[Fotografie] Must see in Fotografie - idee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
In de *Must see in Fotografie* in het Fotografie staan heel wat [showcase] topics.

Aangezien ik zelf het persoon ben wat graag naar foto's kijkt om van te leren vond ik het tijd om ze alllemaal eens langs te lopen.

Het enige wat tot mij een beetje spijtig overkomt is dat sommige showcase topics die in de "Must see" staan, vanbinnen geen plaatjes meer vertonen, of misschien 1 a 2 per pagina [100 ppp].

Best vervelend als je een showcase wilt zien en er staat niks in B)

Maybe een oplossing (indien er de ruimte voor is) om de foto's voor de betreffende showcases te hosten op de GoT / T.net servers?

Foto's die verdwenen zijn kunnen misschien nog bij de poster worden verkregen en door jullie worden gehost. (zo niet dan is het jammer natuurlijk)
Op deze manier hebben de mensen geen last dat hun webspace eraan gaat met archief foto's die voor hun niet meer op hun webspace hoeven te staan, maar de foto's dus in de showcases in de "Must see" nog wel beschikbaar zijn.
[De foto's zullen ongetwijfeld bijzonder zijn anders staan ze niet in de "Must see"]

Mocht dit niet mogelijk zijn loop dan de lijst in de "Must see" even langs om lege topics eruit te halen :P

Misschien een ideetje, misschien ook niet :) doe er jullie plezier van.

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm... neem een Abo en je krijgt een foto-album @GoT van 20 of 100 MB er bij :?

Afbeeldingslocatie: http://www.brandsoftheworld.com/_data/objects/43614/logo_thumbnail.gif
Ting-de-ding ping :+

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 12-05-2005 01:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

RobIII schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:17:
Uhm... neem een Abo en je krijgt een foto-album @GoT er bij :?
Inderdaad één van de vele voordelen van een abonnement.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Zo'n abbo voor mij brengt niet foto's van anderen terug...?

+ dan zou ik het zelf moeten oplossen door alle mensen te gaan mailen en de topics overnieuw bouwen?

De "Must see" is niet door mij gemaakt, dus ik bied een mogelijke optie om de "Must see" ook een "see" te laten en niet een "zie hier de kruisjes"
Wat ze ermee doen is aan hun. Het leek mij een redelijke optie.
Vandaar

olé @ andré :P hij snapt het :+
het is btw een aanzet tot denken, meer niet :)

[ Voor 27% gewijzigd door answer_man op 12-05-2005 01:31 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Het gaat hem er niet om dat hij zelf zijn foto's kan plaatsen maar meer om het feit dat in de oudere FG topics er weinig plaatjes meer staan. Dus een Abo voor hem lost het probleem niet op ;)

Ik denk dat je dit niet tegen kunt houden, we maken met z'n allen GoT en daarbij hoort dan ook dat je je geplaatste foto's een tijdje online houdt. Zodra je ze dan verwijderd is het jammer voor het betreffende topic maar het is niet anders. Wil je goede gallery's zien dan zul je ergens anders een moeten opzoeken op een site die ze zelf host.

Of GoT moet idd met een oplossing komen om de foto's uit die bepaalde mooie topics op een goede plek te hosten.

[ Voor 10% gewijzigd door André op 12-05-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:26:
Het gaat hem er niet om dat hij zelf zijn foto's kan plaatsen maar meer om het feit dat in de oudere FG topics er weinig plaatjes meer staan. Dus een Abo voor hem lost het probleem niet op ;)
Dat begreep ik ook wel, maar een beter milieu GoT begint toch bij jezelf? :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58461/full.gif

Overigens verder helemaal met je eens, dit kun je gewoon niet voorkomen en is de aard van het beestje denk ik dan maar. Ik zou het niet eerlijk vinden t.o.v. de Abo's als GoT daar nu opeens wel ruimte voor zou gaan reserveren bij wijze van uitzondering. Want wat volgt dan? Ik zie nu al het [rml][ FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 74[/rml] topic, het [rml][ fotosoep] Soep de Troep[/rml] topic, Post hier je foto - Deel 7, Pic. vs pic part 2 en meer van die topics met veel plaatjes die er dan ook bij zouden moeten/willen. Die kun je ook niet fatsoenlijk lezen/begrijpen als er alleen maar kruisjes staan. En da's nog maar de top van de ijsberg. (Niet dat het mij verder aan me kont kan oxideren, ik blijf toch wel Abo ;) , maar ik voorzie nu al rellen :+ )

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 12-05-2005 01:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
RobIII schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:34:
[...]
[knip]
Ik zou het niet eerlijk vinden t.o.v. de Abo's als GoT daar nu opeens wel ruimte voor zou gaan reserveren.
[/knip]
Tsjah, aan de ene kant kun je het natuurlijk niet voorkomen, maar aan de andere kant moeten "Must see" topics wel zichtbaar blijven. (of anders verwijderd worden als ze leeg zijn uit de "Must see")

ik ga nu wel men bed opzoeken :) lees morgen wel weer verder hoe mensen over het idee denken / en/of het onbegonnen werk is.

RobIII; jij verveelt je wel zo laat op de avond he? :D B)

[ Voor 9% gewijzigd door answer_man op 12-05-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
answer_man schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:40:
[...]
RobIII; jij verveelt je wel zo laat op de avond he? :D B)
Hoe kom je daar bij? :P Straks effe bikkelen :P
answer_man schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:40:
[...]
...maar aan de andere kant moeten "Must see" topics wel zichtbaar blijven. (of anders verwijderd worden als ze leeg zijn uit de "Must see")...
Dat zou betekenen dat moderators iedere paar dagen een behoorlijk aantal topics moeten nalopen op kruisjes. Enig idee hoeveel werk dat is?

offtopic:
Om toch nog maar even verder daarop in te gaan; een aantal van de door mij gedevvde sites bevatten een zelfgemaakte "linkchecker" service. Die service gaat om de zoveel tijd alle links uit de DB sprokkelen (uit o.a. artikelen en posts) en deze gaat nalopen op 404's of andere error's die kunnen voorkomen om vervolgens de sitebeheerder op de hoogte te stellen met linkjes naar de relevante artikelen/posts/whatevah op z'n site etc. :7 Maar da's leuk voor een site met een paar honderd of paar duizend linkjes die gechecked moeten worden; voor GoT is dat andere koek denk ik zo. Of je moet Gooooogle heten :Y)
En daarmee kun je dan nog niet eens meteen de hele post verwijderen, want er kan net zo goed voor een onschatbare waarde aan tekst in die post staan. Wil je dan ook nog eens de plaatjes er uit gaan "knippen" en vervangen door een "hier_stond_ooit_een_plaatje.gif" :? :P

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 12-05-2005 01:55 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
dit is echt men laatste post, typen gaat nieteens vloeiend meer :P :

ze hoeven ook niet heel Fotografie/GoT door te lopen, alleen de "Must see" en die veranderd nou ook weer niet echt dagelijks volgens mij?
De inhoud van die topics misschien wel, misschien gewoon ook een idee voor in de toekomst, zodra er een "Must see" word aangemaakt alle plaatjes zelf te hosten :) blijft het lekker bestaan (tenzij ze ooit weer zo'n giga server-crash hebben :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Foto's die verdwenen zijn kunnen misschien nog bij de poster worden verkregen en door jullie worden gehost. (zo niet dan is het jammer natuurlijk)
De flinke hassle die hierbij komt kijken maakt dat de moeite niet echt waard - zoiets heb ik namelijk al eens eerder geprobeerd en ik kan je zeggen: het werkt niet, helaas ;)
Mocht dit niet mogelijk zijn loop dan de lijst in de "Must see" even langs om lege topics eruit te halen :P
Die Must see in Fotografie - *update 02-02-2005* heb ik kortgeleden uit de vuilnisbak gevist op verzoek van Zoefff: die wilde em aan iemand doorgeven zodat die persoon de nuttige/leuke topics door kon nemen, er staan natuurlijk niet alleen showcases in. Zoals je aan de topictitel kan zien, heeft de must see sinds 2 feb geen update gekregen: vandaar dat van een behoorlijk aantal showcases de foto's het niet meer doen.

Binnenkort ga ik die must see weer een keer bijwerken, en komen er recentere interessante/mooie topics in te staan, ook van showcases, zodat daarvan de foto's wèl te zien zijn. Dat van oudere (+4 maanden ruwweg) showcases de foto's het niet meer doen, ligt buiten onze macht: wij kunnen (en willen) niemand verplichten foto's een bepaalde tijd op een server te laten staan: echter is dat natuurlijk wel zo netjes tegenover andere mensen die later eens die showcases willen bekijken :)

Ik doe zelf altijd m'n best om, waar mogelijk, foto's minimaal 6 maanden te laten staan. Dat lijkt een lange tijd, maar ook nadat een topic is weggezakt kunnen mensen een showcase of testcase tegenkomen, of via een link ergens, of via diezelfde must see ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1