Toon posts:

[LAN] Modem > router > switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

over enige tijd krijgen wij nieuw internet en daarbij gaat ook het netwerk enigzins wijzigen. In de huidige situatie is het ongeveer zo:

Telefoonkabel > Modem > Switch > PC's

in de nieuwe situatie krijgen we dit:

Kabel > Modem > Router > Switch > PC's

Nu gaat dat wel werken, ik weet er zelf niet van maar mijn broer heeft dat wel eerder gedaan. We zitten alleen nog met de volgende vraag:

Mijn broer is fanatiek downloader, ik fanatiek gamer. We gaan 10Mbit krijgen, maar toch maak ik me nog zorgen over wat het huidige probleem ook is, zijn downloads store mijn ping. Is het mogelijk om in plaats van de router alleen op de switch aan te sluiten, op een andere poort van de router mijn pc in te prikken. Mijn broer gaat dan nog wel via de switch met de rest van het huis, maar ik kan dan op een eigen Router poort.

Is het daarbij dan ook mogelijk bepaalde gamepoorten voorang te geven op andere poorten?

Ik ben een complete netwerk newbie, dus hou het aub begrijpelijk!

Alvast bedankt!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Lees hier op de site van E Mule Plus eens bij de FAQ de sleepy router guide en verder. Dan krijg je voldoende informatie hoe je p2p clients kunt afstellen. Beperk in ieder de upload tot max. 60% van de capaciteit.

Ik kan bij mij in huis twee E Mule client tegelijk draaien en nog genoeg ruimte voor snel surfen overhouden. We hebben een verbinding van 3.2Mb/768kb en de E Mule clients krijgen 10 kBytes/s upload (dat is genoeg om maximale downloadcapaciteit te verkrijgen).

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 16:11
(jarig!)
je zou gebruik maken van een netlimiter, evt. hardwarematig

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja netlimiter is wel fijn maar het zou natuurlijk ideaal zijn om mijn broer gewoon lekker zijn snelheid te geven maar op het moment dat ik gamen ga zorgen dat mijn verkeer voorang krijgt, om zo mijn ping te verbeteren.

Mijn broer is meer fanatiek nieuwsgroep downloader, dus die p2p clients gaat het niet persé om.

@Netlimiter heb ik op dit moment pas een ping waar mee te spelen is, als hij zijn downloads op 125kbyte/ps limiteert terwijl ons internet makkelijk 350kbyte/ps kan trekken. Vandaar dat mijn vraag is hoe het zit met mijn pc direct op router en de rest van het huis via de switch.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:38 ]