Opmerking betreffende moderatie in HDA X-Mystique topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Het is niet echt mijn stijl om te klagen over moderatie op mijn posts, maar ik heb nu toch wel iets heel geks aan mijn fiets hangen. Mijn post betreffende Dolby Digital Encoding wordt door gewone moderators vrij consequent omlaag gemod, terwijl ik heel bruikbare informatie geef die zeer relevant is voor het topic:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1301062

Andere posters die exact hetzelfde (na mij) vertellen (en ook nog minder uitgebreid) krijgen +3 en +4
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1301089
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1301069

Hij is al gepowermod (thanx daarvoor), maar ik wilde toch even mijn frustratie kwijt. Soms wordt er echt heel raar gemod op de FP... het lijkt wel alsof ik wordt afgestraft omdat de post de eerste in het topic is ofzo :?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FirefoxAG schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:16:
(...) het lijkt wel alsof ik wordt afgestraft omdat de post de eerste in het topic is ofzo :?
Dat lijkt in elk geval éénmaal het geval te zijn geweest, vandaar ook de PM. Zoiets is uiteraard niet de bedoeling; zeker niet bij een post met zoveel informatie als de jouwe.

Ik kan er uit de losse pols wel twee kanttekeningen bij verzinnen: ten eerste zijn de twee 'alternatieve' posts die je vermeldt een stukkie helderder geformuleerd. Ik moest jouw post drie keer overlezen voordat ik enigszins doorhad waar het over ging (toen had ik overigens het bijbehorende artikel nog niet gelezen, maar toch). Lange posts worden sowieso niet altijd op hun merites beoordeeld; maar op hun lengte; zij het met een "-1 dit is te lang voor mij/dat ga ik allemaal niet doorlezen hoor", zij het met een "+1 die zal wel weten waar 'ie het over heeft". Beide per definitie foute moderaties, but there you are.

Ten tweede sluit je na je edit af met een klacht over de moderatie; en bij mensen die je post vluchtig doorlezen en 'm niet begrijpen, zal alleen die opmerking blijven hangen. Resultaat: een negatieve moderatie, want klagen over de moderatie doe je niet op de FP maar hier. In het licht van de rest van je post is het wel een terechte klacht, maar ook zo'n moderatie kan ik daardoor niet meer 100% onterecht noemen.

Gelukkig is 'ie inmiddels weer op 2 gezet. Ik hou 'm in de gaten, die score lijkt mij wel het minimum voor dit verhaal en nog meer frustratie hoort zo'n post niet op te leveren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 12-05-2005 00:09 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Rataplan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:08:
Dat lijkt in elk geval éénmaal het geval te zijn geweest, vandaar ook de PM. Zoiets is uiteraard niet de bedoeling; zeker niet bij een post met zoveel informatie als de jouwe.

Ik kan er uit de losse pols wel twee kanttekeningen bij verzinnen: ten eerste zijn de twee 'alternatieve' posts die je vermeldt een stukkie helderder geformuleerd. Ik moest jouw post drie keer overlezen voordat ik enigszins doorhad waar het over ging (toen had ik overigens het bijbehorende artikel nog niet gelezen, maar toch). Lange posts worden sowieso niet altijd op hun merites beoordeeld; maar op hun lengte; zij het met een "-1 dit is te lang voor mij/dat ga ik allemaal niet doorlezen hoor", zij het met een "+1 die zal wel weten waar 'ie het over heeft". Beide per definitie foute moderaties, but there you are.
Er lopen inderdaad op de fp wat mensen rond die denken dat elke eerste post - ongeacht wat erin staat - op een fipo moderatie getracteerd moet worden ;)
Je hebt verder mss wel gelijk. Ik zit zelf vrij diep in het audio/video (i.c.m. computer) gebeuren en was misschien iets te enthousiast er van uit gegaan dat de rest ook wel zou snappen waar ik het over had. De meeste tweakers hebben echter natuurlijk geen receiver of high end speakersetje met 5.1 decoder aan hun soundcard hangen.
Zal er volgende keer even op letten :)
Ten tweede sluit je na je edit af met een klacht over de moderatie; en bij mensen die je post vluchtig doorlezen en 'm niet begrijpen, zal alleen die opmerking blijven hangen. Resultaat: een negatieve moderatie, want klagen over de moderatie doe je niet op de FP maar hier. In het licht van de rest van je post is het wel een terechte klacht, maar ook zo'n moderatie kan ik daardoor niet meer 100% onterecht noemen.
De edit heb ik gedaan vlak voordat ik dit topic postte, gezien ik vanwege de moderatie al vermoedde dat men het eerste deel niet goed snapte of niet de moeite wilde doen het te snappen... de moderaties (behalve de laatste +) waren toen al gebeurd.
Zoals ik al zei klaag ik normaal gesproken niet, maar dit von'k nie zo leuk ;)
Gelukkig is 'ie inmiddels weer op 2 gezet. Ik hou 'm in de gaten, die score lijkt mij wel het minimum voor dit verhaal en nog meer frustratie hoort zo'n post niet op te leveren ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:33:
Zoals ik al zei klaag ik normaal gesproken niet, maar dit von'k nie zo leuk ;)
Dat laatste kan ik me levendig voorstellen :> Dat eerste moest je misschien toch maar wat vaker doen. D'r werd in die draad structureel gemismodereerd en als dat onder onze aandacht wordt gebracht kunnen we maatregelen nemen.

Hetgeen dus ook gebeurd is >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.