Toon posts:

Probleem met game server hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van 2 pc's. Ik host de dedicated game server (red faction) op de server pc. Deze is direct verbonden met de casema modem. Ik deel internet met mijn pc (client). Op server pc heb ik zonealarm pro firewall op mijn pc niets.

Nu kan iedereen mijn server joinen, behalve ikzelf! Ik zie de server niet in de lijst staan en als ik add ip doe lukt het ook niet. Dan staat er kicked because a reliable connection could not be formed.

ip adres van server pc is 83.85.2xx.xx
ip adres van client pc is 192.168.1.2
beide pc's winxp sp2

Heb wel gewoon internet en ik draai een webserver op die host pc en die website kan ik hier bezoeken...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik begrijp het even niet: je deelt Internet op je client, maar je server is direct verbonden met het modem?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik schreef; ik deel internet MET de client pc. De server pc is direct met het modem verbonden. Client pc maakt gebruik van het internet van de server pc.
dus server pc - kabelmodem
|
client pc

Ik was vergeten te melden dat ik wel een andere poort gebruik. Dus de gameserver is port 7755 en op mijn pc heb ik poort 8855 voor het spel ingesteld, zodat ik, normaal, de server zou moeten kunnen joinen...

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:35:
Nee ik schreef; ik deel internet MET de client pc. De server pc is direct met het modem verbonden. Client pc maakt gebruik van het internet van de server pc.
dus server pc - kabelmodem
|
client pc

Ik was vergeten te melden dat ik wel een andere poort gebruik. Dus de gameserver is port 7755 en op mijn pc heb ik poort 8855 voor het spel ingesteld, zodat ik, normaal, de server zou moeten kunnen joinen...
Zoals ik het daar lees heb je het probleem toch gevonden? Poorten kloppend maken (toch? of maakt dat niks uit en lul ik uit mn nek? :X )
En tussen je server en lan is een netwerk, ik kan bij mijn cs-server ook via lan joinen (ja, hij stond |:( ook op internet verbonden). Misschien een idee?

@ koffie misschien via deze? 83.85.2xx.xx Owja, ik had mn server wel geforward achter een router (bij mij waren ip's allemaal met 192.168.x.x

[ Voor 16% gewijzigd door DJKroon op 11-05-2005 23:46 . Reden: Blijfen posten heeft ook weer geen nut bij elk klein dingentje ;) ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op welk IP adres join je nou die server :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via je Casema ip lukt natuurlijk alleen maar als je routertje nat-loopback ondersteunt, of althans de serverpc. Kan je niet gewoon via 192.168.1.1 joinen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:03:
Via je Casema ip lukt natuurlijk alleen maar als je routertje nat-loopback ondersteunt, of althans de serverpc. Kan je niet gewoon via 192.168.1.1 joinen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn serverpc nat-loopback ondersteund?
En wat bedoel je via 192.168.1.1 joinen? hoe? Mijn ip-adres is 192.168.1.2.

edit: o, ik snap hem :P 192.168.1.1 ipv 83.85... ik ga het nu proberen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 10:21 ]

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:20:
[...]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn serverpc nat-loopback ondersteund?
En wat bedoel je via 192.168.1.1 joinen? hoe? Mijn ip-adres is 192.168.1.2.

edit: o, ik snap hem :P 192.168.1.1 ipv 83.85... ik ga het nu proberen!
Je server zit in 2 'netwerken':

1. Naar buiten toe, dat is het 82.85x.xx.xx adres
2. De andere naar je client toe, hoogstwaarschijnlijk 192.168.1.1

Je probeert nu met de client pc via het publieke ip-adres van de server (83.85...) te connecten.
Probeer eens ipv dat eens te connecten via het interne netwerk ip-adres (192.168.1.?) via de gewone poort.

edit:
Je geheugen was sneller dan mijn typkunsten :P

[ Voor 6% gewijzigd door dailyleaf op 12-05-2005 10:26 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
Sanfranjake, je bent geweldig! het werkt :*)

Jah dailyleaf, heb ik gedaan en dat deed het hem. Achteraf natuurlijk de voor de hand liggende oplossing... dat ik daar niet aan gedacht had :P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 10:29 ]

Pagina: 1