[Acces2000] naam veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 16:10
Ik heb een bestaande Accesdatabase. ik wil nu de naam van de formulieren veranderen. ik bedoel dan de naam die bovenaan het formulier in de blauwe balk staat. weet iemand hoe ik dit kan doen? als ik de naam van het formulier het formulier verander dan blijft deze wel hetzelfde staan boven in de blauwe balk. kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 10:52
In de eigenschappen van het form kun je de eigenschap Caption aanpassen. Dat moet m zijn...

• Elve1984
is dat in de ontwerp weergaven of waar is dat? want als ik op de naam van het formulier ga staan en doe rechtermuisknop eigenschappen staat dat er bij mij nergens bij

• jackal.nl
Dat klopt ja. Design weergave, zet de properties aan via view. Klik dan het hokje op het form helemaal linksboven aan en zie dat het form geselecteerd is. Op de tab 'Format' is caption de eerste. Suc6!

• Elve1984
dit werkt niet. vakje is leeg

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
jackal.nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:38:
In de eigenschappen van het form kun je de eigenschap Caption aanpassen. Dat moet m zijn...
JAAAHH, dat is em!!

Juist topic aan't lezen en me suf aan't denken hoe die eigenschap weer noemde. Heb jaren niks anders gedaan dan in Access applicaties geschreven en nu kwam ik zelfs nog niet meer op caption-eigenschap... triestig, heel triestig!

*schopt zichzelf* |:(

• jackal.nl
Vakje is leeg... Misschien kun je er wat inzetten dan???
:P

• Blacksnak
Moet werken. Ofwel bedoel jij een andere balk ofwel pas je de verkeerde .caption aan (lees: van ander formulier)
jackal.nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:50:
Vakje is leeg... Misschien kun je er wat inzetten dan???
:P
Da's misschien ook wel een oplossing ja ;)

[ Voor 113% gewijzigd door Blacksnak op 12-05-2005 13:55 ]

• Elve1984
ik bedoel als je het formulier geopend hebt (dus niet in ontwerp weergave) heb je boven in het schermpje van het formulier een blauwe balk. daar staat de naam van het bedrijf in. deze wil ik aanpassen. die naam is bij 6 van de 13 formulier hetzelfde en bij al deze 6 formulieren wil ik die naam aanpassen. als ik het formulier in ontwerpweergave open heb staan en dan boven in op beeld eigenschappend druk en dan krijg ik een schermpje daar ga ik naar eerste tabblad opmaak en dan bovenste regel bijschrift dan is deze regel leeg

• Blacksnak
Leondendungen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:56:
als ik het formulier in ontwerpweergave open heb staan en dan boven in op beeld eigenschappend druk en dan krijg ik een schermpje daar ga ik naar eerste tabblad opmaak en dan bovenste regel bijschrift dan is deze regel leeg
Tik daar maar eens de gewenste naam in, je zult zien dat die wordt overgenomen in de titelbalk.

Als je daar niks invult neem Access gewoon een standaardwaarde van de gehele database.

• Elve1984
Blacksnak schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:03:
[...]

Tik daar maar eens de gewenste naam in, je zult zien dat die wordt overgenomen in de titelbalk.

Als je daar niks invult neem Access gewoon een standaardwaarde van de gehele database.
dit heb ik ook al geprobeerd. maar ik blijft in de titelbalk dezelfde naam houden

• Blacksnak
Je formulier is toch niet gemaximaliseerd he?

• Elve1984
Nee

• Blacksnak
Ga nogmaals naar je ontwerpweergave, neem je eigenschappen en klik dan eens op het vierkantje linksboven in het venster. Dan ben je zeker dat je in de eigenschappen van het formulier zelf zit. Volgens mij lopen we toch wel naast elkaar te praten... :-s

• Elve1984
nee weet zeker dat ik goed zit. kan het niet ergens in een beveiliging zitten of zo want het is een database gemaakt door oud collega van mij deze werkt nu niet meer hier en ik wil nu die database aanpassen maar krijg dus de formuliernaam niet aangepast.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Het kan zijn dat de Caption van je formulier gewijzigd wordt in het On Open event.

Best eens controleren of er code achter je forms zit in de stijl van :

Me.Caption = ...

• Blacksnak
Ecto2002 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:43:
Het kan zijn dat de Caption van je formulier gewijzigd wordt in het On Open event.
Inderdaad ook mogelijk ja.

Kging er maar vanuit dat TS zelf de volledige database ontwikkeld had en dus ook wist of er code achter zit/zat. :)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Even een alternatief idee: kijk eens onder Extra->Opstarten->Toepassingsnaam, en vul daar de juiste waarde in.
Dit topic lezend denk ik namelijk dat je die moet hebben, hoewel die niet per formulier geldt maar voor de hele applicatie.
Pagina: 1