[XP]Tv Out @ Ati9800XT

Pagina: 1
Acties:

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Beste Medetweakers,

Ik zie jullie hoofden al... Nee he weer een Tv Out Topic...maar helaas het moet toch echt.

Vandaag nieuwe Home Cinema Set gekocht.. ik dacht leuk laat ik eens gaan kijken ofdat ik mijn computer erop krijg.

in 1x echter heb ik alleen me achtergrond meer niet..heb alles doorgelopen maar niet kunnen vinden hoe je ervoor kan zorgen dat ik meer krijg te zien dan alleen mijn achtergrond.

Hoe zorg ik ervoor dat ik ook mijn pictogrammen zie en nog belangrijker dat ik ook bijvoorbeeld DivX kan bekijken op mijn tv en via surround.

Wat heb ik al gedaan?
Nieuwe Drivers:
Normaal draai ik op Omega drivers ik dacht misschien ligt het hieraan dus heb ik Normale Ati geinstalleerd zowel Ati als Catalyst dit heeft echter niet geholpen.

Toen Driver Cleaner erover heen gegooid en toen i kweer in windows was zonder dus drivers (standaard beeldschermp adapter) had ik ineens WEL pictogrammen maarja dit is natuurlijk niet goed dus ik weer de nieuwe Omega drivers erop gegooid.. en jah hoor.. ik had weer alleen maar achtergrond.

Search GoT en Google levert niks op..
Grote TV OUT topic ook doorgenomen maar niks kunnen vinden voor mij...
Tv Out Topic

Conclusie

Hoe kan ik dit oplossen? dat ik op mijn TV OUT meer krijg te zien dan mijn achtergrond (overgens is hij wel in kleur)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Volgens mij heb je je Windows zodanig ingesteld dat je TV een uitbreiding is van je bureaublad. Je moet het hoofdscherm clonen, dan werkt het.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 10:10

Dxue

PSN:EvilDrunk

geen zin om die topic door te lezen, maar heb jij met tv-out extended gedaan of een kopie van je bureaublad gemaakt, met het eerste krijg je alleen een achtergrond te zien en wordt door windows als een 2e scherm gezien. je kan dus dan alles naar rechts van je pcmonitor verslepen en dat komt op je tv terecht. als je kopie maakt, dan zie je een exacte kopie van je beeldscherm op je tv.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Daros
Klopt ... maar deze instellingen kan ik dus nergens vinden ?
Vroeger stelde je in wat je wou doen... Clone,uitbreiding enz...

Echter vind ik dit nergens.. wel Theater mode waar je dit kan instellen maar is grijs... 8)7

//Edit//
Als ik die 2 beeldschermen verander kan ik wel hem erboven of eronder doen... maar niet erop (dus Clonen waar stel je dat dan in ?)

[ Voor 25% gewijzigd door Daros op 11-05-2005 23:10 ]

• Daros
Zie onderstaande foto volgens mij moet je het hier instellen...
Afbeeldingslocatie: http://sanderverkerk.nl/TvOut.jpg

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb eenzelfde soort probleem. Mijn 9800Pro geeft ook wel beeld op de tv-out (in kleur) maar op de tv wil ie ook 1280x1024 weergeven waardoor ik slechts een gedeelte zie. Stel ik neem dat dan voor lief en druk als laatste op OK bij display properties, gooit ie mijn tv weer uit. Ik snap er niets van, eerder deed ie het goed. Het is mis sinds ik even een S-video kabel voor een huisgenoot heb getest.
Edit: ik heb me ook al blind gezocht op het forum...

[ Voor 7% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-05-2005 23:17 ]

• Daros
SayWhatAgain! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:17:
Ik heb eenzelfde soort probleem. Mijn 9800Pro geeft ook wel beeld op de tv-out (in kleur) maar op de tv wil ie ook 1280x1024 weergeven waardoor ik slechts een gedeelte zie. Stel ik neem dat dan voor lief en druk als laatste op OK bij display properties, gooit ie mijn tv weer uit. Ik snap er niets van, eerder deed ie het goed. Het is mis sinds ik even een S-video kabel voor een huisgenoot heb getest.
Edit: ik heb me ook al blind gezocht op het forum...
Ik denk dat je in jou geval gewoon max 1024x768 moet instellen omdat dit volgens mij het max. is van een TV

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

VerkerkSander schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Ik denk dat je in jou geval gewoon max 1024x768 moet instellen omdat dit volgens mij het max. is van een TV
Dat is o.a. het probleem: hij staat juist op 1024x768, maar geeft dit niet goed weer. Het beeld op mijn tv is te groot zeg maar. En ik heb ECHT (check dubbelcheck) de 2e monitor (de tv dus) op 1024x768 staan... 8)7

• Daros
SayWhatAgain! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:23:
[...]

Dat is o.a. het probleem: hij staat juist op 1024x768, maar geeft dit niet goed weer. Het beeld op mijn tv is te groot zeg maar. En ik heb ECHT (check dubbelcheck) de 2e monitor (de tv dus) op 1024x768 staan... 8)7
K had mijn eerste feestje al toen ik gewoon me achtergrond te zien kreeg... dus meer verstand heb ik hier ook niet van..

Mijn beeldscherm breid hem dus uit .. net even getest en dat klopt .. maar ik wil juist dat hij hem ClontCloned .. maar dat kan ik dus nergens instellen :'( 8)7 :(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
onder "advanced" van de display settings van je primaire monitor in windows
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/display%20settings.JPG

moet je eerst je onder "displays" je tv aanzetten (rood knopje)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/tv%20aanzetten.JPG

het ziet er dan standaard zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/displays.JPG
de monitor is hier primair (stip) en de tv "cloned" (hokje-hokje), zie omcirkelde delen

vervolgens kan je onder overlay je "theater-mode options" instellen.
ik heb het zo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/theater.JPG

[ Voor 64% gewijzigd door Puppetmaster op 11-05-2005 23:43 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Daros
Puppetmaster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:34:
onder "advanced" van de display settings van je primaire monitor in windows
[afbeelding]

moet je eerst je onder "displays" je tv aanzetten (rood knopje)
[afbeelding]

het ziet er dan standaard zo uit:
[afbeelding]
de monitor is hier primair (stip) en de tv "cloned" (hokje-hokje), zie omcirkelde delen

vervolgens kan je onder overlay je "theater-mode options" instellen.
ik heb het zo:
[afbeelding]
Bij mij ziet het er anders uit...

Afbeeldingslocatie: http://sanderverkerk.nl/tvout2.jpg

Maar ik heb wel ongeveer hetzelfde... toch krijg ik nog Grijs bij Overlay...

Iemand ? _/-\o_

• Puppetmaster
en als je er "1" van maakt, krijg je dan alleen beeld op de TV, of is ie dan cloned?

@ saywhat:
door op het "TV" balkje te klikken krijg je de TV-instellingen. klik hier op adjustments:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/TV.JPG

onder dit tabblad kan je kiezen voor "overscan" waardoor het beeld zich automatisch op je TV afstelt en niet meer "panned" als het goed is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.benus/overscan.JPG

[ Voor 70% gewijzigd door Puppetmaster op 11-05-2005 23:53 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Ik heb het geprobeerd zoals jij hebt, maar bij de laatste ok gaat mijn tv weer op zwart. Ik heb ook niet de 2 blauwe vierkantjes bij mijn tv en tft, bij die aan knoppen... Nou ja, morgen komt mijn X800XL, hopen dat die het beter doet. En misschien heb je de TS wel geholpen, eigenlijk ook belangrijker :)

• Daros
Puppetmaster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:49:
en als je er "1" van maakt, krijg je dan alleen beeld op de TV, of is ie dan cloned?
Als ik daar 1 van maakt dan word mijn 1 2 dus mijn normale beeldscherm word dan 2. Draaid dus om...

• Daros
SayWhatAgain! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:50:
Ik heb het geprobeerd zoals jij hebt, maar bij de laatste ok gaat mijn tv weer op zwart. Ik heb ook niet de 2 blauwe vierkantjes bij mijn tv en tft, bij die aan knoppen... Nou ja, morgen komt mijn X800XL, hopen dat die het beter doet. En misschien heb je de TS wel geholpen, eigenlijk ook belangrijker :)
Dit bericht schrijf je denk ik naar mij ? omdat ik net een opmerking maakte?
maaruh ... k ben de TS helaas... :(

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Nee, ik bedoelde de tip van Puppetmaster. Sorry voor de onduidelijkheid.

• Puppetmaster
vaag, misschien driver verschil?
ik draai 4.10 nl...

@saywhat, heb je overscan geprobeerd? zie boven

suc6, ik ga slapen!

[ Voor 10% gewijzigd door Puppetmaster op 11-05-2005 23:56 ]

• Daros
Puppetmaster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:49:

@ saywhat:
door op het "TV" balkje te klikken krijg je de TV-instellingen. klik hier op adjustments:
[afbeelding]

onder dit tabblad kan je kiezen voor "overscan" waardoor het beeld zich automatisch op je TV afstelt en niet meer "panned" als het goed is:
[afbeelding]
Ik kan daar meer instellen dan jou ... zie onderstaande plaatje..
Dit was volgens mij ook niet voor mij maar toch meld ik het toch.. ik krijg hem neit verder dan Middle dan springt hij weer terug naar Middle als ik hem op Over doe...

Afbeeldingslocatie: http://sanderverkerk.nl/tvout3.jpg

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

@Puppetmaster
Ja, maar het beeld blijft te groot. Snap er geen hol van, eerder had ik het gewoon goed.
Weltrusten!

• Daros
SayWhatAgain! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:59:
@Puppetmaster
Ja, maar het beeld blijft te groot. Snap er geen hol van, eerder had ik het gewoon goed.
Weltrusten!
Dat is een goeie...
Weltrusten.. ben er morgen weer..

Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen _/-\o_

Verwijderd

Download en installeer even Ati tray tools (zowiezo véél sneller toegankelijk -één rechtermuisknop in je taakbalk- en véél uitgebreider als Ati's eigen control panel), deze heeft nog een ouderwetse 'clone' toets. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.appel1/att.jpg

Leuke extraatjes in ATT is ondermeer een fps meter, temp meter, fanspeeds, oc, etc. etc., het is gewoon het meest complete en beste Ati CP. Als je dit gezien hebt gaat Ati's eigen CP rechtsstreeks de prullebak in. :)

http://www.radeon2.ru/atitray/index.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 09:46 ]

Verwijderd

Hey, ik had een soort gelijk iets. Ik heb dezelfde videokaart, ook ati Catalist gebruikt en had wel een clone op de tv. Ik had immers de ene keer wel kleur en de andere keer zwart/wit.

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:34:
Hey, ik had een soort gelijk iets. Ik heb dezelfde videokaart, ook ati Catalist gebruikt en had wel een clone op de tv. Ik had immers de ene keer wel kleur en de andere keer zwart/wit.
Hoe heb je die Clone voor elkaar gekregen dan ?

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:36:
Download en installeer even Ati tray tools (zowiezo véél sneller toegankelijk -één rechtermuisknop in je taakbalk- en véél uitgebreider als Ati's eigen control panel), deze heeft nog een ouderwetse 'clone' toets. :)

[afbeelding]

Leuke extraatjes in ATT is ondermeer een fps meter, temp meter, fanspeeds, oc, etc. etc., het is gewoon het meest complete en beste Ati CP. Als je dit gezien hebt gaat Ati's eigen CP rechtsstreeks de prullebak in. :)

http://www.radeon2.ru/atitray/index.html
Ga hem nu downloaden _/-\o_ _/-\o_

//EDIT//
Gedownload... Geinstalleerd.. in eerst instantie pakt hij hem niet als ik hem op Clone instel schiet hij weg... als ik hem op Primary instel schiet hij weg.

Reboot geprobeert daarna precies hetzelfde :(

[ Voor 16% gewijzigd door Daros op 12-05-2005 16:19 ]

• Daros
OPLOSSING

Eerst bij proteties uitgeschakeld (TV OUT UIT !)
Toen via ATI toen eengezet en gelijk op Clonen...

HET WERKT !
Alleen de resolutie nog neit.. maar daar ga ik nu naar kijken ! :D :D

• Daros
SayWhatAgain! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:59:
@Puppetmaster
Weltrusten!
Had ik nu ook last van ... maar je moet je normale resolutie wta lager zetten
1024x768 dan werkt het wel goed !!! :D :D :D
Pagina: 1