Toon posts:

[Linux + port forwarding]-kan geen eigen poorten doormappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ClarkConnect linux gateway kan zijn eigen webserver (p80, 81 en 82) en zijn eigen ssh server niet forwarden naar het internet. Een andere computer in het netwerk doormappen werkt wel gewoon, maar als ik de webserver of sshd die op de gateway zelf draaid wil doormappen dan krijg ik van buitenaf geen connectie..

Ik post dit hier omdat een andere server in mijn netwerk wel poorten kan mappen naar het internet. en het dus geen netwerk probleem is maar zeer zeker een software probleem.

Ik heb op de forums van clarkconnect zelf gezocht maar dit probleem kwam ook niet eerder voor. Ik vraag het hier omdat het waarchijnlijk een instelling is en geen bug of iets dergelijks..

Wat dus niet lujkt zijn poorten van de gateway (192.168.2.1) zelf forwarden. (linux server)
Wat wel lukt is van mijn werkstation poorten forwarden van mijn ftp server (192.168.2.50) (windows server)

Ik map dus poorten op de gateway (192.168.2.1)

Zo ziet mijn netwerk er uit:

[kabel modem]---[gateway 192.168.2.1]---[ftp server 192.168.2.50]

Alles heeft een static ip. En mijn provider blocked niet uitgaand verkeer over poort 80.
Verder werken alle netwerk kaarten prima en is de en de SSHD server en de Webserver gewoon in het interne lan berijkbaar.

Ik hoop voldoende info te hebben gegeven.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

"poorten van de gateway zelf forwarden" :?
Dit hoef je niet te doen, je kan gewoon de desbetreffende poort openen in de firewall en het werk.
Immers, er hoeft niks geforward te worden, de pakketjes zijn al bij je router.

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:37:
"poorten van de gateway zelf forwarden" :?
Dit hoef je niet te doen, je kan gewoon de desbetreffende poort openen in de firewall en het werk.
Immers, er hoeft niks geforward te worden, de pakketjes zijn al bij je router.
Ja maar ik moet toch wel de poort in de firewall zo zetten dat incomming allowed is.. Maar als ik van buitenaf verbind op poort 80 dan moet de gateway toch weten waar hij die reqeust heen moet sturen? Of denk ik nu te ver?

Edit: Idde je hebt gelijk! Het was eigenlijk te simpel denk ik..

Super bedankt man!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:35 ]