Toon posts:

Versatel aanbieding is helemaal niet wat ze je doen denken

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Die contracten zijn helemaal niet wat hun reklame uitingen suggereren. Kijk hier mijn contract:

http://www.donar.com/versatel

Je krijgt maar 4mbit internet en het gaat daarna 49,95 euro kosten! Je mag ook maar de wedstrijden zien van 1 club. Ik blijf liever bij mijn provider die niet van dit soort fratsen heeft (XS4ALL).

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 14:16
gelukkig heb ik het niet aangevraagt :(

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Is het serieus zo? Damn ben ik blij dat ik het niet heb gedaan...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Heey kijk, daar is de aap. :)

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 08:36

Kroontje

...

Nu wacht ik nog maar even om mijn huidige abbo stop te zetten en Versatel aan te vragen. Zal ze binnenkort even bellen voor enige uitleg. Bedankt voor de waarschuwing!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Er staat 4MB en niet 4Mb. Wat normaal gezien het verschil zou zijn tussen MByte en Mbit....

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik snap het echt niet misschien had je een iets uitgebreidere startpost kunnen maken. Wat is nu in hemelsnaam het verschil tussen formulier 1 en 2. Waarneer krijg je 1 en wanneer 2? Volgens mij is formulier 1 gewoon het formulier wat iedereen krijgt...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Shuriken schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:09:
Er staat 4MB en niet 4Mb. Wat normaal gezien het verschil zou zijn tussen MByte en Mbit....
Hmm, er staat consequent 20Mbit en Mbit en daar staat idd ineens 4MB :?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

In het 1e contract staat wel 20Mb en alle wedstrijden gedurende een jaar, pas in 2e contract is eea gewijzigd
Echter product en actiecodes zijn niet veranderd, dus dit moet hetzelfde product zijn.

Bij een geschil moet versatel gewoon het voor de consument meest gunstige leveren....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:17 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dus je suggereert dat de verbinding 32 tot 40mbit is? Lijkt me een beetje veel. Moet opzet of een foutje zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Paquito op 12-05-2005 13:15 ]

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
4MB = 32Mb+, zou beteken dat het nog meer is, lijkt mij sterk

edit: ja, dat dus

[ Voor 5% gewijzigd door Stiegl op 12-05-2005 13:15 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 14:56

robbydw

live your life

Hoe dan ook staat 4 MB niet gelijk aan 20Mbit... Als het daadwerkelijk 4 MB is mag je niet klagen maar zal wel niet

Edit: een aantal mensen waren me al voor :)

De reclame op TV klopt imho ook net. Daar spreekt de legendarische Hugo Walker van 20 MB en niet van Mbit....hoe dan ook enigszins misleidend denk ik

[ Voor 24% gewijzigd door robbydw op 12-05-2005 13:19 ]

Geen commentaar

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Heb je al contact opgenomen met Versatel over dit verschil?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Je krijgt 2 verschillende inschrijfformulieren, lijkt me sterk dat je ze allebei moet invullen

Heeft iemand versatel zelf hier al over gesproken toevallig? Ben wel benieuwd naar hun reactie hierop.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Hoe je het ook went of keert, een verbinding geef je weer in mega bit. Zo heeft een LAN bijvoorbeeld 100 mega bit en versatel 20 mega bit, dat later 4 mega bit wordt. Het maakt verder niet zo veel uit of er nu in de folder mb, MB, Mb of mB staat. Het gaat om de bandbreedte, niet om de snelheid.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:40
Wat een oplichters zeg dat die reclame nog niet verboden is op deze manier kan iedereen dat wel aanbieden en niks waarmaken :(

Specs

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik vindt het allemaal wel erg vaag. Lijkt me niet dat ze dat zomaar kunnen en mogen veranderen. Ook raar dat hij de enige met dit probleem is en niemand anders hiermee komt. Neem aan dat hij niet de enige hier is.

Verwijderd

Dit heb ik uit de FAQ van de website geplukt:

Krijg ik daadwerkelijk 20Mb/s bandbreedte om te internetten?

Oplossing

De bandbreedte kan variëren. Echter, de bandbreedte is over het algemeen veel hoger dan u nu eventueel gewend bent bij normaal ADSL.
De uiteindelijke snelheid om mee te surfen of te downloaden is afhankelijk van andere diensten die op dat moment gebruikt worden.

Er wordt dus wel degelijk 20 mbit snelheid geleverd (in werkelijkheid zal het natuurlijk wel minder zijn door hoe ver je van de centrale afzit en de overboeking die ze gebruiken), en als ze dat niet doen dan kun je gewoon naar de rechter stappen als ze het niet in het contract hebben gezet. Dus lees gewoon goed de contract voorwaarden en als het er niet in staat maar ze leveren wel maar 4 mbit dan klaag je ze gewoon aan. Simpel toch ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:45 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

versatel-aanbieding-dit-jaar.jpg:
Bestel code 707 330
Actiecode 601

versatel-kosten-daarna.jpg:
Bestel code 001
Actiecode 601

Lijkt haast dat 2e contract een foutje is. Of mogelijk een alternatief contract voor mensen die geen 20 Mbit kunnen krijgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Misschien is het wel een tikfout, ik zou ze gewoon even bellen en om opheldering vragen?

HODL

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Ralphie schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:53:
Misschien is het wel een tikfout, ik zou ze gewoon even bellen en om opheldering vragen?
Dti zjin tkifuoten. Wat ik op die plaatjes zie zijn andere voorwaarden :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

DJTimo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:30:
Hoe je het ook went of keert, een verbinding geef je weer in mega bit. Zo heeft een LAN bijvoorbeeld 100 mega bit en versatel 20 mega bit, dat later 4 mega bit wordt. Het maakt verder niet zo veel uit of er nu in de folder mb, MB, Mb of mB staat. Het gaat om de bandbreedte, niet om de snelheid.
Hoe jij het ook wendt of keert. Er zijn verschillende waarden waarin je snelheid van een lijn kan uitdrukken: mbit, kbit, baud. Het gaat er in dit geval om dat Versatel een verkeerde afkorting gebruikt. Aangezien het feitelijk om een contract gaat lijkt me dat dan niet heel handig en iets wat juridisch gezien niet voor meerdere interpretaties opvatbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Shuriken op 12-05-2005 14:00 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

Het makkelijkste is als de TS eens aangeeft waarom hij 2 contracten heeft gekregen!

Edit:
Thursday, May 12, 2005 1:34 PM 815630 bevestiging1.JPG
Thursday, May 12, 2005 1:22 PM 903914 bevestiging2.JPG
Wednesday, May 11, 2005 6:04 PM 459168 versatel-aanbieding-die-ik-eerst-kreeg.jpg
Wednesday, May 11, 2005 6:06 PM 461733 versatel-kosten-na1aug(dit contract is een fout zeggen ze nu).jpg

[ Voor 68% gewijzigd door slaay op 12-05-2005 13:59 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Apie! schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:56:
[...]

Dti zjin tkifuoten. Wat ik op die plaatjes zie zijn andere voorwaarden :)
Of ze hebben een nieuwe abbo vorm gevonden, en die per ongeluk in die forms gebruikt? Blijft Versatel he! :P

HODL

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 14:56

robbydw

live your life

wordt die 20 Mbit wel gegarandeerd? (los van feit dat wanneer je voetbal kijkt je overige internetdiensten aan snelheid inleveren)

De max bij het huidige ADSL ligt namelijk op 8 Mbit maar hoe verder je van de centrale woont, hoe lager de uiteindelijke echte snelheid.

Is dit ook het geval bij deze ADSL variant (volgens mij ADSL2 of is het nu VDSL?)

Geen commentaar

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Nee dit wordt niet gegarandeerd, als je op de versatel site kijkt staat er ook tot 20 Mbit/s downstream. Zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn als met 8mbit verbindingen zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Het ligt er maar net aan hoe ver je van de centrale afzit en welke diensten je gebruikt op het moment dat je gaat internetten. Maar zat ADSL niet tegen zijn limiet aan en kon het niet sneller dan 8mbit en is daarom ADSL2 gekomen, of heb ik het nu volkomen mis :?

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 08:36

Kroontje

...

Net met Versatel gesproken en het tweede contract komt bij hun niet voor. Hun beloven een contract voor één jaar met een snelheid van 20Mb/s en 1 jaar lang alle live wedstrijden op je tv. Vanaf 1 augustus 2006 zullen er nieuwe producten afgenomen kunnen worden. Ik ga de gok maar wagen en mijn huidige provider (Demon) opzeggen en gebruik maken van deze mooie aanbieding!

Het enigste product wat Versatel momenteel heeft incl. Live voetbal is het ADSL 20Mb/s pakket.

Iemand anders ook nog met Versatel gesproken over deze contracten? Ik had een gebrekkig sprekende chinese dame aan de telefoon.

• Hoedje
  • Laatst online: 21:45
Ik heb inmiddels ook even gebeld. Het is gewoon zoals Kroontje het zegt, het andere contract is NIET bij hun bekend.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Rossi46
  • Laatst online: 21:04
Mag dit draadje weg dan? Zorgt alleen maar voor meer verwarring... :-(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit draadje is aardig gaar, ik zie een heel rij postings en na de laatste post dezelfde nog een keer >:)
Is er toevallig een bericht verwijderd, waardoor de index om zeep is :?
Dat foute contract zou ik maar vergeten, alles staat door elkaar, wel uniek dat iemand hem kreeg ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Rossi46 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:07:
Mag dit draadje weg dan? Zorgt alleen maar voor meer verwarring... :-(
Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.