[2003] Source port uitsluiten van gebruik

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 11:06
Is het mogelijk om een bep. poort te reserveren voor een specifieke applicatie? Zojuist ben ik tegen het probleem aangelopen, dat er een client verbinding werd gelegd naar een andere lokale service, waarbij een specifieke source poort in beslag werd genomen. Deze specifieke poort kon vervolgens niet meer gebruikt worden door een (later gestartte) service.

Ik vroeg me af of je mbv. een policy oid. het gebruik van bepaalde source poorten kan uitsluiten, waardoor services hiervan gebruik kunnen maken?

Een hele zooooi

Verwijderd

naar mij idee kan dat niet. je kan wel zorgen dat een bepaalde port niet gebruikt wordt, maar dan kan de service ook niet starten.

misschien proberen de service op een betere port te laten draaien (<2048; om welke service gaat het?)

• BlackB1rd
Het probleem is dat het om een client-server app gaat, welke van de standaard port gebruik maakt. In dit geval port 3050 (firebird db), ik zou ook liever een lagere port zien. Maar dat is helaas geen optie in deze opstelling.

Een hele zooooi

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Database als service laten draaien zodat ie die poort zelf al openhoudt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlackB1rd
Hij draait al als service. Maar het probleem zit 'm in een andere service, waarbij een zgn. agent (client) verbinding maakt met z'n eigen service. Blijkbaar wordt deze service dus eerder gestart, met het risico dat de client hiervan port 3050 als sourceport in gebruik neemt. Bestaat er een mogelijkheid om de volgorde van het opstarten v.d. services te veranderen?

Ik heb het hier overigens over de Promise RAID message agent service. Momenteel heb 'm ik op handmatig gezet, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door BlackB1rd op 13-05-2005 13:00 ]

Een hele zooooi