[HTML/Flash]"Vervanger" voor marquee

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 15:03
Hallo,

Ik ben bezig met een soort van berichtenbalk, zodat mensen een bericht kunnen plaatsen en deze dan scrollend over het scherm komt.
Aangezien de html-tag "marquee" niet volgens de XHTML-standaard is, wil ik deze ook niet gebruiken (geeft ook een hoop gedoe met zich mee).

Nou zat ik te denken om hier misschien een klein Flash-bestand van te maken, alleen moeten de berichten dus automatisch steeds weer in die flash komen, zodat ik die flash niet automatisch bij hoef te werken..

Kan ik een flash-bestand zo maken, dat het flash bestand de waarden zelf uit de database haalt? Of is dit niet te doen?

BVD dank iig :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat moet kunnen ja, zie de site van Macromedia zelf: http://www.macromedia.com/devnet/topics/databases.html

Echter, je zit hier behoorlijk verkeerd, clientside spul hoort in Webdesign & Graphics. Ik zal je topic even naar de goeie plaats schoppen. ;)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• aaajeetee
-NMe- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:51:
Dat moet kunnen ja, zie de site van Macromedia zelf: http://www.macromedia.com/devnet/topics/databases.html

Echter, je zit hier behoorlijk verkeerd, clientside spul hoort in Webdesign & Graphics. Ik zal je topic even naar de goeie plaats schoppen. ;)

PW>>WG
Mja wist het niet zeker, aangezien het ook wat met PHP te maken had enzo.. :p
Thnx, zal ff die link bekijken :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Om even antwoord te geven: ja dat kan :)

Maar wat wil je precies, wat heb je al geprobeerd, wat lukt er niet, enz, enz. Van dit soort scripts zijn ontzettend veel te vinden dus daarmee moet je al een heel eind komen.

• aaajeetee
Ik heb al via Google gezocht (zal wel niet goed genoeg zijn), maar kon eigenlijk niets vinden wat mij kon helpen..

Wat ik nou "precies" wil is dit:
Ik heb een (mysql) database met een tabel, laten we zeggen een tabel "messages".
De berichten uit de tabel "messages" moeten in een scrollend-gebeuren op een site komen te staan. Het HTML-element "marquee" volstaat hier mee, maar is niet volgens de XHTML-standaarden.

Wat ik dus wil is een scrollend-gebeuren in Flash maken, waarbij automatisch de berichten uit de tabel "messages" worden gehaald.
Ik wil dus _niet_ elke keer het flash-bestand gaan bewerken (ik wil dus een dynamisch flash-bestand).

Het probleem is dus dat ik niet precies weet hoe ik dit moet doen en ik hoop dat ik hier wat goeie tips/sites/adviezen oid krijg, die mij in de goede richting helpen :) (Y)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Waarom gebruik je geen javascript die je met PHP opbouwt :?

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm :)

Nu ook met Flickr account

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

[search=flash database]
http://www.scriptocean.com/

Dit zijn dingen die ik in 1 minuut zoeken vind, wij gaan je niet aan het handje houden om je er helemaal doorheen te loodsen. Het is de bedoeling dat je eerst zelf moeite gaat doen om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen. Dus verdiep je wat in Flash en PHP en je zult zo'n script redelijk eenvoudig voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Mocht je er dan nog niet uitkomen kun je altijd een vraag stellen met relevante code erbij :)

Ik heb het topic eerst open gelaten zodat je kon laten zien wat je eventueel zelf al had geprobeerd maar zoals het nu lijkt heb je nog helemaal niets. En dan is het dus een scriptrequest en als je de W&G FAQ had gelezen wist je ook dat we dat hier niet willen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door André op 12-05-2005 20:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.