Toon posts:

[XP] Bestanden delen op 1 pc niet mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's, waarop nu beiden win XP Pro op staat.
Alle settings staan gelijk, ze kunnen naar elkaar pingen en 1 pc kan gewoon de gedeelde bestanden/printers/stations van de andere pc zien, maar de andere pc kan dit niet.
Er staat dat deze pc daartoe niet bemachtigd is, terwijl ze beiden in admin mode staan, dezelfd enaam hebben en geen wachtwoord.

Zou het misschien kunnen komen doordat het 2 verschillende netwerk kaarten zijn?
Maar pingen van de ene naar de andere pc kan wel... Help! :?
Want juist bij die pc is het belangrijk dat het werkt om bestanden op de andere pc te storen.

Alvast super bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

Staat op die pc waar je niet op mag komen het Guest account op disabled?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Northon Internet security?
Firewall al eens uitgezet?
Twee verschillende netwerkkaarten moet geen probleem zijn.
Staat "bestanden en printers delen" wel aan?

(lezen is een kunst)
hmm, ja dus

[ Voor 14% gewijzigd door marquis op 12-05-2005 12:18 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op beide pc's heb ik guest account ENabled en toen reboot, nog niets helaas :|
Ik heb MCAfee, maar die heb ik ff helemaal uitgezet, net als de firewall en de rest van security center van SP2. En overal heb ik bestanden delen angezet/aangevinkt...
Maar bedankt voor suggesties.

Nog meer ideën waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Kun je uitleggen wat de pc voor foutmelding o.i.d. aangeeft? Hoe wil je de pc bereiken? \\computernaam ?

Je schrijft ook dat je ze kan ping en dan schrijf je weer dat je maar 1 kan pingen, wat is het nu?
Hoe heb je ze aagsloten, switch, router. Dhcp of vast ip, zelfde subnet?

Verwijderd

Topicstarter
Foutmelding:

\\CP00033 is niet toegangkelijk. u heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang Geweigerd.

Maar dit kan natuurlijk veel oorzaken hebben, en zoals gezegd, staat alles open en kloppen de machtigingen, of ik nou simple file sharing gebruik of het uitgebreide.
En die foutmelding krijg ik bij computernaam invullen (CP000333, de andere is CP000666, welke wel gezien wordt op de andere pc en alles kan...) en ook als ik via Netwerklocaties ernaartoe ga.

Daarnaast bedoelde ik met 2x iets zeggen over pingen naar elkaar eigluk hetzelfde, nl dat ze beiden naar elkaar kunnen pingen. sorry voor de verwarring.

Ik gebruik een router waar de pc's met kabels op op zijn aangesloten (router staat op een kabelmodem aangesloten).
Er wordt gebruik gemaakt van DHCP en ze zitten op hetzelfde subnet zelfde werkgroep (al maat dat niet zoveel in XP)

Ik weet eiglijk niet wat er nog aan te passen valt, waarbij er dus een instelling op de pc die geen toegang geeft anders zou staan ingesteld dan op de pc die wel gewoon toegang verleent...

Weer bedankt voor suggesties/ideën/responsen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:36 ]

• marquis
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:35:
.............. zelfde werkgroep (al maat dat niet zoveel in XP)
Dat is wel belangrijk dat ze in de zelfde werkgroep zitten, maar ook dat is oke anders konden ze elkaar niet bereiken (met filesharing) en 1 systeem doet dat wel.

Heb je de machtiging wel open staan voor "iedereen" ? (niet verwarren met rechten)

[ Voor 17% gewijzigd door marquis op 12-05-2005 22:55 ]

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Dat is wel belangrijk dat ze in de zelfde werkgroep zitten, maar ook dat is oke anders konden ze elkaar niet bereiken (met filesharing) en 1 systeem doet dat wel.
Ze hoeven niet in dezelfde werkgroep te zitten om bestanden/printers te kunnen delen. Het lijkt me eerder iets met de $IPC. Ik heb dit ook ooit eens gehad... Heb je toevallig instellingen veranderd in "Computer Management" onder Administratief beheer? Wellicht dat daar ergens iets verkeerds staat.

[ Voor 19% gewijzigd door B@MB@M op 12-05-2005 23:14 . Reden: quote ingekort ]

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• marquis
BAMBAM schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:13:
[...]

Ze hoeven niet in dezelfde werkgroep te zitten om bestanden/printers te kunnen delen. Het lijkt me eerder iets met de $IPC. Ik heb dit ook ooit eens gehad... Heb je toevallig instellingen veranderd in "Computer Management" onder Administratief beheer? Wellicht dat daar ergens iets verkeerds staat.
Oke, dat klopt met dat werkgroep, mijner excuses.
Maar die $IPC kun je volgens mij niets aan doen, dat is een vaste waarde (gedeeld voor beheerdersdoeleinde) maar daar kan ik ook fout in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
BAMBAM schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:13:
[...]

En waar kan ik "Computer Management" onder Administratief beheer vinden? en weet je misschien ook wat daar dan moet staan?

Alvast bedankt :)

PS. Bij mij systeemlogboek zie ik trouwens dat er DHCP fouten zijn geweest (1002) zou dit te maken kunnen hebben met mijn probleem? (DHCP settings zijn ingesteld volgens het boekje en internet doet het altijd)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de gast-accounts btw enabled heb, moet ik hier dan nog speciale dingen bij doen (in sommige topics lees ik namelijk dat je nog speciale machtigingen moet geven aan die accounts) ?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
de laatste tijd helaas geen reactie meer ontvangen hier,
en na andere forums te hebben bezocht,
moet ik toch wel concluderen dat meer echt een idee heeft waar dit aan kan liggen :(
ben bang dat dit de dood betekent voor de onwillende pc...
...dus binnekort maar een een formatje dertegenaan

Mijn laatste oproep hier, voor wie men ten dode opgeschreven pc wil redden:
misschien nog suggesties, welke dan ook, die ik misschien vergeten zou kunnen zijn?
Echt heel veel dank als iemand mij de gouden tip zou kunnen geven _/-\o_

• ResD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-12-2021
Ik weet niet of je bij de niet te bereiken pc al een keer de hele netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd hebt, in het apparaatbeheer? Ik heb dit probleem zelf ook een keer gehad, maar na het opnieuw installeren van de netwerkkaart werkte alles bij mij weer.

Als je het al wel gedaan hebt, kun je dit als niet geschreven beschouwen :)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had wel een update geprobeerd maar dat leverde niets op,
dus na het eten meteen ff proberen >:)

bedankt voor de suggestie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alvorens nogmaals Herstellen geprobeert en daarna de netwerkkaart gereïnstalleerd, maar bij beiden mocht het niet baten en werd nog steeds geen toegang verleend.
Nogmaals alles gecontroleerd... misschien maar eens wat screenies van de instellingen posten... ?
Pagina: 1