[TV-OUT] Werkt wel op Geforce maar niet op Radeon

Pagina: 1
Acties:

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb een pc met een Geforce 4 met een S-video aansluiting, 7 pinnetjes. Ook heb ik een laptop, daar zit een Radeon 9000 in, en een s-video met 4 pinnetjes.

Ik wilde dus mijn TV gebruiken als monitor, voor films te kijken. Op mijn TV zitten alleen Scart-aansluitingen, dus gebruikte ik zon Scart-blokje met 3 tulpstekkeraansluitingen, geel, rood en wit.

Als ik op mijn pc een S-video met 7 pinnetjes naar composite aansluiting aansluit, en de andere kant dan in het scart-blok prik, werkt het perfect.
Ook als ik een S-video met 4 pinnetjes naar composite aansluiting gebruik, en die andere kant in het scart-blok stop, werkt alles goed.

Als ik op mijn laptop de S-video met 4 pinnetjes naar composite aansluit, en de andere kant in het scart-blok, krijg ik zwart-wit beeld!

Verder heb ik tussendoor niets aan de TV ingesteld! Kan het zijn dat mijn laptop alleen s-video naar s-video ondersteund? Het is trouwens een Targa Visionary XP.
De drivers op mijn laptop zijn de Omega 2.6.25a drivers.
Ik heb ook het hele TV-OUT-topic doorgelezen en de search gebruikt.

Alvast bedankt voor de moeite!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Die extra pinnetjes op je geforcekaart zijn eigenlijk geen standaard, het is een svideo en composite-in-één plug, je zal een svideo naar scart kabel moeten kopen. Een echte svideokabel dus.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
je kan ook met een S-video>composiet converter het signaal correct naar composiet omvormen
(heb het idee dat dat met je huidige scartblokje niet goed gaat).

die dingen kosten niet zo veel, dus daar hoef je het niet om te laten :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Heb je de laptop wel op PAL ingesteld?
ALs hij op ntsc staat is het normaal dat het beeld zwart/wit is, ff de instellingen nalopen dus :)

• j86
Puppetmaster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:36:
je kan ook met een S-video>composiet converter het signaal correct naar composiet omvormen
(heb het idee dat dat met je huidige scartblokje niet goed gaat).

die dingen kosten niet zo veel, dus daar hoef je het niet om te laten :)
Ik heb nu dus de laptop --> S-video-kabel met 4 pinnetjes --> S-video naar composiet dingetje --> Scart --> TV
Zo'n S-video naar composiet converter, is dat niet zo'n ding?
http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter2.jpg

Ik ga morgen trouwens even een nieuw scart-blok kopen (omdat ik die andere ff geleend had), dus kan ik gelijk checken of het niet aan het scart blok ligt.
(Gewoon een Scart-->Wit/Rood/Geel met INPUT is toch goed he?)
MaCe1337 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:54:
Heb je de laptop wel op PAL ingesteld?
ALs hij op ntsc staat is het normaal dat het beeld zwart/wit is, ff de instellingen nalopen dus :)
Daar had ik ook aan gedacht, maar het valt nergens in te stellen (voor zover ik kan vinden).

Ik heb net bij mn vriendin op de tv geprobeerd, gewoon een S-video met 4 pinnetjes in de laptop, en een S-video met 4 pinnetjes direct in de tv, en dat werkte natuurlijk wel goed :)

Hier nog een stukje van de Targa-site:

Hardware: The TV-out is not working properly while an Scart adapter is attached to the TV / picture is black-white only
Because the TV-out is only working, when it is connected to a SVHS input jack, the signal can only be displayed correctly, if the Scart input jack supports SHVS signals. Please read the manual of your TV.

[ Voor 60% gewijzigd door j86 op 12-05-2005 08:38 ]

• j86
Net dus een Scart-blok gehaald, maar nogsteeds hetzelfde probleem.
Ook op een andere TV met alleen een Scart-aansluiting zwart/wit beeld!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Dat convertertje, zat dat bij je geforce? Zoja, dan gaat het niet werken, gebruik een svideokabel naar scartconverter, dan heb je ook een betere beeldkwaliteit.

• j86
Nee, gewoon los gekocht!
Pagina: 1