AMSN crasht als iemand met MSN7 me een file stuurt

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik gebruik al tijden amsn 0.94 om m'n msn-contacten te onderhouden, maar de laatste tijd heb ik een vervelend probleem: als iemand mij een file stuurt en diegene msn versie 7 gebruik crasht amsn onmiddelijk. Ik heb al gekeken naar permissies in .amsn, ik heb gegoogled en op de amsn-site gezocht, maar kon er niks over vinden... het maakt ook niet uit wat voor een soort file het is.

Heeft iemand een idee hoe het kan of wat eraan te doen is? Ik gebruik nog wel steeds wish8.3 omdat wish8.4 icm een 2.6-kernel soms ineens bevriest, ik kan zo wel proberen of dat helpt...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met Gaim een tijdje terug
Echter heb ik later om hardware redenen een compleet nieuwe install gedaan van GNU/Linux en daarna werkte file transfers via gaim beide kanten op helemaal goed.

Heeft misschien te maken met protocol wijzigingen bij MS ofzo.

Mocht je het willen proberen, ik gebruik Gaim versie 1.1.4

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik gebruik aMSN in windows en heb eigenlijk laatste tijd er ook alleen maar problemen mee, waarschijnlijk door wijzigingen in het protocol ofzo. Ook bij het verzenden van files levert aMSN errors. Hopelijk zal dit binnenkort in nieuwe versie gefixt zijn.

Verder is die optie 'notify when contact opens/closes window' ook niet echt nuttig meer, er klopt allemaal niks meer van.

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:28:
Verder is die optie 'notify when contact opens/closes window' ook niet echt nuttig meer, er klopt allemaal niks meer van.
Die optie heb ik in Gaim ook maar uitgezet. Ik merkte namelijk dat je op den duur er best wel een minderwaardigheidscomplex van kan krijgen als je ziet dat de ander steeds het venster sluit.. ;)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

probeer eens een cvs snapshot, ze zijn druk bezig met implementeren van webcam functies etc...
Ik heb er van het weekend even mee gespeeld en dat leek allemaal al prima te werken :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Blaasvis schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:06:
probeer eens een cvs snapshot, ze zijn druk bezig met implementeren van webcam functies etc...
Ik heb er van het weekend even mee gespeeld en dat leek allemaal al prima te werken :)
Klopt en het is al heel lang geleden dat ze een echte release hebben gedaan.
De CVS snapshot is trouwens heel stabiel, iig in mijn ogen net zo stabiel als 0.94

@blaasvis, Heb je echt gecamt in amsn??
Dat zou wel heel cool zijn want mijn cam ligt sinds ik volledig linux draai (en dat is toch al een tijdje) te verstoffen.

Zou de volgende release de 1.0 worden?? zou wel cool zijn.

Tabbed chatten zoals in gaim is ook wel leuk dat ze dat hebben toegevoegd

Opleiding Brandveiligheid

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

ik heb een cam ontvangen iig :)
Ik heb zelf geen cam jammer genoeg.

• Bananenplant
Oh, dat zou wel tof zijn, webcam, dat maakt het wel af :) . Ik hoop idd dat ie snel af is... (en ik vind die rode startpagina op amsn.sourceforge.net eng :/ )

Ik kan idd die cvs wel proberen, misschien verhelpt dat de problemen ;) .

• Emielio
ucchan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:16:
Oh, dat zou wel tof zijn, webcam, dat maakt het wel af :) .
Ik ook dat zou het idd echt afmaken en dan zou amsn in alle opzichten beter zijn dan msn.
ucchan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:16: en ik vind die rode startpagina op amsn.sourceforge.net eng :/
Ja is niet mooi maarja we moeten uitkijken voor de patenten zooi want dat zou een enorme achteruitgang betekenen.
ucchan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:16:Ik kan idd die cvs wel proberen, misschien verhelpt dat de problemen ;) .
Hoe installeer je normaal amsn, want de cvs werkt niet met een installer/rpm/deb ofzo maar je moet het gewoon uitpakken en de bestanden in je huidige map vervangen door deze.

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

gewoon uitpakken in je home dir, dan ga je naar de amsn map en run je amsn.
Op deze manier overschrijf je de originele amsn niet.

• Bananenplant
Nu we het er toch over hebben... welke versie van tk gebruiken jullie met welke kernel? Werkt die cvs-versie wel zonder freezes met tk8.4?

• Emielio
ik werk met archlinux:

tcl-8.4.9-1
tk-8.4.9-1

[emiel@Emiel ~]$ uname -a
Linux Emiel 2.6.10-ARCH #1 SMP Tue Jan 18 08:57:22 PST 2005 i686 AMD Athlon(tm) XP 2400+ AuthenticAMD GNU/Linux

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

ik draai zelf testing en zo ver ik het kon zien freezed ie niet, zie ook http://archlinux.org/packages.php?id=4190 .

• Emielio
Blaasvis schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:34:
gewoon uitpakken in je home dir, dan ga je naar de amsn map en run je amsn.
Op deze manier overschrijf je de originele amsn niet.
Je zet toch geen apps in je home directory

Als je terug wil naar de oude download je gewoon weer release 0.94

• Emielio
de cvs die ik vandaag heb gedownload doet het bij mij niet, ik heb mijn oude (van een week geleden) maar weer terug gezet.
de cvs van een week geleden kan bij mij nog geen cam ontvangen :(

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Dat crashen had ik dus ook met de laatste versie via apt-get. Het is zelfs zo leuk dat als ik amsn start, hij het profiel kwijt is, het venster ineens pleite is, en verder niets meer doet.
Misschien een temp iets verwijderen, maar vond amsn toch niet alles. Misschien dat de cvs beter is, maar goed.
En Kopete is wel fijn door meerdere IM's, alleen mis toch dingen, zoals logs bijv, te beperkt.
Draai nu sinds gister de laatste release van Gaim, en gaat tot nu toe perfect, gelijk icq en 2x msn erin, dus geen gezeur met losse progs :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Emielio schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:58:
[...]

Je zet toch geen apps in je home directory

Als je terug wil naar de oude download je gewoon weer release 0.94
En als je nu als user geen rechten tot de rest van het systeem hebt ?

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
probeer ook eens tcl 8.5 beta in plaats van 8.4 of 8.3, crasht eigenlijk nooit, en je krijgt er ook meteen anti-aliased fonts bij :)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Bananenplant
Hmm, cam werkt niet echt ofzo. Ik kan een invite versturen die de ander niet kan zien, en als iemand mij een invite stuurt zegt ie iets als dat ik het niet kon weerstaan, maar een cambeeld, ho maar :P . Naja, hopelijk issie snel af zullen we maar denken :Y) .

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:24:
...
Mocht je het willen proberen, ik gebruik Gaim versie 1.1.4
offtopic:
Je bent je er van bewust dat we inmiddels bij Gaim 1.3.0 zijn? :)

• Emielio
Blaasvis schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:48:
[...]

En als je nu als user geen rechten tot de rest van het systeem hebt ?
Dan hoor je in principe geen apps te installeren en de persoon met root rechten er bij te halen.
Maar waarschijnlijk zal de vraagsteller wel gewoon root rechten hebben.

Maar vraagje aan alle amsn gebruikers, hebben jullie ook dat als mensen giga veel smiley's gebruiken (bijvoorbeeld 50 smiley's in 1 reactie) dat je proc ineens voor 100% word gebruikt word voor een flink aantal seconden? en zelfs als er nog meer smileys worden gebruikt dat amsn helemaal vastloopt?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
ucchan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:19:
Hmm, cam werkt niet echt ofzo. Ik kan een invite versturen die de ander niet kan zien, en als iemand mij een invite stuurt zegt ie iets als dat ik het niet kon weerstaan, maar een cambeeld, ho maar :P . Naja, hopelijk issie snel af zullen we maar denken :Y) .
N.a.v. dit draadje ben ik de CVS versie ook maar eens gaan proberen (op mijn ArchLinux bakje :P) en cam beeld ontvangen van een vriend ging idd niet goed. Volgens mij ligt het aan de firewall, want volgens netstat probeerde ik te connecten op poort 2408. Alleen werd deze connectie door zijn router naar de verkeerde PC geroute.

Bij mijn vriendin ging het wel goed en ik kon probleemloos naar haar staren. :) Zij heeft dan ook geen rare router constructies ofzo. Waarschijnlijk kan aMSN nog niet zo goed tegen zulk soort constructies.

Om terug te komen op de startpost, ik heb helemaal geen last bij bestanden ontvangen/verzenden. Al wil aMSN wel eens totaal flippen. Als ik dan nergens de fout kan vinden blijkt de beste remedie is dan meestal deïnstalleren en je profiel van alle onnodige zut strippen en overnieuw beginnen.

• tjikkun
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 07:23

tjikkun

crashes met FT:
we zijn druk bezig om het filetransfer gedeelte te herschrijven, de cvs versie op dit moment is al een stuk stabieler dan de 0.94 versie (qua ft)

omdat wish8.4 icm een 2.6-kernel soms ineens bevriest:
http://amsn.sourceforge.net/wiki/tiki-index.php?page=Known+Issues

Verder is die optie 'notify when contact opens/closes window' ook niet echt nuttig meer, er klopt allemaal niks meer van:
klopt, als msn7 een display picture opvraagt, gaat dit via een switchboard sessie, het zelfde als waar messages via verstuurd worden. Ook sluit msn7 de chat na 1 minuut, terwijl de SB server dit pas na 5 minuten doet, waardoor amsn niet meer kan zien dat een sessie wegens inactiviteit is gesloten.

Heb je echt gecamt in amsn??
Was geen vraag aan mij maar ja, ik heb gecamt onder amsn onder linux (nou ja heb het beeld van mijn tv-kaart naar anderen verstuurd). Het is ook mogelijk met amsn onder windows en mac. We zijn bezig om een gui te maken om de webcam in te stellen en dergelijke.
kijk ook op:
http://amsn.sourceforge.net/wiki/tiki-index.php?page=Webcam+In+aMSN

hebben jullie ook dat als mensen giga veel smiley's gebruiken (bijvoorbeeld 50 smiley's in 1 reactie) dat je proc ineens voor 100% word gebruikt word voor een flink aantal seconden?
is dat in de cvs versie ook nog zo?

Klopt en het is al heel lang geleden dat ze een echte release hebben gedaan.
De CVS snapshot is trouwens heel stabiel, iig in mijn ogen net zo stabiel als 0.94

klopt, onze policy is dat we nooit een commit doen waardoor amsn kan crashen. (natuurlijk zijn wij geen van allen perfect dus het gebeurt wel eens, maar dat is normaal gesproken binnen een dag gefixt)

Zou de volgende release de 1.0 worden?? zou wel cool zijn.
Nee, de volgende release wordt 0.95
We hebben erg veel dingen toegevoegd en ook de interne structuur is erg veranderd, dit moet eerst grondig getest worden voor we een 1.0 release willen maken
Pagina: 1