Mijn vriendin heeft bij haar thuis een nieuwe computer gekocht. Het is de bedoeling dat haar computer en een al eerder gekochte computer in een netwerk komen te staan. Uiteindelijk moet het @home-signaal hierover verdeeld worden.
De eerste pc (een P166MMX heeft 2 netwerkkaarten. 1 op intel-zoveel gebaseerd en 1 op Realtek-zoveel gebaseerd. De Intel is werkend in verbinding met @home. De Realtek is voor het thuisnetwerk. Deze computer draait Windows 98.
De nieuwe computer van mijn vriendin (een tweedehands Celeron 300A
) heeft ook een op realtek gebaseerde netwerkkaart (niet dezelfde als in de p166) en die is dmv een 15 meter lange kabel verbonden met de p166.
Ik heb de IP's van de realtek kaarten als volgt ingesteld in Netwerk -> TCP/IP protocol:
p166: 192.168.0.1 Subnet: 255.255.255.0
p300: 192.168.0.2 Subnet: 255.255.255.0
Beiden hebben als werkgroep @home.
De Celeron kan zichzelf pingen. Dit impliceert dat de netwerkapparatuur werkt. De Celeron kan alleen de Pentium 166 niet pingen. Ook kan bij Mijn Netwerklocaties (WinME) niet het Volledig Netwerk doorzocht worden. Er komt een foutmelding: "Het netwerk kan niet doorzocht worden. Dit kan meerdere oorzaken hebben..."
De P166 kan zichzelf en het internet pingen, maar NIET de Celeron.
Rara, wat doe ik fout.
De eerste pc (een P166MMX heeft 2 netwerkkaarten. 1 op intel-zoveel gebaseerd en 1 op Realtek-zoveel gebaseerd. De Intel is werkend in verbinding met @home. De Realtek is voor het thuisnetwerk. Deze computer draait Windows 98.
De nieuwe computer van mijn vriendin (een tweedehands Celeron 300A
Ik heb de IP's van de realtek kaarten als volgt ingesteld in Netwerk -> TCP/IP protocol:
p166: 192.168.0.1 Subnet: 255.255.255.0
p300: 192.168.0.2 Subnet: 255.255.255.0
Beiden hebben als werkgroep @home.
De Celeron kan zichzelf pingen. Dit impliceert dat de netwerkapparatuur werkt. De Celeron kan alleen de Pentium 166 niet pingen. Ook kan bij Mijn Netwerklocaties (WinME) niet het Volledig Netwerk doorzocht worden. Er komt een foutmelding: "Het netwerk kan niet doorzocht worden. Dit kan meerdere oorzaken hebben..."
De P166 kan zichzelf en het internet pingen, maar NIET de Celeron.
Rara, wat doe ik fout.