Een bakstenen box

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Bestaat zoiets?

Het schoot me ineens door m'n hoofd heen, zou dat niet wat wezen?

Men neme:

Een dikke houten plaat van ongeveer 40 bij 40 cm.
Hieronder monteer je hele sterke wieltjes.

Dan haal je een partij bakstenen bij de lokale bouwmarkt en een paar zakken cement.
Vervolgens ga je per laag 6 bakstenen opmetselen tot een hoogte van ongeveer 80 a 100 cm.
Dan als je klaar bent met een frees een leuk circeltje uitzagen en daar een woofer in installeren.

Beetje vaag allemaal, maar zou het wat zijn, of zouden de bakstenen uit de box trillen? :)

Mijn YouTube Channel

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Bekisting maken en storten....
Beter, en niet moeilijker...

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Ik denk niet dat het geluid er erg goed uit komt door die stenen :? Maar het is het proberen waard, misschien ga ik eens googlen voor eventuele al bestaande constructies.

Deliriant isti Romani.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:42

jasjenl

Liab A Tymo

Er bestaan wel stenen luidsprekers (bijv. van Terrazzo Art Fidelity), ik heb ze wel eens gehoord en ze klonken wel heel erg strak. Voordeel van zo'n constructie is natuurlijk dat je een erg stijve en dode kast krijgt, erg praktisch is het alleen niet door het hoge gewicht.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

"Waar ik naar toe wil is dat je vroeger grote luidsprekers kocht om dat onderste octaaf ook helemaal gaaf uit de luidspreker te krijgen. Jan Kool had daar, enthousiast geholpen door Jan Endenburg, Henri van Hessen en later ook Jacques Cluysenaer en John Bowers zelfs bakstenen kasten van 180 liter (bovenmodale gezinskoelkast!) voor gebouwd. En inderdaad, de stelling van Gilbert Briggs (Wharfedale) bleek juist: het opvallende van goede laagweergave is dat je zo weinig laag hoort! Ook George Vermeulen (SoloSound) had dat begrepen: vele jaren geleden was George bezig met elektronische wisselfilters en ik speelde nog met mijn ESL 55’s en soms met de AR-3A in de Ruud Jansen modificatie. Ruud was als techneut bij AR betrokken en voerde wat modificaties aan de 3A door die van de latere 10 Pi afkomstig waren. Zeer aan te bevelen! De woofer van de 3A was beroemd en het idee om die in een labyrint onder te brengen en in combinatie met de ESLlen te gebruiken was een regelrechte uitdaging. George had zulke labyrinten en de woofer van de 3A paste daarin. Ik besprak een en ander met George en die keek bedenkelijk. Armand, zei hij achter zijn bar in zijn huis aan de bosrand van Hilversum, het vervelende van de exercitie die jij wilt gaan uitvoeren, is dat je het in het begin als een enorme verbetering zult zien en na verloop van tijd de woofers steeds verder zult terug draaien. Uiteindelijk zul je ze afzetten, want het laag van die luidsprekers is inferieur aan dat van een ESL. De ESL verliest het qua niveau, maar wint het altijd in kwaliteit. Oók in het laag, je moet alleen niet zo hard draaien! Wat mij deed denken aan een artikel, ik weet niet meer van wie, getiteld ‘Hoe vertel ik mijn vrouw dat ie niet te hard staat?’ Waarschijnlijk van Henri Knap."

Dit komt van www.audio-muziek.nl. Blijkbaar al eerder geprobeerd.

Deliriant isti Romani.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beton lijkt me makkelijker eigenlijk... En ja, die speakers bestaan... ;)
Pagina: 1