Ik wil een digidesign PCI kaartje installeren maar telkens deze ook maar ergens in een PCI slot zit (heb er enkele geprobeerd) start m'n beeldscherm niet meer op? Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het gaat om een PIII, moederbord weet ik zo direkt niet meer.
Misschien is je digidesign audio pci kaartje wel een beetje brak 
en haal je videokaart er eens uit, en stop je monitor in de output van je onboard videokaart (als je die hebt)
en haal je videokaart er eens uit, en stop je monitor in de output van je onboard videokaart (als je die hebt)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Het werkte bij een vriend, dus met die digi001 is niets mis. Ik gebruik sowieso de onboard video kaart. Ik ga eens kijken of die digi 001 wel compatibel is met m'n chipsets en moederbord.outerspace schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:35:
Misschien is je digidesign audio pci kaartje wel een beetje brak
Ik heb jaren geleden ook een digi001 gehad (gekocht voor fl 600, verkocht voor fl 1800Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:04:
[...]
Het werkte bij een vriend, dus met die digi001 is niets mis. Ik gebruik sowieso de onboard video kaart. Ik ga eens kijken of die digi 001 wel compatibel is met m'n chipsets en moederbord.
Wat me er wel van bij stond was dat dat ding idd behoorlijke eisen had, hij weigerde bv fatsoenlijk te werken in via/amd-based systems. Hoe dat nu is weet ik zo niet, ff opzoeken @ site
edit:
Bron: http://www.digidesign.com/compato/xp/001/Additional Computer Requirements
Intel chipset (with Intel Processors, use with Pentium 4 or Xeon models requires Intel 845, Intel 850 or Intel 860 chipsets)
Pentium 4 or Xeon systems with HyperThreading technology must have "Intel HyperThreading" in the system BIOS disabled.
VIA chipset (with Athlon)
Known Incompatibilities
Caution - The following systems or systems with the following components are NOT supported:
Computers with motherboards containing SiS (Silicon Integrated Systems) chipsets
Hewlett Packard Pavillion line of computers
AMD K6, K6-2 or K6-III, K7 processor based computers (newer AMD Athlon XP and AMD Athlon Thunderbird processors are supported)
Computers with Opteron processors are known to be incompatible with Pro Tools. Initial testing indicates that a future revision of Pro Tools would be required to add support for these CPUs.
Pentium I and Pentium II processor based computers. (Pentium III not tested or recommended)
Computers with motherboards containing mixed chipsets from AMD plus VIA combined
"ESS Solo-1 PCI AudioDrive" Sound, video and game controller. This device can be disabled from the "Device Manager" in the "System" Control Panel
Is iig veranderd, toen (paar jaar geleden) weigerde ie nog met alle AMD chipsets. Maar goed, kieskeurig is ie wel.
Andere pci sloten trouwens ook al eens geprobeerd?
[ Voor 62% gewijzigd door DJSmiley op 11-05-2005 23:58 ]
Verwijderd
Digidesign staat toch wel bekend om de kritische hardware-eisen, zeker voor de iets oudere producten (insteekkaartjes)...
als je een oplossing wilt, kan je het best even je systemspecs posten (m.n. moederbord en chipset).
succes!
als je een oplossing wilt, kan je het best even je systemspecs posten (m.n. moederbord en chipset).
succes!