Toon posts:

[PHP] Mail() wanneer smtp/port geblokkeerd zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb op op google wat gezocht maar niet echt iets bruikbaars gevonden. Ik zit met het volgende probleem:

ik heb een error scriptje wat zijn fouten doormail via mail().
Hierbij gebruikt hij een smtp server (zonder login) over poort 25.
Op school werken al de andere smtp servers niet buiten uit.telenet.be (dit heeft die provider, telenet, zo ingesteld)

Als ik nu dus een error maak verzend hij dus zijn mail niet maar geeft deze extra fout:
"Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "smtp.tiscali.be" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set()"

Hoe kun je zoiets oplossen dat hij wel mails kan versturen zonder uit.telenet.be te gebruiken?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Ik denk eerder dat het gaat om de smtp van tiscali.
Als ik hier een telnet op die op poort 25 kom ik er niet op.
Dat kan betekenen dat ze alleen connecties uit eigen netwerk toestaan lijkt me.

Je zou kunnen proberen of je smtp.telenet.be in je php.ini kunt gooien.
Hier kan ik wel op connecten.

Deze advertentieplaats is te huur!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom wil je uit.telenet.be niet gebruiken? Welke SMTP-server je gebruikt maakt verder helemaal niks uit, je zou in pincipe via mail.home.nl kunnen mailen, of whatever.

http://nl2.php.net/ini_set
PHP:
1
ini_set('SMTP', 'uit.telenet.be');

Het staat in de errormessage, waarom lees je dan de helppagina niet? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als dat de "extra" fout is, wat is dan de gewone fout?

Welke SMTP server moet je nu gebruiken? uit.telenet.be?

Verwijderd

Topicstarter
uit.telenet.be werkt niet bij mij thuis, enkel op school waar de ISP telenet is..

extra fout bedoel ik mee: Daarvoor had ik al zelf een error berichtje gegeven en daaronder komt dus nu nog die php fout te staan

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:31:
Waarom wil je uit.telenet.be niet gebruiken? Welke SMTP-server je gebruikt maakt verder helemaal niks uit, je zou in pincipe via mail.home.nl kunnen mailen, of whatever.

http://nl2.php.net/ini_set
PHP:
1
ini_set('SMTP', 'uit.telenet.be');

Het staat in de errormessage, waarom lees je dan de helppagina niet? :?
uit.telenet.be werkt niet bij mij thuis, enkel op school waar de ISP telenet is..

Verwijderd

Een beetje SMTP server doet niet aan relaying. Thuis kan ik ook niet gebruiken van de smtp server van de provider die ik op mn werk gebruik, en vice versa. Niet meer dan logisch, gewoon de smtp server van telenet.be gebruiken, op dat netwerk zit je.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:21:

Als ik nu dus een error maak verzend hij dus zijn mail niet maar geeft deze extra fout:
"Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "smtp.tiscali.be" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set()"

Hoe kun je zoiets oplossen dat hij wel mails kan versturen zonder uit.telenet.be te gebruiken?
Niet, want blijkbaar accepteert smtp.tiscali.be geen verbinding van buitenaf (dwz, niet in hun eigen netwerk).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 12:04 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe is het gewoon een instelling in je php.ini. Op school kun je de op school geldende settings gebruiken en thuis de thuis geldende. In principe heeft je php script helemaal niks hiermee te maken. Werk je soms met een laptop waardoor dezelfde php installatie op verschillende plekken moet draaien? Dan zou je kunnen kijken of je twee verschillende php.ini's kunt gebruiken afhankelijk van waar je je bevind.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik dan die mail() functie gebruiken voor die bezoekers van die pagina?
hoe kan ik dan een email laten verzenden?

Groeten

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Simpel.
Of je moet zorgen dat je iemand kent die een relay server heeft.
Of je hangt hm netjes in het @Home netwerk :)
Volgensmij ondersteunen hun dat ook :)
Ent leuke is.... ze staan spamming toe over hun lijnen voor de marketing afdeling :X

Deze advertentieplaats is te huur!

• knopper
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Of je draait lokaal op die pc een smtp server...

Verwijderd

Topicstarter
knopper schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:06:
Of je draait lokaal op die pc een smtp server...
dat gaat nogal werken ja voor al die bezoekers van de site... :O

Verwijderd

Host je dat php-script nou thuis of op school :?

En waarom zou die pc lokaal geen mail kunnen verwerken, als hij wel de siteaanvragen kan verwerken. Of heb je geen rechten om op de hostbak een SMTP server te installeren?

In ieder geval is het vinden/opzetten van een open relay mail server geen goede oplossing. Bij mij gaat elk mailtje afkomstig van zo'n server lineadirect de prullenbak in en dat werkt bij meer providers zo. Dergelijke bakken zijn immers verantwoordelijk voor nogal wat spam. Je zult dus sowieso een afgeschermde mailserver moeten gebruiken.

Eerlijk gezegd is het me nog niet helemaal duidelijk waarom je phpscript vanaf twee locaties tegelijk een mailserver moet kunnen benaderen. Je weet dat php server-side werkt?

• Sendy
  • Niet online
Ik zou eens iets lezen over hoe internet e-mail werkt. Misschien snap je het dan.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:12:
[...]

dat gaat nogal werken ja voor al die bezoekers van de site... :O
Waarschijnlijk zul je je iets meer moeten gaan verdiepen wat nu eigenlijk serverside en clientside inhoud. De bezoeker van de pagina heeft geen enkele invloed op welke smtp server de webserver wel of niet bereiken kan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals dan:
script staat gewoon op een webserver die zich ergens in amsterdam bevindt (gewone hosting provider).

Thuis werkt het script, op andere provider thuis werkt het ook
Enkel wanneer je het script met provider telenet uitvoert werkt het niet.

misschien zo duidelijker?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je moet geen provider/mailserver opgeven in je script. Dit is een algemene instelling in PHP.ini. Tenminste, als je van de mail() functie van PHP gebruik maakt.

Als vanuit de PHP.ini de provider telenet.be voorbij komt en je kan dan niet mailen dan heeft telenet.be de smtp poort voor je gesloten. Dit kan je oplossing door twee dingen te doen: telenet vragen of ze het voor je openzetten, of simpeler, vraag aan de beheerder van die server of hij een werkende SMTP server in de PHP.ini kan neerzetten.

Anyway, het is verder een instelling probleem en geen programmeer probleem meer, dus daarom sluit ik het topic.

[ Voor 62% gewijzigd door Creepy op 13-05-2005 17:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.