Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een GSM/PDA combo die instaat is om met 2 simkaarten te werken.
namelijk: mijn eigen abbo, en de abbo van mijn baas.

bestaan deze dingen eigenlijk wel en zo ja.
welke merken/types zijn er dan.

alvast bedankt.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27
Zover ik weet bestaan die dingen niet, ik heb er ook wel eens naar gezocht....
Je hebt wel een dingetje die je in je mobiel kan stoppen en elke keer als je mobiel aan en uit zet switch hij van sim....

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Schop ..
Echt niemand die dit weet ?
Er zijn denk ik toch zat veel mensen die zowel privé als zakelijk een gsm-nr hebben, maar niet iedere dag 2 gsm's willen meenemen ? Of ben ik de enige die dit een beetje absurt vind ? (moet je iedere keer je contacts etc dubbel hebbe als je zakelijk ook ff privé wil gebruiken).

De dual sim is meestal niet de goede oplossing, omdat deze niet tegelijk werkt, maar eigenlijk als een soort van switch tussen twee nummers. Raar dat er nog geen enkele andere oplossing voor is ? Is het technisch dan zo enorm moeilijk ?

Verwijderd

Zou inderdaad érg handig zijn!
Misschien even de aandacht trekken van de fabrikanten; in de hoop dat ze zo'n toestellen maken?

grtz

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Technisch is dit misschien niet zo voor de hand liggend. Je zou dan op twee netwerken tegelijkertijd ingelogd zijn en dus eigenlijk twee gsm-ontvangers in je toestel moeten hebben. Waarschijnlijk zijn de extra kosten en opbrengsten voor zo'n toestel niet lonend gezien de vraag.
Ik loop zelf trouwens ook altijd met twee telefoons op zak met twee nummers ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jona op 25-06-2005 13:49 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

duo sim gevalletje voor de ouwe nokias bestaan, heb ze zelf gezien. geen idee of de nieuwe gsm's dit ondersteunen

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij Ebay zie je ook wel 16-in-1 simkaarten.
Er zit een sim-reader/writer bij waarmee je al je sims kunt kopiëren op de meegeleverde sim.
Via een extra telefoonmenu kun je dan schakelen tussen de sims, maar nog steeds een tegelijk dus.
Dit werkt al weer beter dan uit- en inschakelen en met de software kun je makkelijk 2 (desnoods identieke) telefoonboeken en smsjes op de sim kwijt.
Let wel op het type simkaart, dit apparaatje werkt met sim comp 128 V1, 3B+3F codes en werkt met gsm 900/1800/1900.

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/03/i/03/e7/b0/47_1_b.JPG

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:46:
Zou inderdaad érg handig zijn!
Misschien even de aandacht trekken van de fabrikanten; in de hoop dat ze zo'n toestellen maken?
Hoe trek je de aandacht van fabrikanten ? :) Kan je gewoon een mailtje sturen naar Nokia met de vraag of ze ooit een dual-sim GSM willen maken ? Want lijkt me inderdaad dat zéér veel mensen er intresse in hebben (wil er zelfs een poll voor maken in HK dan hebben we gelijk een idee).

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 11:44

jsr

Het is natuurlijk wel super om met meerdere simkaarten via 1 simkaart in je telefoon te kunnen bellen (weliswaar via even omschakelen in het menu) echter hoe zit het dan als je 2 abonnementen hebt met bijv. 200 en 300 belminuten waarbij je in de telefoon de teller per ingangsdatum van de belbundel op nul moet stellen.
Als je omschakeld naar de andere simkaart gaat de teller waarschijnlijk gewoon verder met tellen en ben je het overzicht van het aantal belminuten per simkaart kwijt. Kan iemand hier meer over vertellen ?

[ Voor 5% gewijzigd door jsr op 17-07-2005 13:26 ]

JS

Pagina: 1