Verwijderd
Indien die pc regelmatig met het internet connect kun je een timeserver aan het internet hangen. Laat die pc zijn klok daar steeds op aanpassen. Je kunt dan indien nodig zelf die timeserver weer verzetten. Indien je alleen de universele tijd wilt hebben zijn er al timeserver genoeg op internet.
Verder kun je pcanywhere (en dergelijke) gebruiken voor windows systemen maar dit is dus niet automatisch.
Verder kun je pcanywhere (en dergelijke) gebruiken voor windows systemen maar dit is dus niet automatisch.
Het zit zo:
1 PC heeft internet en haalt de tijd van Inet mbv dimension4. (pc staat in A'dam)
Nu staat er een PC in Utrecht waar ik dan via de pc in A'dam op in wil bellen en dan de tijd gelijk wil zetten er zit geen Inet op deze PC in Utrecht en is ook niet de bedoeling.
1 PC heeft internet en haalt de tijd van Inet mbv dimension4. (pc staat in A'dam)
Nu staat er een PC in Utrecht waar ik dan via de pc in A'dam op in wil bellen en dan de tijd gelijk wil zetten er zit geen Inet op deze PC in Utrecht en is ook niet de bedoeling.
Verwijderd
Ik weet een heel leuke/moeilijk trukje:
Benodigdheden:
2 telefoon aansluitingen
2 telefoons
2 computers
2 man
De man in A'dam belt man in Utrecht op via de telefoon.
De in A'dam zegt dat de server over 1 minuut op de volgende tijd staat. Man2 tikt dit in maar wacht met bevestigen weer op man1.
Man1 zegt precies 1 minuut later nu. Man2 bevestigt de tijd.
KLAAR Nu lopen ze gelijk.
Maar als de pc's niet op elkaar aangesloten zijn en dus geen database deelt of NDS/AD deelt dan is het toch niet zo belangrijk dat de tijd precies goed loopt?? Dat mag toch best 1 minuut verschil tussen zitten ofzo.
Benodigdheden:
2 telefoon aansluitingen
2 telefoons
2 computers
2 man
De man in A'dam belt man in Utrecht op via de telefoon.
De in A'dam zegt dat de server over 1 minuut op de volgende tijd staat. Man2 tikt dit in maar wacht met bevestigen weer op man1.
Man1 zegt precies 1 minuut later nu. Man2 bevestigt de tijd.
KLAAR Nu lopen ze gelijk.
Maar als de pc's niet op elkaar aangesloten zijn en dus geen database deelt of NDS/AD deelt dan is het toch niet zo belangrijk dat de tijd precies goed loopt?? Dat mag toch best 1 minuut verschil tussen zitten ofzo.
BEN IK NOU DOM EN JULLIE ALLEMAAL ZO SLIM !!!!!!!, Ik dacht dat we hier gewoon NORMAAL onze vragen/problemen met anderen konden delen om tot een goede oplossing te komen.
BEDANKT. Y)
BEDANKT. Y)
Verwijderd
Ja maar voor heb je dat nodig??
Als er al een netwerk ligt tussen de 2 vestigingen kan ik me er iets bij voorstellen maar dan heb ik ook meteen weer andere oplossingen.
De tijd alleen gelijk laten lopen om onder elk word document dezelfde tijd te krijgen is een beetje overbodig lijkt me.
Vertel eerst iets over het hoe en waarom??
Als er al een netwerk ligt tussen de 2 vestigingen kan ik me er iets bij voorstellen maar dan heb ik ook meteen weer andere oplossingen.
De tijd alleen gelijk laten lopen om onder elk word document dezelfde tijd te krijgen is een beetje overbodig lijkt me.
Vertel eerst iets over het hoe en waarom??
In je opstart profile een batch file laten opstarten met het commando
Net time \\server /set /y
Onder NT 4.0 en Win2K werkt dit goed.
Je moet wel de juiste rechten hebben voor het veranderen van de tijd. een normale user kan dit niet.
Bolke
Net time \\server /set /y
Onder NT 4.0 en Win2K werkt dit goed.
Je moet wel de juiste rechten hebben voor het veranderen van de tijd. een normale user kan dit niet.
Bolke
Je belt toch in. Dan is er toch een netwerk verbinding.Op woensdag 17 januari 2001 14:34 schreef mozeskriebels het volgende:
Voor bovenstaande:
Dan moet je dus een netwerk hebben tussen A'dam en Utrecht
Bolke
Verwijderd
OK, je belt in.
Je voert een dos script uit.
Dit moet dan allemaal automatiseren. Het kan idd wel. Maar ik wil nu wel eens weten waarom iemand dit allemaal wilt??
Voor wat voor applicatie is dit gewenst?
Je voert een dos script uit.
Dit moet dan allemaal automatiseren. Het kan idd wel. Maar ik wil nu wel eens weten waarom iemand dit allemaal wilt??
Voor wat voor applicatie is dit gewenst?
ooit gedacht om via een semafoortje dimension4 op te starten?
waarom vraagt iedereen waarom je het wilt? laat maar zitten waarom iemand iets wil en geef antwoord.
waarom vraagt iedereen waarom je het wilt? laat maar zitten waarom iemand iets wil en geef antwoord.
Sorry voor de laten respone.
Dit is nodig omdat er aan dit systeem een soort registratie systeem loopt van tijd en op de computer van Inet kan niemand aan komen terplekken dus dacht ik om de tijd steeds goed te houden om op een of andere manier in te bellen en dan via een commando de tijd gelijk te zetten.
Ik ga dat net use eens proberen in een batch bestand.
Bedankt voor deze bruikbare response.
Groetjes,
Guy
Dit is nodig omdat er aan dit systeem een soort registratie systeem loopt van tijd en op de computer van Inet kan niemand aan komen terplekken dus dacht ik om de tijd steeds goed te houden om op een of andere manier in te bellen en dan via een commando de tijd gelijk te zetten.
Ik ga dat net use eens proberen in een batch bestand.
Bedankt voor deze bruikbare response.
Groetjes,
Guy
Pagina: 1