Toon posts:

[Crystal Reports] Acceptgiro

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Crystal Reports layout voor acceptgiro's. Kan iemand mij daaraan helpen of mij van wat tips voorzien?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik mis nog steeds iedere vorm van eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel op Google als op GoT gezocht, maar helaas niets kunnen vinden. Zelfs geen informatie over iemand die Crystal gebruikt om acceptgiro's te maken.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt toch gewoon een rapportje maken, en met wat testen alles op de juiste plek neerzetten? Ik snap niet helemaal waar je naar op zoek bent?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel, maar wellicht is er al een template voor. Dat zou heel veel ellende schelen aangezien het afdrukken van Acceptgiro's zeer nauwkeurig moet gebeuren. Tot op de mm om precies te zijn.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dat zo? Ik zie toch vrij veel acceptgiro's hier voorbijkomen die het niet zo nauw nemen. Evenwel blijft dit een kwestie van even knoeien en je hebt het gebouwt.. toch? :) Je geeft zelf al aan dat er niets is te vinden; de kans dat iemand er hier mee op de proppen komt is dan ook vrij klein gok ik :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• P_de_B
  • Niet online
Acceptgiro's hoeven niet echt tot op de mm precies te zijn hoor, je kunt er best _iets_ naast zitten. Daarnaast is het echt eenvoudig zelf te doen in mijn ogen. Gewoon beginnen, je zult zien dat je met 10 - 15 proefdrukken een template hebt gemaakt :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Dat afdrukken heeft niet zoveel met Crystal te maken alswel met het te gebruiken font en de printer die je gebruikt. Volgens mij kan iedere bank je een set ter beschikking stellen om voor je me te testen.

Wat ik bedoel met die fonts en printer is dat het door de bank leesbaar moet zijn door hun scanners zeg maar. Ik heb ooit eens bij een klant gehad (Ahrend) die moesten perse bepaalde printers hebben met zo min mogelijk afwijking en een Laserjet Dimm met fonts (ORC oid) omdat anders de bankcentrale de acceptgiros niet kan lezen.

suc6 ermee

[ Voor 46% gewijzigd door Saab op 12-05-2005 16:26 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij gebruiken zelf Crystal Reports icm PeopleSoft en maken daar idd ook acceptgiro's mee. Helaas kan ik je die layouts niet zo geven, omdat die in eigen beheer ontwikkeld zijn en afgestemd zijn op onze situatie. Daarnaast zijn layouts niet zomaar uitwisselbeer tussen de verschillende versies van Crystal, dus ook daar zit je mee als ik je al zou kunnen geven.
Inderdaad heeft ook het lettertype te maken met de manier waarop je e.e.a. op scherm ziet. Ik weet dat mijn collega er destijds ongeveer een week full time op heeft gezeten om e.e.a. goed uitgelijnd te krijgen. Ik kan je dan ook niets anders adviseren dan een basale acceptgiro te maken in Crystal, die uit te printen, en dan te kijken wat je er precies aan moet veranderen.
Wens je veel suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga me helemaal uitleven op de milimeters... 8)7

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23
Neem anders even contact op met Business Objects? Die hebben misschien wel wat?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 07:07
Het ligt er in elk geval helemaal aan of je OLA's of Acceptgiro's gaat printen. OLA's zijn tot op de millimeter nauwkeurig met een aangepast lettertype en allerlij voorwaarden. Voor acceptgiro's zijn die normen best ruim en kom je met wat trial & error best ver.

Verwijderd

The_Eagle schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:53:
Wij gebruiken zelf Crystal Reports icm PeopleSoft en maken daar idd ook acceptgiro's mee. Helaas kan ik je die layouts niet zo geven, omdat die in eigen beheer ontwikkeld zijn en afgestemd zijn op onze situatie. Daarnaast zijn layouts niet zomaar uitwisselbeer tussen de verschillende versies van Crystal, dus ook daar zit je mee als ik je al zou kunnen geven.
Inderdaad heeft ook het lettertype te maken met de manier waarop je e.e.a. op scherm ziet. Ik weet dat mijn collega er destijds ongeveer een week full time op heeft gezeten om e.e.a. goed uitgelijnd te krijgen. Ik kan je dan ook niets anders adviseren dan een basale acceptgiro te maken in Crystal, die uit te printen, en dan te kijken wat je er precies aan moet veranderen.
Wens je veel suc6 :)
Hallo,
The_Eagle

Uiteraard snap ik dat je deze template niet kunt verspreiden, helaas..
kun je echter misschien wel de lettertype instellingen van crystal reports geven van OCRB
Dus hoeveel spacing en linespacing er tussen moet e.d. kom er namelijk echt niet uit en op google is hier vrijwel ook niks over te vinden. Mijn template heb ik dus al het enige wat onbreekt is de opmaak van het lettertype.

• P_de_B
  • Niet online

Verwijderd

Jah bedankt zover was ik al...
staat alleen maar in dat het font OCRB moet zijn maar niet lettertype grote van letters of cijfers.
en dat zoek ik..

• P_de_B
  • Niet online
MIsschien moet je het document echt even lezen :/
quote: pdf-je op de site van Interpay
Specificaties voor
het printen van acceptgiro’s
3.1 Functie en werkwijze
De leesstrook dient voor het vastleggen van de betalingsgegevens zodat de financiële
instellingen de opdracht automatisch kunnen verwerken. De automatische verwerking
vindt plaats met behulp van optische lezers die de verschillende tekens onderscheiden en
herkennen. Deze wijze van herkennen heet ‘OCR’ (Optical Character Recognition).
Voor een optimale verwerking van gegevens (OCR-lezen), worden hoge eisen gesteld
aan het OCR-B schrift.
3.2 OCR-B
De financiële instellingen hebben voor de OCR-verwerking van de acceptgiro gekozen
voor OCR-B als schriftsoort, als schriftgrootte is gekozen size 1.
Deze schriftsoort is gestandaardiseerd in de ECMA-11 norm (niet de ISO standaard).
De toegestane set bevat de volgende karakters:
Andere karakters zijn niet toegestaan in de coderegel.
De karakters >, < en + zijn veldscheidingstekens en mogen alleen op de
vastgestelde plaatsen worden geprint.
3.2.1 Lijndikte
De lijndikte van de geprinte karakters is nominaal 0,35 mm, met een maximale
tolerantie van 0,08 mm. De minimale lijndikte is 0,27 mm en de maximale lijndikte
is 0,43 mm.
3.2.2 Karakterafstand (pitch)
De karakters in de leesstrook zijn in velden gegroepeerd. De karakters hebben een
vaste onderlinge afstand van 0,1 inch = 2,54 mm, dit is de afstand tussen twee
centerlines (zie ook de afbeelding op bladzijde 18).
3.2.3 Positie coderegel
De plaats van de coderegel is nauwkeurig vastgesteld en heeft slechts een zeer kleine
tolerantie.
Gemeten vanaf de onderzijde van het gesneden of gebursterde formulier tot aan de
onderzijde van de coderegel is de afstand 8,5 mm. Gemeten vanaf de blauwe
scheidingslijn tussen de body en de leesstrook tot aan de onderzijde van de coderegel
is de afstand 9 mm. Aan weerszijden van het document dient tussen de coderegel en
de zijkant van het afgewerkte formulier 0,3 inch ruimte vrij te worden gehouden.
De velden dienen in de coderegel te worden gepositioneerd met een maximale
horizontale en verticale tolerantie van ± 1 mm (zie ook de afbeelding op bladzijde 18).
de rest van de uitleg, inclusief plaatjes staan echt in de link die ik je gaf.

Verwijderd

Srry dat ik niet oplette....
alleen nu uitlezen wat dit moet zijn in crystal reports want dat komt niet overeen met wat daar staat als ik een afdruk maak en die sjabloon erop leg :S

• P_de_B
  • Niet online
Heb je het lettertype wel op je PC staan?

Verwijderd

Jah OCBR Gedownload en komt overheen met die sjabloon
heb lettertype 12 komt ook overheen als ik die sjabloon eropleg.
maar het lijkt net of de cijfers te groot zijn terwijl ze wel goedpassend in de sjabloon zitten.

• P_de_B
  • Niet online
Kun je duidelijker uitleggen wat het probleem is?

Verwijderd

oke
ik heb het volgende gedaan in chrystal reports een template gemaakt voor een acceptgiro(euro)
de plaats waar text moet staan klopt alleen het volgende klopt niet :

De tekstopmaak valt op de juiste plaats dus als ik het sjabloon en check met die printtolerantie zit het binnen de marges. alleen wanneer ik OCBR schrift sjabloon eroverheen haal lijkt het net of mijn letters te groots zijn..
terwijl ik me aan de regels hou volgens die link die jij me gaf.
daarom zoek ik iemand die mij de instellingen van Chrystal reports kan geven. dus de instellingen van het font
zoals Lettergrote spacing tussen ruimte e.d
is het zo duidelijker ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P_de_B schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:06:
Kun je duidelijker uitleggen wat het probleem is?
Eeen screenshot (of desnoods een scan van een print) zegt meer dan 1000 woorden :Y)
Overigens is dit IMHO gewoon een zaak van pielen tot je er bij neer valt, ik zie niet in hoe we hier concreet in zouden kunnen helpen.

Snij een pak papier op Acceptgiro formaat en maak daar telkens een test-print op. Vervolgens leg je die op de echt Acceptgiro en hou je 'm tegen 't licht om te kijken hoeveel je nog naar links/rechts/boven/beneden moet. Steeds een beetje aanpassen, totdat het goed is.
En datzelfde geldt natuurlijk ook voor spacing en lettergrootte etc.

offtopic:
You've heard about the computer programmer that died while washing his hair in the shower. The instructions said, 'Lather, rinse, repeat.'

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 11:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• P_de_B
  • Niet online
Ik snap het niet, je gebruikt een standaard font daarvoor met de grootte 1 (zie spec) hoe kan het dan verkeerd zijn als je het vanuit CR print? Als je dezelfde regel uit Word print, is het dan wel goed?

Verwijderd

tsjaa is ook een mogelijkheid maar ik neem aan dat het niet zo moeilijk is om te beantwoorden
hoe jou opmaak van het lettertype is ... dit scheelt mij namelijk een hoop pielwerk

de plaats waar alles moet vallen klopt al...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:13:
tsjaa is ook een mogelijkheid maar ik neem aan dat het niet zo moeilijk is om te beantwoorden
hoe jou opmaak van het lettertype is ... dit scheelt mij namelijk een hoop pielwerk

de plaats waar alles moet vallen klopt al...
heb ik al geprobeerd
als ik het font goed heb ingesteld en kopieer naar CR dan klopt er nix van ??
de spacing en lining in word komen niet overeen in CR..
heel wazig. zou je niet een screenshotje kunnen maken van jou opmaakinstellingen . ?

dus rechtermuisknop op een textvlak --> format text -->font en paragrapth

• P_de_B
  • Niet online
ik heb geen layout in CR, dus kan geen screenshot maken. Maar normaal gesproken moet CR gewoon goed met True Type fonts om kunnen gaan... Ik heb verder geen idee.

Verwijderd

okej...
in ieder geval bedankt..
ik ga verder met stoeien in CR

Verwijderd

P_de_B schreef op Monday 05 September 2005 @ 11:22:
ik heb geen layout in CR, dus kan geen screenshot maken. Maar normaal gesproken moet CR gewoon goed met True Type fonts om kunnen gaan... Ik heb verder geen idee.
Het is gelukt hoor wat stom van mij ik had OCRB gebruikt maar was dus niet type 1 vandaar al die rompslomp.
ik wist niet dat er meerdere versies van dit lettertype waren |:( 8)7 .

Maar het is gelukt :)
Pagina: 1