Toon posts:

Gamen in dual screen mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb een vraagje ;)

Heb sinds gisteren 2 Dell TFT schermen gekregen en probeer hier in dual screen mohaa of hl2 te spelen. maar er staat nergens in de config van de games de resolutie van 2048x768
Het ook utlramon gedownload en geinstaleerd maar kon hier niets in terug vinden.
Weet iemand hoe ik gamen in dual Screen mode speel?
In windows doet dual screen het wel gewoon maar als ik in het spel ga gaat het andere scherm uit

Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Patrick

Specs:

AMD Athlon 64 3000+
Geforce 6600GT
1GB DDR 400

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is het zo dat lang niet alle games met 2 monitoren overweg kunnen. Volgens mij zijn er alleen wat flightsims die dat kunnen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:53

Haan

dotnetter

Dual screen en games lukt vrijwel nooit, omdat de game dat moet ondersteunen. En je bent er al achter dat die games van jou dat niet doen ;)
Bij quake3 en andere games op die engine gebaseerd kan het wel, maar ik zou verder geen andere weten die het ook ondersteunt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen manier om de screen te stretchen ofzo?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

als dat zou werken dan zou je crosshair lekker in t midden zitten, op de randen van je scherm. zo kan je echt niet mikken! Volgens mij werkt UT2004 wel. Midtown Madness 2 ook, maar met n halve auto op elk scherm zie je niet waar je rijdt of naar toe moet. Dat is echt geen doen.
Flighsimulators hebben meesal wel goeie support. cockpit op de ene, instrumenten op de andere.

eerst kijken dan zeiken

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

IN ultramon zit die optie wel, dus probeer eens alt-tab naar windows en dan rechtermuisknop in de taakbalk op hl2.

Kijk eens of dat de stretch (of hoe die ook heet) optie erbij zit.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
staat alleen move to other screen

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

bratos schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:37:
als dat zou werken dan zou je crosshair lekker in t midden zitten, op de randen van je scherm. zo kan je echt niet mikken! Volgens mij werkt UT2004 wel. Midtown Madness 2 ook, maar met n halve auto op elk scherm zie je niet waar je rijdt of naar toe moet. Dat is echt geen doen.
Flighsimulators hebben meesal wel goeie support. cockpit op de ene, instrumenten op de andere.
Jah dat is idd erg klote spelen, k heb het ook eens voor de grap geprobeerd.... erg moeilijk, en als het werkt (was Jedi Knight: Jedi Academy, draait op quake 3 engine) dan speelt het idd erg kut.
En stretchen met Ultramon zou ik HELEMAAL niet doen... krijg je waarschijnlijk een letterlijk gestretched scherm... heel brede poppetje enzo.

Maar voor de echte tweaker zou het geen probleem zijn dat de crosshair in t midden van 2 schermen zit, de echte tweakert sloopt de behuizingen van de monitoren af en laat ze zo zogoed als naadloos in elkaar door lopen B)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
maar het moet toch kunnen?

Verwijderd

je kan natuurlijk altijd de optie kiezen van 'je windows desktop uit te breiden naar het 2e scherm.

dat is gewoon standaard een verlengd bureaublad. dat ken je wel.

als je dan je spel opstart doet hij dit op 1 scherm waarschijnlijk. via alt+enter kan je naar windowed mode gaan.

dan strech je de hele hap maar over de 2 schermen.

beetje een workaround, maar werkt normaal wel.

Verwijderd

Topicstarter
met mohaa kan ik op een of ander manier niet stretscen

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Het ligt dus aan het spel. Een oplossing voor het kruisje in het midden is een tripple monitor setup.

Of zoals matrox het noemt: surround gaming
hier een gedatteerde link naar de status van dual gaming: nieuws: De status van dual-display gaming onderzocht bij THG
en hier een lijst met games die het ondersteunen: http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm

[ Voor 55% gewijzigd door JaWa op 12-05-2005 11:03 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met Unreal (en daarop gebaseerde games) kan het, en MidnightClub 2 ook (http://www.matrox.com/mga...hanced_games/midnight.cfm).
Bij Unreal en Co. (XIII e.d.) moet je onderstaande variabelen in het unreal.ini (system-map) bestand aanpassen:
WindowedViewportX=640
WindowedViewportY=480
FullscreenViewportX=1024
FullscreenViewportY=768
Ik heb het destijds (jaren terug) gedaan door simpelweg de 'X' te verdubbelen. Dus als je 2 schermen naast elkaar hebt staan met een horizontale res. van 1024 pixels elk, dan vul je 2048 voor X in (of fullscreen werkt moet je maar ff checken, windowed lukte meestal wel als ik het me goed herinner).

Indien gewenst kan je ook nog de kijkhoek aanpassen (FieldOfView/FOV-waarde in graden)
Disclaimer: maak ff backup van je originele .ini-file mocht het niet helemaal lekker gaan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 3dfx op 12-05-2005 11:00 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:48:
je kan natuurlijk altijd de optie kiezen van 'je windows desktop uit te breiden naar het 2e scherm.

dat is gewoon standaard een verlengd bureaublad. dat ken je wel.

als je dan je spel opstart doet hij dit op 1 scherm waarschijnlijk. via alt+enter kan je naar windowed mode gaan.

dan strech je de hele hap maar over de 2 schermen.

beetje een workaround, maar werkt normaal wel.
Lijkt mij dat de snelheid van je game wel dramatisch zal verminderen (zeker als je het spel speelt op 2 verschillende kaarten).

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:59:
[...]

Lijkt mij dat de snelheid van je game wel dramatisch zal verminderen (zeker als je het spel speelt op 2 verschillende kaarten).
ik bedoelde een gewone dual monitor setup op 1 kaartje met 2 uitgangen hoor.

verder weet ik je wel te vertellen dat je fps aardig zakken dan ja :)
(nostalgie)
Ik deed het vroeger altijd met men RTCW (best game ever), om zo toch nog naar mirc/winamp/msn te kunnen switchen ;)
(/nostalgie)

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

^^
Ow was dat niet een mogelijkheid om met je gestorven teammates te communiceren >:)

[ Voor 72% gewijzigd door JaWa op 12-05-2005 11:06 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
JaWa schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:50:
Het ligt dus aan het spel. Een oplossing voor het kruisje in het midden is een tripple monitor setup.

Of zoals matrox het noemt: surround gaming
hier een gedatteerde link naar de status van dual gaming: nieuws: De status van dual-display gaming onderzocht bij THG
en hier een lijst met games die het ondersteunen: http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm
En dan moet je ook rekening houden met je overlay. Als jij in 2D mode 1 kaart hebt met dual head en voor je 3e een losse pci kaart zal jij nooit video / 3d etc triplescreen krijgen. harwarematig that is.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Haan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:32:
Bij quake3 en andere games op die engine gebaseerd kan het wel, maar ik zou verder geen andere weten die het ook ondersteunt..
MOH is Q3-engine based AFAIK, dus dat moet gewoon werken dan... :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2005 11:38 ]

Verwijderd

maar is het b.v ook mogelijk

als je op het een scherm call of duty speeld en op het andere scherm een terminal sessie waar je b.v de game server van call of duty kunt zien. of de 2de scherm msn hebt staan..

gaat dat?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

ja dat kan perfect... t is alleen zo dat je niet ff je muis er naartoe kunt slepen omdat deze aan je spel gekoppeld zit.
Je moet dus wel met ALT+TAB switchen...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:44:
maar is het b.v ook mogelijk

als je op het een scherm call of duty speeld en op het andere scherm een terminal sessie waar je b.v de game server van call of duty kunt zien. of de 2de scherm msn hebt staan..

gaat dat?
Dat kan, maar is afhankelijk van hoe je het ingesteld hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me dus nog niet gelukt.. weet iemand nog een optie? het is moet toch gewoon mogelijk zijn of niet?

Verwijderd

probeer anders voor de gein een ander spel.. om te kijken of ut lukt..

Verwijderd

Topicstarter
En hoe krijg ik films zo dat ze op bijde schermen spelen want ik krijg zwart scherm aan de ene kant als ik full screen doe

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:54:
En hoe krijg ik films zo dat ze op bijde schermen spelen want ik krijg zwart scherm aan de ene kant als ik full screen doe
Wat heb je zelf al geprobeert? Weet niet wat voor videokaart je hebt, maar je kan bij nView opties eens kijken... Eigenschappen op desktop -> Geavanceerd -> nView (Als ik het me goed herinner...)

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2005 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat bij nview vinden.. heb een 6600GT maar het is een ingewikelde setup dat nview

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Het ligt ook aan welke video player je gebruikt. In BSplayer zit er volgens mij een functie ingebakken voor dual setup. Vroegah heb ik het ook al eens geprobeerd. Na veel gekloot lukt het wel maar het heeft niet zoveel nut. Teneerste heeft je film een mooi balk in het midden en ten tweede je houdt zwarte balken aan weerzijden over(tenzij je raar gaat stretchen 3200x1024;) )

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:53:
waar kan ik dat bij nview vinden.. heb een 6600GT maar het is een ingewikelde setup dat nview
Beetje zelf uitproberen kan ook geen kwaad... ;) Toen je leerde lopen, werd je hand(je) toch ook niet de hele tijd vast gehouden door iemand? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2005 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee das waar.. maar ik weet egt niet hoe ik dat moet instellenin BS Player

Verwijderd

Hmm voor gamen en films lijkt het mij niet zo praktisch, die dual screen setup (omwille van de hier reeds vermelde problemen met de rand tussen de twee schermen)

Voor switchen tussen applicaties (en ipv van virtual desktops bijlinux meerdere 'fysiekee desktops) lijkt het mij wel handig. Vlotte multitasking dus.

Maar naar aanleiding van een reply die ik hier eerder zag voorbijkomen:
Zijn er al tweakers onder jullie die effectief geprobeerd hebben om die casing te verwijderen? En zo beide schermen naadloos naast elkaar te monteren?

Is dit praktisch uitvoerbaar? (want met twee goedkopere 17" valt dat wel eens te proberen ;) )

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat FPS en dual-screen niet samengaan omdat je dan je aandacht over meerdere schermen moet verdelen.... Erg irri.. Ik ben meer geinteresseerd in de ene kant een game en de andere kant MSN ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het niet om het gaat erom dat het kan weet iemand waar die functie in BS player zit om dual screen te kunnen bekijken ik krijg nu gewoon aan 1 kant zwart beeld
Pagina: 1