[MSN] webcam gesprekken blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is er een manier om alleen webcam gesprekken te blokkeren?
welke poort wordt gebruikt voor de webcam gesprekken met msn.
de rest moet allemaal beschikbaar blijven.

in de search staat hier niks over vermeld.
msn zelf gebruikt 1863 dus misschien 1864 of 1865???????

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
Spacejam schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:06:
is er een manier om alleen webcam gesprekken te blokkeren?
welke poort wordt gebruikt voor de webcam gesprekken met msn.
de rest moet allemaal beschikbaar blijven.

in de search staat hier niks over vermeld.
msn zelf gebruikt 1863 dus misschien 1864 of 1865???????
en waarom zou je dit willen? gewoon de webcam disconnecten OF uitvinken in msn "mijn webcam mogelijkheden met anderen delen"

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Hij wil zeker dat iemand anders niet kan "webcammen"

MSN Messenger - file transfers 6891-6900 from Q278887. Allows up to 10 simultaneous transfers.
MSN Messenger - voice communications (computer to computer) TCP 6901 UDP 6901 from Q278887

Maar van de webcam heb ik ook niet echt iets kunnen vinden. Misschien dat die dezelfde als voice gebruikt?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het is namelijk zo dat er bij ons beneden door iemand altijd gewebcamt wordt. en mijn vader stelt dit niet op prijs en vind dat hij dat boven moet doen. vandaar dat hij dat aan mij had gevraagd(voor de gene die de rede willen weten) maar de webcam wordt ook ooit gebruikt voor communicatie met familie in amerika. maar daar gebruiken we geen msn voor. en ik neem aan dat daar ook een poort voor wordt gebruikt dus wil ik die graag blokkeren.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Blokkeer gewoon poort 6901 en kijk of ie geblokkeert is...

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Met netstat kan je het vast wel uitvinden. Wat me in ieder geval wel is opgevalen is dat MSN poort 80 openzet als je gaat webcammen. Maar daar zendt hij de data niet over. Dit was met 6.x, nog niet getest met 7.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Met MSN is het met veel dingen (weet niet of dat ook voor webcam geldt) dat als de ander geen verbinding met jou kan maken, de ander een poort open zet waar jij dan vervolgens op connect. Lukt dit ook niet, dan wordt er volledig via de server gecommuniceerd (met een snelheids limiet).
Alleen die poort blokkeren zou dus wellicht weinig uithalen, maar nogmaals ik weet niet of dit voor webcam geldt. Het geldt in ieder geval wel voor file transfers.
Pagina: 1