[ARCH linux] rt2500 (rt2560) loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het probleem:

Ik heb de driver rt2500-1.1.0-b2.tar.gz geinstalleerd, werkt allemaal prima. Maar binnen 5-10 minuten loopt het hele systeem vast. Het systeem reageert nit eens meer op terminal switches en de lampjes op de kaart gaan uit. (op de 3com blijven branden)

Het systeem:
Celeron300, 256MB 133Mhz, ~6GB software raid0, 3com 3C905TX, SOYO SY-6BA+ mobo.

Wat heb ik geprobeerd:
kernel opties acpi=off nosmp
ander systeem (AMD1200, msi mobo, 512 MB)
vast kanaal kiezen dmv: iwconfig channel 7 (AP werkt op channel 7)
een niet beta driver compileren lukt me niet dus kan dit helaas niet testen :-( (geeft ergens een error :-( )

Heb google/got al afgezocht maar kon hier niets over vinden, iemand enig idee???

edit: het gaat hier om een wireless LAN kaartje van sweex met een rt2560 chipje

edit2: Het herstarten van de kaart wil ook niet, loopt niet vast maar maar blijft bezig met commando of geeft het op na lange tijd.

Ook als k k blijf pingen valt de kaart niet uit.

edit3: Na verloop van tijd valt de kaart toch uit. Vandaag krijg k m weer neit langer aan de praat dan 5 min

edit4: De (ranzige) oplossing: doe als root ping -I ra0 -i .1 -s 1 -q {routerip} &

[ Voor 27% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 22-05-2005 15:44 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik had ook moeite om mijn sitecom kaartje met rt2500 chip aan de praat te krijgen, maar ik heb nu een ander kanaal gekozen (13), en hij werkt perfect. Heel soms valt de verbinding even weg, maar die is dan binnen 5 seconden weer terug.
Ik ben de source van die module inmiddels kwijt, maar ik de datum van de module is 2 mei, dus het is de laatste source voor die datum.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum