Kan geen enkele installatie afronden zonder fouten

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik heb thuis een computer thuis gekregen met als opdracht dat ik deze geheel opnieuw moet installeren. Dus ik ben aan de slag gegaan met het installeren van Windows. Tijdens de installatie kreeg ik steeds fouten (kan dit bestand niet lezen, dat bestand niet). Na enkele malen proberen is het me toch gelukt Windows XP op de computer te kunnen installeren (kreeg de fouten zowel bij de DVD speler als bij de CD brander). Toen ik echter probeerde Office 2003 en Norton Antivirus 2005 te installeren, kreeg ik weer steeds fouten.

Nu ben ik aan het uitpluizen wat er niet helemaal in orde kan zijn aan de computer. Aan de CD zal het dus niet liggen denk ik (alle software was legaal, en vrijwel krasvrij). Ook zal het denk ik niet liggen aan de DVD speler of CD brander, want ik krijg de fouten bij alle 2 stations.

Waar zou het meer aan kunnen liggen? Aan het geheugen misschien?

Specificaties:
Pentium 4 2,4 GHz
512 MB DDR
Ati Radeon 7000
120 GB Harde-schijf

Als ik nog iets ben vergeten, hoor ik het graag.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je geeft al aan dat het aan het geheugen zou kunnen liggen. Heb je dit al getest (memtest)?
Heb je geprobeerd de installatie CD naar de HDD te kopieren en vanaf daar te installeren?
Heb je een andere versie van het OS proberen te installeren (W2K, W98)?

[edit]
Check op HDD gedaan? Chkdsk? Format gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 12-05-2005 09:06 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:04:
Je geeft al aan dat het aan het geheugen zou kunnen liggen. Heb je dit al getest (memtest)?
Heb je geprobeerd de installatie CD naar de HDD te kopieren en vanaf daar te installeren?
Heb je een andere versie van het OS proberen te installeren (W2K, W98)?

[edit]
Check op HDD gedaan? Chkdsk? Format gedaan?
Ik zal zometeen Memtest even aanzetten. Ik heb Office 2003 geprobeerd naar de Harde-Schijf te kopieren en het vervolgens te installeren, maar dat ging ook niet geheel vlekkeloos (kon ook weer bestanden niet vinden). Ik heb nog geen andere OS'en geprobeerd.

Heb de harde-schijf alleen geformatteerd, zal ook even de andere opties proberen!

Edit: Ik heb de memtest nu nog maar 30 seconden z'n gang laten gaan, en het resultaat is al 10.000 errors (tussen 415.0 en 415.5 MB)...

[ Voor 11% gewijzigd door Schelte op 12-05-2005 09:34 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; dan zou ik maar eens beginnen met het vervangen van je geheugen ;) Overigens lijkt me dit wel een eerste stap die je had kunnen proberen voor je een topic opende; veel problemen worden namelijk veroorzaakt door corrupte hardware en memtest86 wordt altijd als eerste genoemd in alle topics die je zult vinden op GoT :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate