Toon posts:

Twee netwerken naast elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
na een aantal andere vruchteloze topic's heb ik besloten het anders aan te pakken.

ik heb last van mijn trage draadloze netwerk, ik download met mijn laptop veel via de verbinding van de tu. (2 mB/sec 8) ) en die films/proggies/games wil ik dan op mij desktop hebben. nu vroeg ik me af of het mogelijk is, naast de draadloze verbinding, een bedrade verbinding (bij voorkeur USB) aan te leggen, maar dan zo dat ik van de shares download via die kabel. en als het even kan, dat de draadloze verbinding verbonden blijft. ik hoop dat het zo duidelijk is, ik heb van netwerken geen kaas (of ham) gegeten. als jullie een schets willen, kan ik dat wel regelen natuurlijk. alvast bedankt voor reacties :) ik heb al vaker wat aan t forum gehad.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je kan bij Network Connections -> Advanced -> Advanced settings instellen welke verbinding de voorkeur geniet voor dataverkeer.

Indien je voor die USB connectie een andere range gebruikt dan de wifi link, zou dat elkaar niet in de weg mogen staan.

Voor de rest zou wat informatie met betrekking tot IP ranges, hoe je netwerk nu daadwerkelijk uitziet (leech je thuis vanaf die UT lijn? waar gebruik je dat wireless allemaal voor?) wel handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
draadloos is van laptops thuis en mij desktop, omdat boren moeilijk werd. ip range is 192.168.1.xx
subnet 255.255.255.0, router;s adres is 192.168.1.1.

voor bedrade verbinding nog niets, wilde eers hier even checken.

ow ja, desktop en laptop dus beiden draadloos

Verwijderd

Topicstarter
en ik download op de tu zelf. daarom moet t van laptop=>desktop.

Verwijderd

Topicstarter
nog iets (sorry :P ):

wat is de snelste verbinding voor tussen de 2 pc's? gigabit ethernet of zo'n usb netwerkkabel?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Gigabit.
Overigens is de edit knop een heel mooi knopje ;)

Leg een connectie neer tussen jouw desktop en laptop in een andere private ip range (10.0.0.0 - 10.255.255.255) en connect hiermee.
Voila.

Verwijderd

Topicstarter
thanks..

en dan kunnen beiden verbonden blijven, via wireless, met internet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:59:
thanks..

en dan kunnen beiden verbonden blijven, via wireless, met internet?
ja dat kan door op je bedraade netwerk geen gateway in te stellen.
Hoe breng je data over naar je desktop, via windows fileshares?
Dan kun je het ip van het bedraade netw opnemen in WINDOWS\system32\drivers\etc\lmhosts,
dan hoef je niet altijd het ipnr in te tikken om via het bedraade netw connectie te maken

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alleen (hier in de buurt iig) gigabit kaarten van sweex vinden. is dat voor wat ik ermee ga doen (2x per week engele gig's overpompen) voldoende? of is het echte meuk?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

het is niet echt je van het. maar het werkt wel. (heb er hier een. maar heb maar een 100mbit netwerk)
en voor een paar gig per week meer dan voldoende lijkt me. 5 gig op 100 mbit is nog geen 10 minuten, dus laat gigabit 20mb/s zijn (zo snel is je hd ook weer niet) dan ben je met 5 minuten klaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 13-05-2005 09:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
thanks ppl het werkt. nu nog op 100mbit, maar dat bevalt ook wel. mss eens een geet een Gb. maar iig bedankt
Pagina: 1