Toon posts:

MS-DOS werkt niet (PIII Compaq Desktop)

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van mijn buurman een pc gekregen.... hierop wil ik xp zetten... maar daar gaat het niet om.

Als ik nieuw geheugen erbij stop, en de computer opstart geeft de computer aan dat er geheugen bij is gekomen. ik moet dan op F1 klikken op het te accepteren. Dit gaat gewoonweg niet.

Als ik het geheugen eruit haal, en dan de comp. gewoon opstart werkt mijn toetsenbord wel weer in Windows 98.

Grappige is... wanneer ik bij Start --> Uitvoeren. En dan command intyp, komt er wel een dosvenster maar mijn toetsenbord werkt niet in het dosvenster en wel in Windows..... ZEER WEIRD

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, het lijkt wel alsof wanneer je in het dos gedeelte zit, dat mijn toetsenbord gewoonweg wordt uitgeschakeld. (iets van beveiliging ofzow).

Wie weet wat ik kan doen,..... ben radeloos! |:(

Gr. G-Pits

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alt+Enter, dan werkt het wel. Is een bekend probleem van Compaq met NT4.0, misschien werkt dit ook in XP.

• masupilamie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 22:23
Zit keyboard op usb of ps2 (usb -> keyboard usb support aanzetten in bois)

ikke nutteloze tip dus 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door masupilamie op 12-05-2005 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis ps/2 aansluiting van keyboard en muis.

En Alt+Enter heeft ook geen nut gehad :?

En het lukt mij trouwens ook niet om in de bios te komen, ik heb alle toetscombinaties geprobeerd: F1 en Esc en Del en F2 en F3.... verder ken ik er geen hoor...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:41:
tis ps/2 aansluiting van keyboard en muis.

En Alt+Enter heeft ook geen nut gehad :?

En het lukt mij trouwens ook niet om in de bios te komen, ik heb alle toetscombinaties geprobeerd: F1 en Esc en Del en F2 en F3.... verder ken ik er geen hoor...
F10? denk dat je in bios moet zijn of repareren van je instalatie

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok f10 werkt niet

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
als je je computer aan zet, gaan dan je lampjes op je keyboard dan even branden?
Heb je de mogelijkheid om een ander keyboard te proberen?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt inderdaad op een probleempje met je toetsenbord.
Dat F10 niet werkt heeft waarschijnlijk er mee te maken dat de bios-software (niet de bios zelf, maar de software om deze te wijzigen) niet op de lossen partitie meer anwezig is...

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

Dus om het even samen te vatten werkt het wel als je met minder geheugen werkt, en als je je nieuwe memmory erbij propt, dan werkt het niet meer?
sorry, niet goed genoeg gelezen. nog maar een kop koffie op he..
Je weet ook heel zeker dat je je toetsenbord en muis niet omgewisseld heb (gewoon voor de zekerheid :p)

[ Voor 39% gewijzigd door elTigro op 13-05-2005 08:14 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

voor dat model is er een diskette met de bios programma's. de F1 melding komt standaard als je de configuratie veranderd, maar als je geen systeempartitie hebt met de setup programma's dan kom je er ook niet in....

zoek naar die disk en laat dan een systeem partitie aanmaken (moet wel de schijf eerst helemaal leeg) en dan pas werkt de F1 toets zoals die bedoeld is.

misschien dat de HP site die programma's nog heeft???

[ Voor 7% gewijzigd door orca op 13-05-2005 08:21 ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Pagina: 1