Toon posts:

[ACCESS] Waarden optellen in formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een reeks bedragen uit een raport (dus uit tabel) optellen en onder aan het raport plaatsen.
Nu kun je wel iets optellen maar zover ik het zie enkel cummulatief. Ik krijg het niet voor elkaar om het totaalbedrag onderaan te plaatsen.

Als ik een tekstbox onder de paginavoettekst plaats met als inhoud: =Som([Bedrag]) (bedrag is naam van kolom) dan geeft ie een foutmelding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:42 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

Korakal

Up up up!

en het zou nou juist zo fijn zijn om te weten wélke foutmelding...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Access heb je eigenlijk? :)

Korakal schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:44:
[...]

en het zou nou juist zo fijn zijn om te weten wélke foutmelding...
Als ik begrijp wat TS z'n probleem is, dan geeft Access terug #error :). Lekker cryptisch dus ;)

Probleem is als volgt: TS stopt een textvak in z'n detail rapport. Op dat moment wordt elke keer dat er een record wordt geshowed, de sum op de gehele recordset uitgevoerd.

Stop je het textvak in de footer, dan krijg je bovenstaande error :)

[ Voor 105% gewijzigd door BtM909 op 11-05-2005 20:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Access XP

En de foutmelding is enkel "#FOUT" in de box.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hier een Engelstalige link hoe te summen in een report. MS heeft dit keer gepoogd Crystal Reports achtige manier van rapporten bouwen te implementeren:

http://office.microsoft.c...tance/HA011224441033.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, dit was dus idd wat ik zocht maar ook wat ik al gedaan had maar ik blijf het volgend probleem houden:

Rapportkoptekst

Paginakoptekst
Boodschappen

Details
Bedrag

Paginavoettekst
=Sum([Bedrag]) --> #FOUT

Rapportvoettekst

Zet ik nu de sum bij details dan komt er wel het goede antwoord te staan maar dan een heleboel keer onder elkaar. Dus dan ziet Access dat als data op een of andere manier.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Normaal gesproken komt een som of in de groupfooter of in de rapportfooter te staan waarbij de som of het totaal van de groep laat zien (bij groupfooter) of het totaal van de recordset (bij rapportfooter)
De Pagina footer staat los van de opbouw van je recordset en hier kan je dus weinig met totalen e.d..

Verplaats de som dus naar de rapportfooter en maak eventueel groepen aan bijvoorbeeld op basis van het soort boodschappen oid en gooi dan in de groopfooter een som voor het subtotaal van de desbetreffende groep.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Als 'Bedrag' een berekend veld is, bijv. 'Aantal*Prijs', dan moet je de berekening in de Sum-expressie herhalen, dus: =Som(Aantal*Prijs)
Wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Als 'Bedrag' een berekend veld is, bijv. 'Aantal*Prijs', dan moet je de berekening in de Sum-expressie herhalen, dus: =Som(Aantal*Prijs)
Wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Nee, het is gewoon een kolom in de tabel.
Normaal gesproken komt een som of in de groupfooter of in de rapportfooter te staan waarbij de som of het totaal van de groep laat zien (bij groupfooter) of het totaal van de recordset (bij rapportfooter)
De Pagina footer staat los van de opbouw van je recordset en hier kan je dus weinig met totalen e.d..

Verplaats de som dus naar de rapportfooter en maak eventueel groepen aan bijvoorbeeld op basis van het soort boodschappen oid en gooi dan in de groopfooter een som voor het subtotaal van de desbetreffende groep.
Dat werkt dus ook niet, maar ff stomme vraag: hoe maak je nieuwe footer en header?
Pagina: 1