Pc start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-04 22:11
Ik heb sinds gisteren een gek probleem. Ik wilde 's ochtends mijn pc aanzetten, en hij deed niks. knopje achterop de pc uitgezet (stroom er af dus) en weer aan, weer niks. Het gekke was dat zelfs als ik de stroomkabel er uit trok het rode lampje bleef branden voor op de pc. Ook op mijn moederboord blijft een groen lampje branden. Ik had verder geen tijd om er naar te kijken, want ik moest naar school, en toen ik 's middags terug kwam kon ik gewoon mijn pc opstarten. Wel had ik het "stroomknopje" uit gelaten. Verder geen problemen gehad, en gisteravond gewoon weer afgesloten zonder problemen. Nu heb ik vanochtend weer hetzelfde, en het is me tot nu toe nog niet gelukt om hem weer op te starten.

Verwijderd

dit heb ik als ik hem te ver heb overgeklokt, hij reageert helemaal niet meer en later als die helemaal uit eheft gestaan dan gaat ie weer aan.

kortom, heb je hem overgeklockt?

wat is je systteem specs?
wat voor voeding heb je?
wat heb je OC?

• SaN
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:23:
dit heb ik als ik hem te ver heb overgeklokt, hij reageert helemaal niet meer en later als die helemaal uit eheft gestaan dan gaat ie weer aan.

kortom, heb je hem overgeklockt?

wat is je systteem specs?
wat voor voeding heb je?
wat heb je OC?
Asus k8v deluxe
Athlon 64 3000+ boxed
kingston 512 mb ddr400
voeding weet ik eerlijk gezegd niet...

Pc is niet overgeklockt

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Dat groene lampje op je moederbord betekend dat er nog spannings op staat, die blijft vaak branden nadat je de spanning van je pc hebt afgehaald. Dit lampje gaat als het goed is weer uit als je de powerknop een aantal keer ingedrukt hebt, dan ontlaadt de pc zich.

Het klinkt alsof er ergens kortsluiting is, misschien in je voeding. Probeer eens een andere voeding als je daar de beschikking over hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door OneUp op 12-05-2005 14:39 . Reden: Typo ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• SaN
OneUp schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:37:
Dat groene lampje op je moederbord betekend dat er nog spannings op staat, die blijft vaak branden nadat je de spanning van je pc hebt afgehaald. Dit lampje gaat als het goed is weer uit als je de powerknop een aantal keer ingedrukt hebt.

Het klinkt alsof er ergens kortsluiting is, misschien in je voeding. Probeer eens een andere voeding als je daar de beschikking over hebt.
Nee, ik heb geen andere voeding helaas :/

• SaN
Ok opgelost...

Here's the deal: Ik heb een MDA Compact, met een cradle uit Hongkong. In de cradle zit een ingang voor een adapter om de mda ook op te kunnen laden als de pc uit is. Nu heb ik 3 dagen geleden die adapter er in gestopt. Wat blijkt is dat als de mda niet in de cradle zit, de cradle/adapter de stroom door geeft aan de pc 8)7 (hierdoor bleven de lampjes ook branden). Als ik de cradle uit de pc haal start hij meteen op. Ook als ik de mda in de cradle zet, en dan de pc opstart werkt het gewoon. Bedankt voor de reacties deze kan dicht wat mij betreft.

Verwijderd

te laat :D

wel een vreemd iets trouwens :P maar fijn dat het is opgelost :)

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 14:49 ]

• SaN
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:47:
te laat :D

wel een vreemd iets trouwens :P maar fijn dat het is opgelost :)
Ja echt heel stom, een cradle die stroom doorgeeft aan de pc door de USB-poort |:(
Pagina: 1