Toon posts:

Low Profile slotplaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zie je toch steeds meer kleine kasten opduiken. En wat doe je dan? Een moederbord met allemaal onboard zooi derin knikkeren. Daarop zit natuurlijk een videokaartje wat echt voor geen meter performed. Er zijn tegenwoordig wel genoeg Low Profile kaarten te krijgen meer die krengen hebben allemaal een normale, hoge/lange slotplaat. Past dus niet in een LP-kastje. Zijn hier universele slotplaatjes voor? Of zou je die dingen bij je kast moeten krijgen? Of moeten die bij de kaart zitten?

Wie-o-wie weet dit??? Ik wordt namelijk gek ervan dat je overal vraagt: 'Is dit een low profile kaartje?' (Bijna altijd ja) en vervolgens: 'Zit er ook een ander slotplaatje bij????' En je raad het al, das 99,9% van de keren nee :'(

Dus, wie weet waar je die slotplaatjes los kan krijgen als ze al universeel zijn of een kaartje in Nederland leverbaar waar die slotplaatjes worden bijgeleverd?

(Merk/Chip/uitvoering maakt me echt geen donder uit, alles is waarschijnlijk sneller dan mijn SiS Real256E chippie :r )

Verwijderd

Komplett heeft een plaatje voor LP videokaarten in het assortiment

let wel even op dat ie voor jou videokaart geschikt is

hier is de link http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=308167&cks=PRL

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:42:
Komplett heeft een plaatje voor LP videokaarten in het assortiment

let wel even op dat ie voor jou videokaart geschikt is

hier is de link http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=308167&cks=PRL

succes!
€2,- Dat kost ook geen donder. Is denk ik zelfs wel de moeite waard om hem gewoon te bestellen en er vervolgens een kaartje bij te zoeken.

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Heb je al eens overwogen de te lange slotplaat in te korten? Zo heb ik dat zelf vroeger eens gedaan:

Je tekent precies af waar de hoek moet komen en hoelang het klein platte stukje moet zijn. Even de zaag erop en het ding is al korter. Dan de bankschroef in en met een vlakke hamer voorzichtig het kleine stukje omplooien. Desnoods even met een Dremel ofzo een vouwvoeg maken. Passen en aanduiden waar het gaatje voer het schoefje moet komen en boren maar... Als je dat voorzichtig en doordacht aanpakt dan zie je niet eens dat het doe-het-zelf-werk is :)

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

valt mee he? kan je je geen bult aan vallen dacht ik zo

er zijn 2 typen XFX kaartjes beschikbaar voor en wellicht wel meer.

ik heb em zelf besteld icm een MX4000 voor mn mediacenter. de pest is dat de onboard videokaartjes voor videoweergave toereikend zijn, maar geen tv-out hebben. ik was dus voor 29 euries klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz. Zie net eigenlijk dat die slotplaatjes waarschijnlijk te klein zijn om een DVI-poort door te krijgen. Heb wel gezien dat Komplett.nl reseller is van PowerColor, die toevallig een LowProfile ATi 9600SE INCLUSIEF slotplaatje hebben. Nu nog hopen dat ze die kunnen leveren.......

• cyco_nico
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 15:05
Ik heb een Club3D Radeon 9250 en daar zat een hoge slotplaat op, maar een bijpassend laag slotplaatje werd erbij geleverd. Als je die erop zet dan houd je alleen de DVI aansluiting en de TV-out over, maar er zit zelfs ook nog een DVI -> VGA connector-ding bij.

Enige is dat dit kaartje met 64bit geheugenbandbreedte leverbaar is en met 128bit en die laatste presteert een stuk beter, maar het staat natuurlijk nooit aangegeven om welke het gaat, vandaar dat ik voor EUR 50,- die met 64bit heb :(

Verwijderd

Topicstarter
PowerColor heeft er dus wel een met 128 bits. Vandaar dat ik die dus probeer te krijgen. Nu maar hopen dat die leverbaar is voor een redelijke prijs.

Edit
Wrong!!! De gebruikte 9600SE is maar 64 bits. Dan kan dat geheugen nog zo hard 128 bits zijn, kan alleen maar 64 bits gebruikt worden. Das jammer dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 11:37 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dat is dus deze: http://www.kieskeurig.nl/...4175EFBA0C1256EC00042D04A maar daar zijn volgens kieskeurig geen winkels voor...

Edit: oh, ook 64-bit dus. Ik had je edit niet gezien ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kuhlie op 12-05-2005 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee of er nog alternatieven zijn voor een ATi? De drivers van nVidia zijn onder Linux namelijk vele malen beter dan die van ATi. Heb het hier niet zo echt over de kaarten zelf maar meer over het gebruikte chipset.

Even overzichtja waar ik van weet dat er Low Profile kaarten van worden gemaakt:

ATi Radeon
92009200SE92509550SE9600SEX300SEX300
nVidia GeForce
FX5200FX5500FX5700LE6200 TC6600

Als hier iemand nog op of aanmerking op heeft, andere merken chips wellicht, laat het even weten, misschien namelijk zelfs een onderdeel voor in de FAQ
Pagina: 1