Toon posts:

windows kan opgegeven schijf niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer eens een nachtje uit zet ben ik bijna altijd mijn 2e HD kwijt.
Tijdens het booten is er niets aan de hand en staat hij er gewoon en in WinXP staat hij ook in schijfbeheer maar dan als ''mislukt'' en dus niet in de verkenner en dus ook natuurlijk niet benaderbaar.
Kan ook met alle probleemoplossers bv schijf weer online maken de boel niet oplossen.
Ik heb dit eigenlijk al heel lang (zeker anderhalf jaar) het lost heel vaak weer op maar ik weet eigenlijk nooit precies waarom.
Kan iemand mij hier iets zinnigs over melden.
Ik kon dit specifieke probleem nl nergens op het forum vinden.
Wel heel veel over een nieuwe HD toevoegen via schijfbeheer maar daar gaat dit dus niet over.
Wie helpt?
Thx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er kan van alles aan de hand zijn. En zonder specs kunnen we ook niks.

Begin hier: OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?

Verwijderd

Topicstarter
Er is niet van alles aan de hand
Er is maar een ding aan de hand
De omschrijving is crystal clear.
Het gaat niet over wat voor merk HD
Het gaat niet over kabels
Het gaat niet over voeding.
Het gaat over ''wie dit specifieke'' probleem herkent.
Het gaat over schijfbeheer met een specifieke melding (omschreven in het topic)
Waarom zijn jullie moderators toch altijd zo slecht van lezen en zo kort door de bocht.
Als de moderator het niet weet, weet niemand het ofzo?
En in de policy staat nergens dat je niet een probleem mag vragen op te lossen
Laat het bericht gewoon even staan en wacht even tot er iemand wellicht een antwoord weet.
En mocht je met een search mij de oplossing bieden heb je een krat bier verdiend.
Nog even voor de duidelijkheid: ik kan dus niet bij zo een 100 MB redelijk belangrijke gegevens en heb dus niet erg veel geduld om eindeloos te gaan voldoen aan allerlei minitieuze topic-regels en wil graag dat mijn probleem wordt opgelost door iemand die snel dit probleem herkent en niet door tientallen mensen die er na het aanleveren van ontelbare hoeveelheid gegevens het probleem dus niet weten op te lossen
En AUB lees dit nu even goed voordat je je moderator( ik weet het toch echt beter) gevoel hier op los laat.
Of erger nog voor het grote moderator gelijk dit topic dus maar weer sluit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 12:28 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik val jou helemaal niet aan :+

Er kan nu dus nog van alles aan de hand zijn, omdat je nergens in je topicstart aangeeft wat je allemaal al hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Specs zijn belangrijk, omdat het bijvoorbeeld "heel normaal" is bij IBM Deskstar 45GXP/60GXP disken. Of je hebt een Athlon64, GeForce 6600, 4 harddisks aangesloten op een Q-Tec 300W voeding, dan is het niet zo gek dat je problemen ondervindt. Grof gezegd dan.

Met de 1e FAQ link wil ik aangeven dat je de schijf op fouten kunt testen en dat je een lijstje kunt vinden om het een en ander te uitsluiten, zodat je de resultaten ervan kunt posten. Met het 2e FAQ-linkje wil ik zo'n beetje aangeven dat de betrouwbaarheid van een aantal factoren afhangt, zoals de voeding. Zodat je je eventueel daarop kunt concentreren.

En wat betreft datarecovery, dit staat ook in de FAQ van dit subforum: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Tot slot vraag ik van jou om de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door te lezen, want de topicstart voldoet echt niet (nergens specs, nergens een beschrijving van hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten mbv de FAQ, de Search, Google, etcetera, alleen maar "ik heb gezocht" is onvoldoende). En je moet zeker geen pasklaar antwoord in 1 zinnetje verwachten, het is meer het uitsluiten van dingen en combinaties van oplossingen proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 12-05-2005 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals lees nu toch eens
Deze fora staan vol met 800 miljoen nutteloze gegevens van 5 jaar terug en verder.
Mijn computer of HD is hier niet het probleem
Het probleem is dat welke computer ik ook heb gehad ,welke HD, welke voeding kortom welke configuratie dan ook.
Al meer dan twee jaar gebeurd het me dat wanneer ik de computer een nachtje uitzet mijn 2e HD ineens niet meer naar behoren werkt.
Dit is dus een vreemd windowsXP verschijnsel en in mijn geval niet gerelateerd aan wat voor soort configuratie dan ook.
Dus om nu weer postings lang eindeloze rijen foutmeldingen op dit forum te dumpen is volkomen irrelevant.
Ik wil gewoon graag een antwoord van iemand die dit symptoom herkent.
Misschien toch wel een ideetje om postings van meer dan 2 jaar geleden te gaan archiveren, er is niets zo nutteloos als jaren computer-data te bewaren.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 17:30
LOL

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
Ik heb een probleem. ;)
hij doet het niet.
Wie herkend mijn probleem? })
Ik heb echt de search gebruikt.

sorry kon het niet laten.,...... :D

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

heel erg gestressed hoor. maar ik snap je wel hoor, maar ga niet oz gefokt doen en van ons eisen dat we een oplossing toveren, met een normale reply kom je veel verder

balusc kan soms erg hard zijn maar nu is ie redelijk, je geeft niks aan wat in je pc zit en je voelt je direct aangevallen, de 2e post van balusc geeft duidelijk weer waar je posting fout zit.

dus jij beweert dat je de schijven in diverse pc`s hebt gezet, en divers os`en hebt gebruikt? en nog het probleem ondervind?

heb je al een diagnostische test van je hd fabrikant gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 15:38 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:23:
Deze fora staan vol met 800 miljoen nutteloze gegevens van 5 jaar terug en verder.
Het probleem is dat welke computer ik ook heb gehad ,welke HD, welke voeding kortom welke configuratie dan ook.
Al meer dan twee jaar gebeurd het me dat wanneer ik de computer een nachtje uitzet mijn 2e HD ineens niet meer naar behoren werkt.
Dit is dus een vreemd windowsXP verschijnsel en in mijn geval niet gerelateerd aan wat voor soort configuratie dan ook.
Dus om nu weer postings lang eindeloze rijen foutmeldingen op dit forum te dumpen is volkomen irrelevant.
Misschien toch wel een ideetje om postings van meer dan 2 jaar geleden te gaan archiveren, er is niets zo nutteloos als jaren computer-data te bewaren.
NOFI, maar er is ook niks zo nutteloos op een forum als een gebruiker die verwacht dat de andere gebruikers een glazen bol hebben en alles zomaar ineens snappen, compleet dezelfde config (welke config :? ) hebben en hetzelfde probleem hebben gehad danwel opgelost. Dus als jij wilt dat we je helpen moet je je EN gewoon aan de regels houden, EN meer info geven.

Het is echt niet zo dat we je niet willen helpen ofzo - sterker nog, problemen vormen hier een uitdaging, voor ons kan het ook leuk zijn om in een probleem te duiken :Y) Maar als jij zo eigenwijs bent om vol te houden dat we iets me de gegeven info kunnen terwijl we aangeven dat we meer nodig hebben, tsja, hoe wil je dan van ons verwachten dat we je helpen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

humor! :P

Heeft de schijf wel een vaste station letter toegewezen gekregen? Het kan zijn dat misschien removeable hd's hebt en deze over je huidige stations heen gooit. beetje onlogisch maar ik heb het zelf ook eens gehad.

verder even kijken of je schijven wel op master/slave staan en niet toevallig één op cable select, dit wil ook nog wel eens problemen geven. worden de schijven wel juist herkent in de bios?

Verwijderd

Tijdens het booten is er niets aan de hand en staat hij er gewoon en in WinXP staat hij ook in schijfbeheer maar dan als ''mislukt'' en dus niet in de verkenner en dus ook natuurlijk niet benaderbaar
Wat doe je eigenlijk om hem weer werkend te krijgen? En als hij weer werkt zie dan wel weer een schijfindeling?
Als je dit zegt, lijkt me toch dat je toch ergens een fout maakt met extra schijven. Dit kan ik al helemaal opmaken uit het feit dat je zegt "welke computer, welke hd, welke voeding" of heb je het nu alleen met één pc?
En AUB lees dit nu even goed voordat je je moderator( ik weet het toch echt beter) gevoel hier op los laat.
Als je wilt dat je probleem snel wordt opgelost, moet je vooral dit soort teksten gaan schrijven!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:23:
Wie is hier aan het aanvallen? jij wilt hulp en als mensen graag meer willen weten over je probleem moet je proberen zo goed als mogelijk proberen te helpen ipv afkraken, by the way dit is blijkwaar wel afhankelijk van een systeem, ik heb afgelopen jaren heel veel gewerkt met configuraties die hieraan voldoen, ook met problemen maar dit nog niet meegemaakt. Dus beschrijf eens wat je gedaan hebt, wat je config is dan kan ( en wil ) je misschien iemand verder helpen

Specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jammer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.