Ik ben een programmatje aan het maken in C dat teksfiles moet vergelijken. Alles werkt zoals het moet volgens de specificaties die ik wil maar ik zit met een foutje.
strcat verwacht 2 char array en concateneert ze samen, maar argv geeft blijkbaar geen char[] terug, ik heb al op google gezocht maar ik kan de fout precies niet goed vinden. Ik heb ook al geprobeert om eerst de argv's naar een variable te copieren maar dit werkt ook niet precies. Ik krijg altijd de error dat het niet de juiste data types zijn, en ik weet niet goed welke cast ik moet doen.
Mag ik je er wel op wijzen dat dit mijn eerste C prog is en dat de code dus nogal dirty is
Hij geeft dus volgende error bij lijn 16 :
main.c: In function `main':
main.c:48: error: incompatible types in assignment
main.c:52: error: incompatible types in assignment
Maar ik weet niet hoe ik die argumenten moet casten naar het juiste type
strcat verwacht 2 char array en concateneert ze samen, maar argv geeft blijkbaar geen char[] terug, ik heb al op google gezocht maar ik kan de fout precies niet goed vinden. Ik heb ook al geprobeert om eerst de argv's naar een variable te copieren maar dit werkt ook niet precies. Ik krijg altijd de error dat het niet de juiste data types zijn, en ik weet niet goed welke cast ik moet doen.
Mag ik je er wel op wijzen dat dit mijn eerste C prog is en dat de code dus nogal dirty is
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| int main(int argc, char **argv) { char currentFile[100]; if (argc < 4 ) { printf("gebruik : dactylo [orgineel bestand] [verbeterdir] [outputbestand] \n"); return(0); } else { printf("0: %s\n1: %s\n2: %s\n3: %s\n",argv[0],argv[1],argv[2],argv[3]); dir_p = opendir(argv[2]); while( 0 != (dir_entry_p = readdir(dir_p))) { if ( ( strcmp(dir_entry_p->d_name,".") !=0 ) && ( strcmp(dir_entry_p->d_name,"..") != 0 ) ) { currentFile = strcat(argv[2],dir_entry_p->d_name); printf("%s\n",currentFile); startControle(currentFile,argv[1],"out.txt",argv[3]); } } } /* Tidy up.*/ closedir(dir_p); // TODO : Add code to cylce tru a directory and correct al the files !!!! //startControle("domenique.txt","org.txt","out.txt","resultaten.txt"); //startControle("dimi.txt","org.txt","out.txt","resultaten.txt"); return (0); } |
Hij geeft dus volgende error bij lijn 16 :
main.c: In function `main':
main.c:48: error: incompatible types in assignment
main.c:52: error: incompatible types in assignment
Maar ik weet niet hoe ik die argumenten moet casten naar het juiste type