3Com 54G AP firmware 1.03.07A problemen

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:13
Ik heb sinds eergister een heel vervelend probleem...

Ongeveer een jaar gebruiken wij thuis al de 3Com 54G Officeconnect Ik had deze al eens geupdate naar firmware versie 1.03.05, eergister heb ik geupdate naar versie 1.03.07A. Sindsdien is de het accespoint bijna onbruikbaar.

Ik kan slechts af en toe in de webmenu komen, vaak alleen na het resetten van het accespoint, het raarste is nog dat ik met de laptops in huis (Acer 1454 en een Acer 3002LMi) wel een verbinding kan krijgen, maar met de 3 desktops die een wireless kaartje hebben niet.

De verbinding is bezig om tot stand te komen, maar nog voordat de netwerk kaart uberhaupt een ip krijgt toegewezen stopt het verbinding maken.

Instellingen van het accespoint helpen niets, wel of geen mac beveiliging, wel of geen wep keys ed. DHCP een ip laten toewijzen of zelf een ip geven helpt ook niets. Ik heb geprobeert het AP terug te flashen naar versie 1.03.05 maar dit lukt helaas ook niet.

Het gaat dus om het accespoint op onderstaande plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/images/products/en_US/prd_lg_3crwe454g72.gif

* ephymerous hoopt dat er een tweaker is met de oplossing :Y)

XXXVI

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Heb geen oplossing voor je.

Eergisteren ook firmware 1.03.07A geinstalleerd. We hebben 2 laptops, 1 Dell 54mbit ingebouwde kaart en een Dell Centrino 11Mbit kaart. Die 11Mbit wilde niet meer connecten met het AP. Ik zag hem wel in beschikbare netwerken.

Toen maar weer de oudere firmware erop, gelukkig werkte hij toen weer goed. Deze firmware werkt trouwens met de 11Mbit centrino kaart ook niet goed, vandaar dat ik een aparte 11Mbit pcmcia kaart in de laptop heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Arnout op 12-05-2005 14:18 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

franssie

Save the albatross

In de manual staat een procedure "Recovering from Corrupted Software", werkt dat misschien om de oude firmware terug te zetten?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:13
franssie schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:18:
In de manual staat een procedure "Recovering from Corrupted Software", werkt dat misschien om de oude firmware terug te zetten?
Op een of andere manier is de manual pdf hier niet te openen :? Zou je misschien kunnen posten hoe dat gaat?

/edit

Laat maar, zoals hierboven stond firmware 1.03.05 er op en werkt weer top. Heel apart dat ik nu wel kon terugflashen. Maar het is iig opgelost :)

* ephymerous baalt van 2 dagen kloten
Arnout schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:15:
Heb geen oplossing voor je.

Eergisteren ook firmware 1.03.07A geinstalleerd. We hebben 2 laptops, 1 Dell 54mbit ingebouwde kaart en een Dell Centrino 11Mbit kaart. Die 11Mbit wilde niet meer connecten met het AP. Ik zag hem wel in beschikbare netwerken.

Toen maar weer de oudere firmware erop, gelukkig werkte hij toen weer goed. Deze firmware werkt trouwens met de 11Mbit centrino kaart ook niet goed, vandaar dat ik een aparte 11Mbit pcmcia kaart in de laptop heb.
Ff offtopic vraagje voor je, heb je enig idee als hier ook modded firmware versies voor zijn? voor beter bereik ed?

[ Voor 63% gewijzigd door ephymerous op 12-05-2005 15:54 ]

XXXVI

• Arnout
ephymerous schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:39:
Ff offtopic vraagje voor je, heb je enig idee als hier ook modded firmware versies voor zijn? voor beter bereik ed?
Nee, heb ik niet. Ben daar niet zo in geintresseerd, woon in een houten huis, ontvangst is geen probleem maar ik heb hier en daar gelezen dat 3com maar matige access points maakt qua zendbereik.

Wat nog wel interessant is, tijdens het zoeken naar firmware n.a.v. je vraag kwam ik op deze pagina terecht: http://seclists.org/lists/vulnwatch/2005/Jan-Mar/0042.html
The problem specifically exists due to insufficient privilege checks when accessing various URLs without going through the formal logon process. An unauthenticated attacker can glean sensitive information from the device via the following URLs:

/main/config.bin
/main/profile.wlp?PN=ggg
/main/event.logs

These URLs will expose the administrative username and password in clear text, the WEP key and SSID, and the router log file respectively.
Tezamen met de slechte ontvangst en de problemen die ik al had i.c.m. een Dell Inspirion 802.11b, vind ik het een zeer matig product van 3Com. Ik zal niet gauw zelf een 3com access point kopen.

edit:

nog wat gegoogled:

http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=173952

Er schijnt dus een 1.03.07C versie te zijn. Wie heeft deze? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Arnout op 13-05-2005 09:03 ]

• Arnout
Inmiddels firmware gevonden... en direct maar even gehost. :P

Ik heb 'm nog niet kunnen testen! Testen op eigen risico!

Getest en hij werkt goed.

http://www.vosvos.nl/arnout/3com_ap_firmware/

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 15-05-2005 23:12 ]

• Arnout
De firmware blijkt nu met de 802.11g clients niet goed te werken... weer terug naar de oude firmware dan maar. Om de zoveel tijd een disconnect.
Pagina: 1