[SBS 2003] IIS laat geen smtp virtual server zien

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
In verband met een overbekende .NET foutmelding m.b.t. System.Web.Mail moet ik wat instellingen wijzigen in de Virtual SMTP Server in Small Business Server 2003. Deze zou normaal onder de IIS MMC moeten staan maar is daar niet te vinden. Op mijn lokale pc bijvoorbeeld staat deze er wel.

Ik dacht dat het misschien te maken had met Exchange maar weet het niet zeker. Ik heb de SMTP Service al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat had geen enkele zin. De mailroot directory onder inetpub is wel aanwezig maar daar blijft het dan ook bij.

Heeft iemand idee waar ik de configuratie kan vinden van SMTP Service :?.

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik heb geen ervaring met SBS, maar moet je niet in de Exchange System Manager kijken? En dan onder servers\<servernaam>\protocols\smtp

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Dennis
  • Nu online
Ja ik denk dat het inderdaad komt omdat Exchange normaal onderdeel is van het SBS pakket, maar Exchange hebben wij niet geïnstalleerd.
Toch wel zie ik nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis op 12-05-2005 10:02 ]

• Dennis
  • Nu online
Ehm. Opeens (ja echt opeens) staat hij er. Windows, ik snap er af en toe niks van. Ik heb niks gewijzigd, alleen even de Exchange server manager geopend en een Telnet sessie geprobeerd te leggen.

Nouja, het probleem is iig opgelost.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je exchange hebt draaien op een windows bak zal je nooit de SMTP service onder IIS terug vinden

....

altijd ESM!

• Dennis
  • Nu online
Ehm, toch opeens wel!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange, IIS, allemaal software. Dat bespreken we niet in Windows Operating Systems, maar in Software Algemeen. Daarom verplaats ik even je topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dennis
  • Nu online
sanfranjake schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:47:
Exchange, IIS, allemaal software. Dat bespreken we niet in Windows Operating Systems, maar in Software Algemeen. Daarom verplaats ik even je topic :)
Nou vooruit dan maar 8-). Maar een slotje mag ook, aangezien het probleem al opgelost is.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis op 12-05-2005 23:02 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dennis schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:01:
[...]

Nou vooruit dan maar 8-). Maar een slotje mag ook, aangezien het probleem al opgelost is.
Tja dat doen we eigenlijk niet als iets opgelost is. Ik zou je wel willen vragen in het vervolg iets meer vooronderzoek te doen. Exchange of niet is nogal een verschil :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Ik heb eigenlijk het zelfde probleem. Ik heb hier ook een server met 2003 server (enterprice) en kan ook de SMTP server niet terug vinden in de IIS. Deze heeft hier overigens wel gestaan maar is nu niet meer terug te vinden. Op de server is geen exchange geinstaleerd

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit topic ging over SBS, en je geeft totaal geen info over jouw situatie. Lees de faq=1] nog even goed door, en open dan zelf even een topic.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.