Het probleem:
Ik heb de driver rt2500-1.1.0-b2.tar.gz geinstalleerd, werkt allemaal prima. Maar binnen 5-10 minuten loopt het hele systeem vast. Het systeem reageert nit eens meer op terminal switches en de lampjes op de kaart gaan uit. (op de 3com blijven branden)
Het systeem:
Celeron300, 256MB 133Mhz, ~6GB software raid0, 3com 3C905TX, SOYO SY-6BA+ mobo.
Wat heb ik geprobeerd:
kernel opties acpi=off nosmp
ander systeem (AMD1200, msi mobo, 512 MB)
vast kanaal kiezen dmv: iwconfig channel 7 (AP werkt op channel 7)
een niet beta driver compileren lukt me niet dus kan dit helaas niet testen
(geeft ergens een error
)
Heb google/got al afgezocht maar kon hier niets over vinden, iemand enig idee???
edit: het gaat hier om een wireless LAN kaartje van sweex met een rt2560 chipje
edit2: Het herstarten van de kaart wil ook niet, loopt niet vast maar maar blijft bezig met commando of geeft het op na lange tijd.
Ook als k k blijf pingen valt de kaart niet uit.
edit3: Na verloop van tijd valt de kaart toch uit. Vandaag krijg k m weer neit langer aan de praat dan 5 min
edit4: De (ranzige) oplossing: doe als root ping -I ra0 -i .1 -s 1 -q {routerip} &
Ik heb de driver rt2500-1.1.0-b2.tar.gz geinstalleerd, werkt allemaal prima. Maar binnen 5-10 minuten loopt het hele systeem vast. Het systeem reageert nit eens meer op terminal switches en de lampjes op de kaart gaan uit. (op de 3com blijven branden)
Het systeem:
Celeron300, 256MB 133Mhz, ~6GB software raid0, 3com 3C905TX, SOYO SY-6BA+ mobo.
Wat heb ik geprobeerd:
kernel opties acpi=off nosmp
ander systeem (AMD1200, msi mobo, 512 MB)
vast kanaal kiezen dmv: iwconfig channel 7 (AP werkt op channel 7)
een niet beta driver compileren lukt me niet dus kan dit helaas niet testen
Heb google/got al afgezocht maar kon hier niets over vinden, iemand enig idee???
edit: het gaat hier om een wireless LAN kaartje van sweex met een rt2560 chipje
edit2: Het herstarten van de kaart wil ook niet, loopt niet vast maar maar blijft bezig met commando of geeft het op na lange tijd.
Ook als k k blijf pingen valt de kaart niet uit.
edit3: Na verloop van tijd valt de kaart toch uit. Vandaag krijg k m weer neit langer aan de praat dan 5 min
edit4: De (ranzige) oplossing: doe als root ping -I ra0 -i .1 -s 1 -q {routerip} &
[ Voor 27% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 22-05-2005 15:44 ]