[debian sid] X freeze behalve muis

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn harddisk en videokaart geupgrade en nu loopt X steeds als het ware vast. De muis blijft wel bewegen, maar op toetsen en zo wordt niet gereageerd.
De kaart is een GeForce 6600 met 128MB op een Acorp EA815EPD moederbord.
Onder de console loopt de PC prima, ik heb ook niet het idee dat het echt een vastloper is, meer dat X gewoon raar doet.
Kernel is 2.6.8-2-686-smp en ik gebruik de NVidia driver.
Het lijkt erop dat zo lang ik geen dropdown menu's open alles OK gaat. Met de VESA driver zijn er ook geen problemen, maar ook geen dual head.

Waar kan dit aan liggen?
ps: Ik heb even niet gesearched omdat mijn systeem nu werkelijk elke 2 minuten onbruikbaar wordt en ik niet even een andere PC beschikbaar heb, excuses daarvoor...

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Ik zeg logfiles :)
Eerlijk gezegd weet ik niet waar je in dit geval de juiste logfile kan vinden, maar het is altijd een goed gebruik om /var/log/syslog en /var/log/messages na te lopen.

Je kan dat onder andere doen met "less /var/log/syslog" of "tail /var/log/syslog".

Oh, en misschien is het wel handig te melden of je XFree86 of X.org gebruikt voor de Tweakers na mij..)

Edit 2: Okee, Debian Sid, dus het zal wel XFree86 zijn :z

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 23:19 ]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De logs geven niets aan vanaf het moment van de vastloper. Ik heb ze bekeken na iedere vastloper (na reboot natuurlijk) en ervoor weer. In de logs wordt niet geschreven op het moment van vastlopen.
Xserver is idd die van Xfree :)
GoT ziet er best apart uit vanuit lynx btw....

Verwijderd

haha, probeer links eens (ipv lynx)
en de logs, hmmz, /var/log/XFree86.0.log < heb je die niet?
doe anders na de crash een reboot naar single user bijvoorbeeld (zo lang X maar niet opstart), en kijk dan in /var/log op welke data en tijden de logs bijgewerkt zijn, dan zie je vaak ook wel welke het is
"ls -lR /var/log | less" is daar een optie voor.
Ik denk wel dat dat het beste werkt in single user gezien er dan het minste gelogd word
Toegegeven: het is niet bepaald de beste manier om het probleem te tackelen.

X-server al geherconfigureerd? Met dpkg-reconfigure x-server-common als ik het goed herinner..

Verwijderd

Het zou nog Nvidia's "screen frozen, but mousepointer moves"-bug kunnen zijn. Zie http://www.nvnews.net/vbu....php?t=31858&page=1&pp=15. 18 pagina's vol mensen die hier ook last van hebben ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:38:
Het zou nog Nvidia's "screen frozen, but mousepointer moves"-bug kunnen zijn.
rofl :D

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
XFree86.0.log oid (de nieuwste :) ) geeft niets aan vanaf het vastlopen. X start volledig zonder warnings in de logs op. Ik kan in de console helaas niet effe makkelijk copy-pasten.
XServer heb ik al eens hergeconfigureerd, maar ik zal dat zo nog eens doen.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
XFree86.0.log oid (de nieuwste :) ) geeft niets aan vanaf het vastlopen. X start volledig zonder warnings in de logs op. Ik kan in de console helaas niet effe makkelijk copy-pasten.
XServer heb ik al eens hergeconfigureerd, maar ik zal dat zo nog eens doen.
Oh en update: Ik heb de config van de oude harddisk gewoon gerecycled. Die liep perfect op een GeForce FX5700

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 08:01

L0g0ff

omg

gewoon ff apt-get remove xserver-xfree86, rm /etc/X11/XF86Config-4, apt-get install xserver-xfree86, dpkg-reconfigure xfree86.

Lost bij mij altijd al mijn x problemen op als ik heb lopen kloten met mijn videokaarten :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Die link trouwens lijkt idd wel op iets dat ik heb, dat zou betekenen dat ik er in principe voorlopig niets aan kan doen :(
Misschien maar even zonder dual head met de open source NV driver werken dan maar....

Verwijderd

VROEM! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:53:
Die link trouwens lijkt idd wel op iets dat ik heb, dat zou betekenen dat ik er in principe voorlopig niets aan kan doen :(
Misschien maar even zonder dual head met de open source NV driver werken dan maar....
ik werk lekker wel met dual head :P
Maar da's een ATI AGP i.c.m. Diamond (ken je ze nog? :) ) PCI..

Hoop dat je kan wennen aan 1 scherm, ik weet uit ervaring dat het best weer wennen is :)
Pagina: 1