vinden jullie je cooling ook tegenvallen met een sharkoon silvation? ik wel
en ik heb zojuist t volgende geprobeerd:
in de air duct zitten bij mij 2x 120mm nexus casefans en normaliter blaast de fan aan de voorkant naar binnen, en die aan de schterkant naar buiten. nu merkte ik dat de cooling met de airduct slechter was dan zonder
. na even logisch nagedacht te hebben, besloot ik de fans de andere kant op te laten blazen, dus achter => voor ipv voor => achter. mijn proc is nu van 61 naar 47 graden gegaan, dus 14 (!!!) graden verschil! ik snap niet dat sharkoon je de fans andersom laat plaatsen. het leek me bij t inelkaar zetten van de kast al onlogisch, nu is het bewezen. dus: silvationeers, doe hier je voordeel mee!!
edit: na wat langer gedraaid te hebben moet t van 61 naar 42 graden zijn
edit2: dit alles is trouwens op 100% belasting, metingen van een uur ong. mijn proc in een amd athlon xp 2200+, op standaard klonsnelheid en de processorcooler is die van nexus voor amd.
in de air duct zitten bij mij 2x 120mm nexus casefans en normaliter blaast de fan aan de voorkant naar binnen, en die aan de schterkant naar buiten. nu merkte ik dat de cooling met de airduct slechter was dan zonder
edit: na wat langer gedraaid te hebben moet t van 61 naar 42 graden zijn
edit2: dit alles is trouwens op 100% belasting, metingen van een uur ong. mijn proc in een amd athlon xp 2200+, op standaard klonsnelheid en de processorcooler is die van nexus voor amd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:23 . Reden: update ]