[Alg] Remote applicatie: communicatiemethoden*

Pagina: 1
Acties:

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hallo,
ik probeer/moet een applicatie ontwikkelen die embedded systemen aanstuurd, alleen de GUI van deze applicatie moet remote benaderbaar zijn. En ook voor meerdere gebruikers tegelijkertijd, dus dan ziet de een wat de ander doet.

Ik heb geprobeerd te focussen op het RFB (remote frame buffer) protocol, wat VNC ook gebruikt. Alleen moet er ook data van en naar de systemen worden gestuurd door de GUI. Voor zo ver ik weet kan RFB geen data versturen. ULTRAVNC heeft wel een data verstuur module, maar dat is niet een onderdeel van het RFB protocol.

Verder heb ik nog gegoogled naar soortgelijke dingen.
X11
CORBA / TAO
Remote XML
Active X
Com +

heeft iemand een idee of suggestie of een ervaring over het remote maken van mijn GUI en datatransport? beveiliging is geen issue.
Of moet ik extra aandacht besteden van een onderwerp uit het bovenstaande lijstje? of juist niet.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Moet de een zien wat de ander doet of moet de een zien waar je embedded systeem mee bezig is? In het ene geval heb je zoiets nodig als VNC, maar in het andere geval heb je een soort SCADA client achtig ding.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dogooder
  • Nu online
Alleen de GUI moet beschikbaar zijn voor iedereen. Of daar nu alleen een start en stopknop op zit of een geavanceerd input output voor het systeem, dat mag niet uitmaken.

Daarom zat ik zelf ook al richting VNC te denken. Maar er moet ook data input en output vanaf de client worden gestuurd/ ontvangen.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 11:52

Eelke Spaak

- Vlad -

Als je iets als VNC gebruikt worden dingen als muisbewegingen, -kliks en toetsenbordaanslagen automatisch doorgestuurd naar de server toch? Dan hoef je geen aparte dataverbinding meer te hebben lijkt mij.

TheStreme - Share anything with anyone

• Dogooder
  • Nu online
klopt, maar als ik dan een bestand heb met inputdata, of ik wil de output uit het systeem opslaan (op de remote client) dan werkt dat niet automatisch met vnc.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Je zou een soort framework kunnen maken waarin de client de widget-data terugkrijgt van de server, en zodoende het net lijkt alsof de applicatie lokaal draait.

Vaag omschreven. Ik bedoel dus een een actieve datacommunicatie met data heen, en resultaat (GUI) terug, asynchroon; lijkt bijzonder veel op X11 trouwens als ik er zo over na denk

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Dogooder schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:45:
klopt, maar als ik dan een bestand heb met inputdata, of ik wil de output uit het systeem opslaan (op de remote client) dan werkt dat niet automatisch met vnc.
Een vnc met upload/download optie. ( als het alleen bestanden zijn heet dat )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dogooder
  • Nu online
farlane schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:47:
[...]

Een vnc met upload/download optie. ( als het alleen bestanden zijn heet dat )
heb ik ook naar gekeken, maar de up- en download optie behoort niet tot het RFB protocol. weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Het lijkt een beetje op een ftp. Ik heb al geprobeerd te sniffen, maar me vnc met filetransfer optie had ook encrypted verbinding dus kon niet analyseren.
Pagina: 1