[XP] Driverprobleem met HP Laserjet 6P

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Hm, had niet gedacht ooit een topic te openen over een driverprobleem :X magoed

Ik heb al een tijdje een Laserjet 6P staan, die het nogsteeds prima doet (die dingen zijn onverwoestbaar), en waar ik nog nooit eerder problemen mee gehad heb. Deze printer hing tot nu toe samen met een Epson Stylus Photo 900 op een P3 bakje met winXP die als printserver werkte.

Alle workstations haalde bij het toevoegen van de printer netjes de drivers mee van die P3 bak en de printer werkte gewoon overal.

Nu heb ik sinds vandaag die 2 printers wegens stroombesparing op een standalone printserver hangen, een Canyon CN-PRINT2 om precies te zijn.
De installatie van de twee printers ging op 3 PC's gewoon goed, alleen op 1PC gaat het afdrukken naar de Laserjet niet goed.
Bij het printen van een tekstpagina komt alleen de tekst (geen vlaggetje e.d.), en hij gooit er een lege pagina achteraan. Printen van een grafisch document resulteerd ook in een leeg velletje. Voor de duidelijkheid: Vanaf andere PC's gaat printen naar de 6P prima, vanaf de "probleemPC" printen naar de Epson printer lukt ook zonder problemen. Hierdoor denk ik dat het een driverprobleem met de Laserjet is. Vandaar ook de keuze voor WOS

Het gekke is, dat ik op alle 3 PC's dezelfde drivers gebruik, namelijk gewoon de "HP laserjet 6P" drivers van Microsoft, de printer is standaard ondersteund in Windows. De bestanden die hier gebruikt worden zijn: PCL5ERES.DLL, STDNAMES.GPD, TTFSUB.GPD en UNIRES.DLL.
Ik heb (natuurlijk) ook de HP drivers geprobeerd, de "HP LaserJet 4, 5, 6 PCL5e Driver" deed precies hetzelfde als de windows driver, de "hp LaserJet 4, 5, 6 family PostScript driver" deed niets (zoals verwacht eigenlijk, printer ondersteund volgens mij nieteens PS? :P).
Als ik de printer op 1 van de PC's waar het wel werkt deel, en die gedeelde printer gebruik vanaf mijn PC werkt het wél (Je krijgt ook de melding dat hij drivers van die PC kopieert - maar dat zijn dus gewoon exact dezelfde..).

Ik loop een beetje dood nu na wat installs met verschillende drivers. Heeft iemand misschien een idee dat ik nog zou kunnen proberen?

edit:

Hm, ik herinner me ineens dat dit een windows 2003 bak is 8)7 Maargoed, dat verschilt niet zo veel gok ik.
En kan het eigenlijk kwaad als ik de "C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86" dir gewoon compleet leeggooi even, dacht dat hij bij het installeren van een printer alles weer braaf hier naartoe kopieerde?
En ja, ik heb ook gezocht natuurlijk. Maar bij driverproblemen kwam het er altijd op neer "dat windows XP hem zelf al goed zou moeten ondersteunen."

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 11-05-2005 20:42 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Nogsteeds niets gevonden. Printer ook rechtstreeks aangesloten gehad, precies hetzelfde probleem, het is dus iig niets tussen PC en printserver maar echt een driverprobleem... Nog ideeën?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+