Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Duitser koelt zijn pc in slaolie

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 00:39
Duitser koelt computer in slaolie

Uitgegeven: 11 mei 2005 16:18
HAMBURG - Een Duitser koelt zijn computer al ruim een jaar in slaolie. Het grote voordeel: absolute stilte. Het geruis van de luchtgekoelde pc werkte de man zo op zijn zenuwen, dat hij het hele apparaat in een aquarium met dertig liter olie plaatste. Alleen de harde schijf zit niet in de olie, meldden Duitse media woensdag.

Het experiment begon als weddenschap onder invloed van bier. Volgens Markus Leonhardt werkt zijn computer na ruim een jaar nog steeds perfect. Hij laat de ventilatoren gewoon draaien, waardoor de olie beter circuleert.

Leonardt waarschuwt ervoor de aquarium niet op gelijke hoogte met toetsenbord en muis te plaatsen. Anders zou de olie door de zuigende werking via de kabels uit die apparaten kunnen lekken. Op het internet buigen zich inmiddels deskundigen over het fenomeen. Een nadeel heeft de slaolie wel: na een tijdje begint het spul te ruiken.

http://www.markusleonhardt.de/oelbilder.html

(bron nu.nl)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hmm, dit is het 4e topic hierover vandaag volgens mij :)
In Casemodding & Elektronica staan er alleen al 3.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
Hahaha

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook stille koelers kopen ;)

• darkfader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 12:22

darkfader

h4x0r

da's echt een megavet idee

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Verwijderd

Stille koelers? Wat een MEGA goed idee zeg! We gaan rijk worden jongens!!!!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
ik verwacht hier binnen 5 min een slotje op

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bovendien is het idee ver van nieuw, zoek maar eens op 'slaolie' in bijv DOC of CME.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

er was een filmpje met nederlanders die het als 1e hadden gedaan geloof ik, en nu jatten de duiters het :( :+

• martijnvanegdom
jozy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:13:
ik verwacht hier binnen 5 min een slotje op
Helaas misverwacht

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik wil net zeggen; heb dit al zo vaak voorbij zien komen in DOC.
alleen in die topicd werd altijd beweerd dat de slaolie op den duur vuil zou worden, en langzamerhand stoom zou gaan geleiden. Dat blijkt dus niet waar?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Casemodding & Elektronica

kijk eens onderaan hoe vaak dit al voorbij is gekomen! :z

EDIT; deze dus
1; Slaolie om te koelen.
2; [rml][ CM] De Slaolie MOD :D[/rml]
3; slaolie....!!

[ Voor 47% gewijzigd door willy1986 op 11-05-2005 22:25 ]

• martijnvanegdom
frickY schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:20:
Ik wil net zeggen; heb dit al zo vaak voorbij zien komen in DOC.
alleen in die topicd werd altijd beweerd dat de slaolie op den duur vuil zou worden, en langzamerhand stoom zou gaan geleiden. Dat blijkt dus niet waar?
Om stroom te geleiden heb je vrije elektronen nodig. De reden waarom gewoon kraanwater geleid is dat er opgelost zouten in zitten. Deze zorgen voor vrije elektronen waardoor die geleiden optreed.

In slaolie zijn er niet gemakkelijk of totaal geen zouten op te lossen. Hierdoor ontstaan geen vrije elektronen en dus verwacht ik ook niet dat slaolie zal geleiden.. Vervuilde slaolie zal denk ik vooral stof en dergelijke bevatten aangezien ook dit geen zouten zijn verwacht dat ook vuile slaolie geen vrije elektromen bevat

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:40
:Z Niets bijzonders, pak eens 3M vloeistof en een bierkoeler in een luchtdichte kast... dan ben je goed bezig >:)

Verwijderd

Jammer dat t is om te koelen.. anders kon je er nog mooi mee frituren ook :Y) :+

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Moet eerlijk zeggen dit is wel een beetje een late reactie van Nu.nl.... had beter verwacht :)

Want er zijn meerdere mensen die dit gedaan hebben en idd Nederlanders waren de eerste :D
Maar komt er dus op neer dat dit dus geen nieuws is, wat een gemiddelde tweaker toch wel weet (gemiddeld he)... dus komt er op neer dat dit geen nieuws is, maar voor de Nu.nl lezers wel :P

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 13:42
Ik kan me herrinneren dat er een tweaker aan het experimenteren was met zijn voediing in olie, dat ding heefet geloof ik een week ingelegen. Het nadeel was wel dat de olie om een gegeven moment wit werd ipv transparant

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier zijn al zo veel topics over. Het idee blijft hartstikke leuk maar het lijkt mij persoonlijk helemaal 2x nix. :P
Punt 1. Slaolie
Punt 2. Gaat stinken
Punt 3. Fucking slaolie.

Ik weet niet, not my style :P
Ik zou het wel kunnen doen aangezien mijn pc toch onder het bureau hangt dus als ik ipv die kast daar een aquarium slaolie neerzet zou het kunnen. Lijkt me alleen niet handig als ik nieuwe hardware erin wil zetten of als ie mee moet naar een lanparty... |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 11-05-2005 22:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En het zoveelste topic over de slaolie :z

En lees vooral ook even de reactie van André dame's en heren !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.