is of iets dergelijks. Citrix services draaien blijkbaar wel daar er wel connectie met de server is.

Kan je als admin wel via ICA naar een desktop connecten? (eigenlijk wat hierboven al verteld werd)

Verwijderd

Topicstarter
Abom schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:32:
Niets te zien in je event-viewer? Wat gebeurt er wanneer je inlogt op de server, start -> run en dan de regel van je pub app erin plakt en start?
In de Event viewer is niks te zien, als ik bovenstaande uitvoer start gewoon het programma dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen.

Ik denk dat het iets met een policy of de ts licentie is maar kom er niet uit iemand nog ideen daarover?

• Abom
  • Laatst online: 16-08 13:09
Dat het probleem in je TS lics zit lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien hij gewoon inlogt (dan is al een license issued). Sterker nog, dan zou je ook iets over een license issue vinden in je event viewer.

Ik denk toch echt dat het in je Published Application zit. Probeer eens een nieuwe (simpele) applicatie te publishen, zoals notepad.exe. Misschien dat je path naar de executable niet tussen quotes staat?

• mutsje
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Ik vind je openingspost heel erg sumier om gelijk in PN&S te gaan posten om heel eerlijk te zijn..

code:
1
The citrix server in unable to process your request to start this published application at this time. Please try again later. If the problem persists, contact your administrator.

Heeft alles met rechten te maken dus ga maar eens op je Terminal Server kijken of de gebruiker uberhaupt wel rechten heeft om Applicatie X op te starten in Workdirectory X.
Verder zullen er vast wel events voorbij komen als je audit tenminste aan hebt staan op je server.

Heb je al gekeken op de knowledgebase van www.citrix.com ?

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 12-05-2005 15:50 ]

Verwijderd

Heb je hier iets aan?

http://www.tokeshi.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1942

Citrix states in their article: CTX827282

CTX827282 - Error: appname failed to start. The Citrix server is unable to process your request to start this published application at this time

This document was published at: http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?externalID=CTX827282

Document ID: CTX827282, Created on: May 28, 2002, Updated: Jun 10, 2003

Products: Citrix MetaFrame XP 1.0 for Microsoft Windows 2000

Published applications may not work after installing Feature Release 2.
If Enable XML Service DNS address resolution is checked under MetaFrame settings and the client is connecting to the the server using TCP/IP + HTTP, users will not get their application sets or will get an error message about connecting to their published applications. The error is "<appname> failed to start. The Citrix server is unable to process your request to start this published application at this time."

Users can still make direct custom connections to the server desktop. If you downgrade to Feature Release 1, the downgrade is successful and the published applications start working again.

This problem seems to occur only when the MetaFrame server and the ICA Client are using different DNS servers. Checking Enable XML Service DNS address resolution allows a MetaFrame XP server to return the fully qualified domain name (FQDN) to ICA Clients using the Citrix XML Service.

NOTE: DNS address resolution requires the MetaFrame XP server farm to be in native mode and an ICA Client Version 6.20.985 or later. It also means that the FQDN can be resolved to an IP address for the ICA connection to work.

Verwijderd

Move PNS > SA
Pagina: 1