[RDS] Idee... mogelijk/onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Genoeg GoT/Google voer, alleen niet waar ik naar zocht...

Allo,

Stel: Je hebt een PC met TV/Radio kaart (In dit geval een Terratec Cinergy 600) die RDS ondersteund. Je PC hangt aan de omroepinstallatie fijn de hele dag MP3'tjes te draaien, totdat het nieuws op een willekeurige zender komt. RDS is in staat een gebruiker te verwittigen wanneer er nieuws op een bepaalde zender is, en geeft dan een bepaalde state (oid) af, waardoor de MP3'tjes onderbroken worden en het nieuws te horen is. Als het nieuws voorbij is gaat het systeem weer vrolijk verder met MP3'tjes afspelen.

Bestaat er een stukje software dat RDS kan uitlezen, en vervolgens bij bepaalde events een handeling (zoals het starten van een applicatie) kan uitvoeren? Of mag ik dit met mijn zeer magere programeer-pruts-skills zelf oplossen (wat ik niet hoop :P) ?

By each crime and every kindness, we birth our future

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
Interresant idee! Ik weet niet precies hoe RDS werkt (of beter: helemaal niet) maar toch snel even wat gegoogled en vond dit:
forumthread over iemand die hiermee bezig is geweest
Misschien dat je hiermee verder komt? Succes!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
ReallyStupidGuy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:05:
Interresant idee! Ik weet niet precies hoe RDS werkt (of beter: helemaal niet) maar toch snel even wat gegoogled en vond dit:
forumthread over iemand die hiermee bezig is geweest
Misschien dat je hiermee verder komt? Succes!
Die thread heb ik idd ook gevonden, helaas zijn sommige linkjes dood... Het mooiste zou zijn als er een Winamp plugin voor geschreven is/zou worden. Zover ik weet (verbeter me als ik blaat) geeft de Terratec kaart altijd output. Het enige wat de software doet om iets te kunnen horen is de mute eraf gooien, het feitelijke volume wordt bepaald door je geluidskaart, niet door de TV/Radiokaart zelf.

Een winampplugin zou dus RDS uit moeten kunnen lezen, zodra er nieuws is de lopende playlist op pauze gooien, mute van het line-in kanaal af, zodra het nieuws afgelopen is mute er weer op, en de playlist weer op play... Wat je zelf moet doen is eenmalig het volume goedzetten, en een leuke playlist maken... met winamp kan je het zo gek maken als je zelf wilt eigenlijk.

Maar goed, zoals ik al zei, mijn prog-skills zijn nogal laakbaar... maar iemand anders mag het best doen :) Mijn dank zou groot zijn :)

By each crime and every kindness, we birth our future