Agenda naar Outlook vanuit excel bestand importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108012

Topicstarter
Hallo,

Heb een vraagje, nouja zeg maar geerust vraag, over het importeren van een excel bestand naar outlook.

Ik krijg binnenkort een nieuwe mobiele tel, en kan daarmee als het goed is synchroniseren met mijn pc, en zo al mijn afspraken van outlook (die in dat agenda van outlook staan) overzetten naar mijn mobieltje!
Nu had ik het geniale plan om mijn college rooster alvast in mijn outlook-agenda te zetten om hem meteen op mijn mobiele te zetten als ik hem heb!

Ging toch wat moeilijker dan gedacht. Mijn rooster staat normaal gewoon op het internet in een een of andere tabel vorm. Die tabel heb ik geimporteerd in excel. Toen, na heel wat uurtjes en formules verder, gezord dat excel de velden met de info omzet in een volgorde zodat Outlook hem kan importeren. Ging allemaal helemaal goed! (Ik wist precies welke velden welke waarde moest hebben, omdat ik eerst mijn huidige agenda vanuit outlook naar een excel bestand had geexporteerd, zo doende)

Dus toen dacht ik importeren met outlook als een dolle!! Maar nee hoor, ik kreeg de melding:

CONVERSIEFOUT

Er is een fout opgetreden in het Microsoft Excel-conversieprogramma tijdens het ophalen van de inhoud van een bestandssysteem.

Het microsoft Excel-bestand C:\...........\map1.xls heeft geen benoemde bereiken. Gebruik microsoft Excel voor het benoemen van het gegevensbereik dat u wilt importeren.

Nu moet ik waarschijnlijk in excel ergens een bepaald gegevensbereik benoemen/instellen, maar heb geen idee hoe. In de help vindt ie op 'gegevensbereik' ook niets.

Misschien is het van belang te weten dat als ik het excel-worksheet wat ik wil importeren kopieer naar het bestand waarna ik eerst, als test, de oude outlook-agenda gegevens had geexporteerd, dat ie dan wel de gegevens importeerd. Niet alles, alleen de eerste paar rijen van de worksheet. (waarschijnlijk precies het aantal rijen dat de geexporteerde worksheet vanuit outlook eerst had!?!?!)

Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk verhaal is!?

Als iemand me kan helpen? fantastisch!
Tis bij mij nu namelijk een soort dwang-neurose geworden!!! |:( |:( |:(

groeten

steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 22:40
Onder 'invoegen' - 'naam' - 'definieeren' kun je zien welke namen gedefinieerd zijn, en wat het bijbehorende bereik is.

Je kunt dan dezelfde namen aan de zelfgebouwde sheet toevoegen, of de gegevens in de export-sheet zetten en de bereiken groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108012

Topicstarter
Klasse!
in een keer gelukt!

Kom maar door met die nieuwe mobiele!

Bedankt martinr!

groeten steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

Even een waarschuwing bij het bepalen van het bereik voor toekomstige lezers van dit topic!!!

Let op dat je niet een volledige kolom (of rij) selecteert bij het definieeren van het bereik. Je gaat dan namelijk ook alle lege cellen importeren, en dat kunnen er wel 14.000 zijn!