[Internet] Bandwith & Speed Meetapparaat/software

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik zou graag willen weten wat mijn down en up snelheid op een bepaald moment is. Probleem is dat hier meerdere computer staan, en ik wil de totaalsnelheid en het totaalverbruik. Achter mijn router, een speedtouch zitten alle computers. Hoe zou ik zoiets moeten laten werken? Zou ik een apparaatje kunnen maken wat tussen mijn splitter en speedtouch zit kunnen laten meten hoe hoog de snelheid is, of zou ik iets in mijn router kunnen installeren? Volgens mij is het wel zo dat je dan heel je router opnieuw moet compileren, of heb ik het dan verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 11-05-2005 21:03 ]

_@/'

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat je hier niet veel geld voor over hebt en dus geen apparatuur of dergelijke wil
aanschaffen.

Je hebt meerdere non hardware mogelijkheden, voor windows is PRTG een goede oplossing. Je zou hier dan het beste een servertje 24/7 kunnen inrichten en deze te voorzien van PRTG.

Zie de site van PRTG en google voor meer info. Deze kan direct gegevens uit je speedtouch (SNMP) lezen en plaatst deze vervolgens op een html paginatje.

Simpel en gratis :).

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 11-05-2005 21:28 ]

Mijn V&A

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Audi-Addict schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:23:
Ik neem aan dat je hier niet veel geld voor over hebt en dus geen apparatuur of dergelijke wil
aanschaffen.

Je hebt meerdere non hardware mogelijkheden, voor windows is PRTG een goede oplossing. Je zou hier dan het beste een servertje 24/7 kunnen inrichten en deze te voorzien van PRTG.

Zie de site van PRTG en google voor meer info. Deze kan direct gegevens uit je speedtouch (SNMP) lezen en plaatst deze vervolgens op een html paginatje.

Simpel en gratis :).
Ik heb nu een linux server staan, maar die is op dezelfde manier aangesloten op mijn computer. Dan zou ik dus ook gewoon daarmee gegevens kunnen uitlezen uit mijn router, maar leest die ook de snelheid uit?

_@/'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

TS,

Kijk bovenaan dit subforum naar de titel. Overige Hardware. Niet 'dump hier alles' ofzo...

Kijk naar de lijst van subfora. Zie je de groep Netwerken :? Kijk daar eens...

Ik zou je topic kunnen moven, maar dit is een vraag dat in IT en NT vrij vaak voorbij komt, dus begin eerst maar eens te lezen wat anderen al geschreven hebben ipv het wiel opnieuw uit te vinden :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.