Toon posts:

[Edimax] 'Knipperende' melding 'Network cable unplugged' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik ben dus een total n00b op router gebied en heb een edimax6104K gekocht.
Instellen was zo gebeurt en verbinding met inet met 2 pc's was een makkie, alleen heb ik nu op beide pc's steeds weer de melding "networkcabel disconnected"...dit gebeurt enkele keren per minuut. Mijn ISP is Quicknet
iemand dit bij de hand gehad?
Bedankt, Souls

Verwijderd

wat is de snelheid van je lan poortjes op die edimax? probeer anders eens handmatig op je pc die snelheid in te stellen.

gebruik je toevallig 2 dezelfde netwerkkaarten op beide machines? anders zou je eens een ander netwerkkaartje kunnen proberen. Die edimax routers praten niet altijd even goed met alle netwerkkaartjes is mijn ervaring.

Een firmware upgrade van de edimax zelf doet trouwens ook wonderen. Zorg dus dat dat ding up-to-date is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 10:53 ]

Verwijderd

Of zelfs een brakke kabel die op een of andere manier op en neer wiegt en elke keer (geen) contact maakt...

Verwijderd

zou wel heel toevallig zijn als er 2 kabels dat probleem hebben :) maar het kan idd.

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zijn idd goed, zou te toevallig zijn als beide brak zijn....
Op mijn mamaboard (P4P800 Deluxe) zit een kaartje op het board en de andere kaart is een Realtec, weet niet of dat een goeie of slechte is? Nu heb ik wel een kabelmodem waar ook telefonie over loopt, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Owja, snelheid van de lan poorten is 100mbit en is geflashed met laatste firmware.
Ik heb een static ip maar als ik de router daarop config dan doet ie niks meer, moet ik met een static ip ook op de comp het ip etc instellen of moet die op " automatisch ip verkrijgen " blijven staan? Kortom , weer een hoop vragen :|
Iemand met de gouden tip? :)

Souls.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me op weg kan helpen?
Ik moet even weten wat ik voor settings in tcp\ip moet invullen met een static ip....als ik daar iets moet invullen..
Bedankt alvast !

Verwijderd

zijn beide prima kaartjes, zou moeten werken. Probeer eens om te testen je netwerkkaarten op 10mbit half duplex te zetten. dit kan in de intellingen van je verbinding door op configure bij de netwerkkaart te klikken. Daarna tablad advanced, en dan bij media type een andere waarde opgeven.

let me know.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je al alle protecollen installed op je netwerk kaarten :?

Firmware ge-update van de router ?

IP-Pool op For-Ever gezet ? (in de router zit dat )

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 13-05-2005 17:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Titelfix. Voortaan graag een probleemomschrijvende titel uitkiezen.
Pagina: 1