1 Voeding, 2 pcs

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb hier een 500mhz celly en een 400mhz AMD liggen. Ik vroeg me af of ik dmv splitters 1 voeding op allebij de systeemen kan zetten. Het lijkt mij gewoon dat het kan maar misschien dat jullie nog ergens een probleem zien. Ik wil ze onafhankelijk aan en uit kunnen zetten. (Het zijn allebij ATX mobos (de 400mhz is een AT/ATX mobo) Zoeken levert niet zoveel op vanwege de vele mogelijkheden met zoek termen.

[ Voor 11% gewijzigd door lemming_nl op 12-05-2005 07:53 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Inprincipe kan het werken als je alle aansluitingen vermenigvuldigd MAAR, apart aan en uitzetten zal niet zomaar gaan, want als je normaal atx uitzet schakelt de voeding uit.

Natuurlijk kan je wel een knop of iets dergelijks ervoor maken maar kweet niet of dat zo verstandig is.

En je zal een sterke voeding nog moeten hebben.

• lemming_nl
  • Niet online
andreict schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 07:55:
Inprincipe kan het werken als je alle aansluitingen vermenigvuldigd MAAR, apart aan en uitzetten zal niet zomaar gaan, want als je normaal atx uitzet schakelt de voeding uit.

Natuurlijk kan je wel een knop of iets dergelijks ervoor maken maar kweet niet of dat zo verstandig is.

En je zal een sterke voeding nog moeten hebben.
Voeding is volgens mij 250 watt. Moet genoeg zijn. De 500mhz heeft altijd op een 100 watt gedraait en de 400mhz volgens mij ook.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
lemming_nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:05:
[...]

Voeding is volgens mij 250 watt. Moet genoeg zijn. De 500mhz heeft altijd op een 100 watt gedraait en de 400mhz volgens mij ook.
Moet de de groende draad (power-on) en de grijze (power-good) maar op 1 pc aans luiten (hiervan gaat de power knop werken), die andere laat je deze 2 gewoon onaangesloten. Dan moet het werken

[ Voor 3% gewijzigd door elgringo op 12-05-2005 08:08 ]

if broken it is, fix it you should

• lemming_nl
  • Niet online
elgringo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:08:
[...]

Moet de de groende draad (power-on) en de grijze (power-good) maar op 1 pc aans luiten (hiervan gaat de power knop werken), die andere laat je deze 2 gewoon onaangesloten. Dan moet het werken
Dat werkt niet. Want dan gaat het moederbord van de 2e nooit aan. Hij krijgt dan wel stroom maar gaat niet aan + ik wil ze onafhankelijk van elkaar aan en uit kunnen zetten.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lemming_nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:10:
[...]

ik wil ze onafhankelijk van elkaar aan en uit kunnen zetten.
Volgens mij gaat dat niet zonder extra hardware. Een ATX voeding wordt ingeschakeld door pin 14 aan ground te hangen. Op dat moment heb je spanning en als beide mobo's op dezelfde power staan gaan ze beide aan. Je zult dus een stukje logica moeten ontwerpen waar je de voeding op zet en die uitgangen voor beide mobo's hebben en die er voor zorgt dat de voeding aan en uit gaat en alleen spanning doorgeeft aan het mobo dat je aan wil hebben.
Veel succes, ik zou het de moeite niet waard vinden.

Signatures zijn voor boomers.

• lemming_nl
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:26:
[...]
Volgens mij gaat dat niet zonder extra hardware. Een ATX voeding wordt ingeschakeld door pin 14 aan ground te hangen. Op dat moment heb je spanning en als beide mobo's op dezelfde power staan gaan ze beide aan. Je zult dus een stukje logica moeten ontwerpen waar je de voeding op zet en die uitgangen voor beide mobo's hebben en die er voor zorgt dat de voeding aan en uit gaat en alleen spanning doorgeeft aan het mobo dat je aan wil hebben.
Veel succes, ik zou het de moeite niet waard vinden.
Wat als je gewoon de power knop split? Volgens mij gaat de voeding alleen maar uit als je geen stroom meer vraagt. Dus als ze allebij aan staan en je drukt op 1 van de power knoppen gaat die computer uit maar de voeding volgens mij niet waardoor de ander gewoon blijft werken. Het maakt mij niet uit of er nog stroom op het moederbord wat uit is staat blijft staan.

offtopic:
Ik reply volgens mij een beetje vaak :P

[ Voor 5% gewijzigd door lemming_nl op 12-05-2005 08:34 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lemming_nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:33:
[...]

Wat als je gewoon de power knop split?
Hoe wil je dat doen? Zoals ik al zei: een ATX voeding gaat aan door pin 14 aan de ground te hangen. Dat is wat de power knop in de computer bewerkstelligt.
Volgens mij gaat de voeding alleen maar uit als je geen stroom meer vraagt. Dus als ze allebij aan staan en je drukt op 1 van de power knoppen gaat die computer uit maar de voeding volgens mij niet waardoor de ander gewoon blijft werken. Het maakt mij niet uit of er nog stroom op het moederbord wat uit is staat blijft staan.
Nee. ATX heeft soft-poweroff. Het moederbord zegt de voeding wanneer het uit moet gaan. Gaat de voeding niet uit, blijft het moederbord aan. Dus als moederbord 1 zegt dat de voeding uit moet, dan gaat die uit en is moederbord 2 ook uit. Als moederbord 1 niet zegt dat de voeding uit moet blijft het gewoon aan. Het OS wat op die computer loopt kan afgesloten zijn, maar het moederbord(+CPU+HD+MEM) werkt gewoon.

Signatures zijn voor boomers.

• lemming_nl
  • Niet online
Ik zie het punt. Dan maar op zoek gaan naar een 2e mini voeding (ik wou 2 pcs in 1 kleine kast zetten en dan is 1 voeding ook wel handig.

Pagina: 1