Als de admin een betere title weet, plz change, ik kon nix duidelijks verzinnen
Ik heb hier een database, waarin staat wanneer iets uit een magazijn gehaald is, en hoeveel, en waarheen:
met deze querys:
maar nu wil, als er bv op de 11e en de 4e, 5 en 3 flessen cola naar de winkel zijn gegaan, dat dat dan wordt samengevoegd, dus stel:
2005-05-11.... 5 flessen cola => winkel
2005-05-04.... 3 flessen cola => winkel
nu wil ik dus, dat als ik de stats van de afgelopen 10 dagen opvraag, dat er dus niet twee losse entries komen, maar dat deze worden samengevoegd, en dus:
RESULT: 8 flessen cola => winkel
Dus alleen results optellen van hetzelfde ARTIKEL en dezelfde LOKATIE
maar als ik nou alleen de laatste dag opvraag, dan dus alleen de bovenste....
Is dit mogelijk met een query? wat wel et mooiste zou zijn....
Ik heb hier een database, waarin staat wanneer iets uit een magazijn gehaald is, en hoeveel, en waarheen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE TABLE uitvoorraad ( id int(8) NOT NULL auto_increment, location int(8) NOT NULL default '0', artikel int(8) NOT NULL default '0', hoeveelheid int(8) NOT NULL default '0', medewerker int(8) NOT NULL default '0', datum date default NULL, PRIMARY KEY (id) ) TYPE=MyISAM; |
met deze querys:
code:
1
2
| SELECT * from uitvoorraad WHERE datum = '".$_POST['datum']."'" SELECT * from uitvoorraad WHERE datum > DATE_SUB( NOW( ) , INTERVAL $dagen DAY) LIMIT 0, 30" |
maar nu wil, als er bv op de 11e en de 4e, 5 en 3 flessen cola naar de winkel zijn gegaan, dat dat dan wordt samengevoegd, dus stel:
2005-05-11.... 5 flessen cola => winkel
2005-05-04.... 3 flessen cola => winkel
nu wil ik dus, dat als ik de stats van de afgelopen 10 dagen opvraag, dat er dus niet twee losse entries komen, maar dat deze worden samengevoegd, en dus:
RESULT: 8 flessen cola => winkel
Dus alleen results optellen van hetzelfde ARTIKEL en dezelfde LOKATIE
maar als ik nou alleen de laatste dag opvraag, dan dus alleen de bovenste....
Is dit mogelijk met een query? wat wel et mooiste zou zijn....
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 19:30 ]