[Fedora] mozilla browser+ integratie WM9/MPEG2

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Voor een project waar ik het video voor aan moet leveren lopen we tegen problemen aan mbt de video kwaliteit. Er is een Mini-itx moederbord met daarop een Fedora Distributie en Mozilla als browser waarop ik video moet aanleveren. Om de een of andere reden is er aangenomen dat de flashplugin in mozilla voldoende zou zijn om hoge kwaliteit fullscreen video aan te bieden. Dit werkt echter niet, zoals ik zelf al verwachte, te hoge bitrate/te lage kwaliteit/te hoge CPU-belasting/ teveel aanspraak op RAM geheugen.

Nu ben ik zelf een grote fan van WM9, nu draait dat prima op windows machines waar de windows mediaplayer op geinstalleerd is. Nu wil ik weten of er een browser plugin bestaat voor mozilla die het mogelijk maakt fullscreen WM9 af te spelen. Mocht WM9 niet lukken dan zou ik willen kijken naar DIVX of MPEG2. MPEG2 is nog het meest intressant vanwege eventuele hardware acceleratie op het moederbord.

Wat ik zelf heb gevonden is support voor wm9 dmv een losse player, helaas vereist het systeem waar ik voor aflever browser functionaliteit. Iemand een idee waar ik moet zoeken naar een plugin voor mozilla voor het afspelen van fullscreen (1280*1024) video?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Is dit wat? http://mplayerplug-in.sourceforge.net/

Een mplayer plugin voor Mozilla/FF :)

• videodok
Lijkt het te moeten doen, ik heb gevraagd of hiermee getest kan worden. Iemand ervaring met deze plugin of andere plugins?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
mplayer wordt heel veel gebruikt, maar de configuratie kan lastig zijn. Ik zou trouwens niet voor een formaat als WM9 gaan, omdat je daarvoor eigenlijk een licentie moet hebben van MS (de truc die mplayer uithaalt is niet overal legaal).
Kijk anders ook eens naar dit voorbeeld (even de link volgen die daar staat). Onder Linux wordt een Java applet gebruikt om de video af te spelen, verder heb je geen codecs nodig. Werkt dus altijd zodra je Java hebt (de applet heet 'cortado', en is van Fluendo (.com)).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
videodok schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:15:
Lijkt het te moeten doen, ik heb gevraagd of hiermee getest kan worden. Iemand ervaring met deze plugin of andere plugins?
Jup, werkt hartstikke goed hier (Y)
Alle trailers en andere filmpjes kan ik gewoon kijken.
Compilen en instaleren ging ook van een leien dakje _/-\o_

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• videodok
Enig idee of Mplayer gebruik kan maken van hardware acceleratie voor MPEG2?

• videodok
Hmm, probleempje Mplayer houdt er mee op Licentie problemen enz enz. zie http://www.mplayerhq.hu/homepage/index.html
Pff wat nu, waar moet ik nu zoeken naar een videoplugin voor Fedora mozilla die WM9/MPEG2 afspeelt.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
videodok schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:39:
Hmm, probleempje Mplayer houdt er mee op Licentie problemen enz enz. zie http://www.mplayerhq.hu/homepage/index.html
Pff wat nu, waar moet ik nu zoeken naar een videoplugin voor Fedora mozilla die WM9/MPEG2 afspeelt.
Ik vind dit een zeer zorgwekkende tendens.

Opleiding Brandveiligheid

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

videodok schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:39:
ze houden er voorlopig niet mee op, ze willen iedereen waarschuwen en mobiliseren. pas als de nieuwe wet echt in werking treedt zullen ze er mee op moeten houden.

gewoon deze gebruiken dus, en verder je best doen om te voorkomen dat deze wet waarheid wordt ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• videodok
Jah, maar ik moet er wel rekening mee houden dat dit kan gebeuren en wat dit mij moet gaan kosten aan licenties, ik ben bezig met een project met veel clients dus veel licenties.

Verwijderd

videodok schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:46:
Jah, maar ik moet er wel rekening mee houden dat dit kan gebeuren en wat dit mij moet gaan kosten aan licenties, ik ben bezig met een project met veel clients dus veel licenties.
Dan kan je zowieso al ongeveer afstappen van alle open source (multimedia) oplossingen, aangezien die allemaal hinder zullen ondervinden van die softwarepatenten. WM9 op linux is niet (legaal) te doen zonder windows licenties voor iedere client, je kan wel de windows codecs gaan gebruiken maar die gebruiken zonder windows licentie is dus illegaal, zonder die codecs is het niet mogelijk wm9 af te spelen.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

videodok schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:46:
ziehier een hele goede reden om gebruik te maken van open standaarden!

denk trouwens niet dat JIJ hier ooit problemen mee gaat krijgen, zelfs niet als die wet erdoor is. dit zijn niet de projecten waar de bedrijven geld voor willen zien, en dan nog is het op dit moment niet verboden, dus hooguit moet je je code later aanpassen, naar een vrije codec toe.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1