[VB.NET] Dubbele inheritence

Pagina: 1
Acties:

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Voor auto's (die afgemeld moeten worden e.d.) moet er gecomminiceerd worden; dit kan naar 3 providers:
RDC
Extranet
A2SP

Deze providers hebben verschillende diensten:
APK
RV
etc
etc

Nu communiceren ze allemaal anders, maar wel met dezelfde gegevens.

Ik heb hiervoor dus een communicatie-base-class aangemaakt die connect, data stuurd, en disconnect.
Ook heb ik een APK base-class gemaakt waarin het "uiterlijk" van de APK class staat, alle variabelen dus.

Nu moet ik deze combineren naar 1 class, bijv: ExtranetAPK. Kan dit?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Multiple inheritance wordt niet ondersteund in .Net Maar ik volg het verhaal niet helemaal; doel je niet op iets als een Facade laag of een Provider Pattern?

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 12-05-2005 14:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kix@$$
gorgi_19 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:00:
Multiple inheritance wordt niet ondersteund in .Net Maar ik volg het verhaal niet helemaal; doel je niet op iets als een Facade laag of een Provider Pattern?
Hoe bedoel je dat precies?

Ik heb iig voor elke provider een class met "hoe hij communiceerd"

En ik heb voor elke dienst een class met "welke data die dienst nodig heeft"

En die 2 wil ik combineren naar een ProviderDienst class...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

En daar wil je voor overerven?
Is het dan niet een idee om een ProviderDienst class te maken met een instance van de ene class en een instance van de ander.

De class is ProviderDienst gebruikt de andere classes, maar verandert de functionaliteit bijvoorbeeld niet, dus is overerven niet echt op z'n plaats denk ik.

Je zou voor die ProviderDienst nog wel een interface of baseclass kunnen bouwen natuurlijk, zodat duidelijk is wat classes uit die categorie moeten kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 12-05-2005 14:07 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Kix@$$
Hmm mja volgens mij zit ik idd te moeilijk te denken... als ik een APK class maak kan ik die Extranet class daarin natuurlijk gewoon aanroepen...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Kix@$$ schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:10:
Hmm mja volgens mij zit ik idd te moeilijk te denken... als ik een APK class maak kan ik die Extranet class daarin natuurlijk gewoon aanroepen...
Kan, maar wat dan met RDC en A2SP? Je moet dan wel overal de base-class gebruiken, zodat je later de werkelijke instance erin kan zetten..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet beter gewoon een interface ICommunicationProvider maken die er als volgt uitziet
C#:
1
2
3
4
5
interface ICommunicationProvider
{
    CommunicateAPK( APK apk );
    ........;
}

en dan meerdere implementaties hiervan maken voor de providers. Je kan deze interface dan gebruiken om iets te communiceren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1