Peekaboo? Linehight? Of toch iets anders

Pagina: 1
Acties:

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik heb een klein probleempje met IE6 (erg vreemd ja, problemen met IE)

Ik ben een simpele website aan het maken voor een beginnend bedrijfje, en zo vaak doe ik dat niet.
Ik ben dus niet goed bekend met de bugs in IE, en niet goed bekend met al dat layer-gezeur. (wel een beetje).

Het gaat om deze pagina:
http://www.westlandenvanlooij.nl/tmp/640/

Als je daar kijkt bij het stukje tekst dat ik geel heb gemaakt, zie je een lege regel tussen de 2 gele lijnen. Als je die lijnen echter selecteerd, zie je dat er een derde tussen staat. Ook na het selecteren blijft die zichtbaar. Hij verdwijnt echter weer na een refresh.

Ik maak een klein beetje gebruik van css, namelijk voor de lettertypen. Het css bestand is hier te vinden:
http://www.westlandenvanlooij.nl/tmp/640/css.css

Zou iemand mij kunnen vertellen met welke bug ik hier te maken heb, en misschien ook hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 23:07

Zoefff

❤ 

Allereerst, niet bedoeld om je af te kraken, maar dit is een erg ranzige manier om een website te maken, zeker met de huidige technieken die je tot je beschikking hebt. Maar voordat dit in het zoveelste 'gebruik-symantiek-en-css-topic' verzand, een oplossing voor je probleem.

Het is geen bug waar je hier last van hebt, maar gewoon een fout gebruik van tags. Wat je nu doet is je tekst in een <span> binnen je <p> plaatsen, en die <span> vervolgens stylen. Wat je beter kan doen is gweoon direct de <p> stylen, dus:

HTML:
1
<p class='text_yellow'>Westland & Van Looij biedt u, als ondernemer in het MKB, Support en Advies in P&O zaken, op het moment dat u dat wenst, tegen beheersbare kosten, bijvoorbeeld door gebruikmaking van onze handige strippenkaart.</p>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.text_yellow {
    font-family: Tahoma; 
    font-size: 9pt; 
    color: #800000;
    background-color: #FFFF00;
}

:)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 11-05-2005 18:32 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Zoefff schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:31:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.text_yellow {
    font-family: Tahoma; 
    font-size: 9pt; 
    background-color: #FFFF00;
}

:)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.text_yellow {
  font: normal 12px Tahoma;
  background: yellow;
}
:P

• Nijn
  • Nu online
Hoi,

Ik heb het aangepst, maar helaas werkt het niet.

Ben wel blij dat jullie me gewaarschuwd hebben dat ik ook direct de <p> tag kan stylen, dat bespaart iig een hoop tags.

Overigens is de gele kleur voor de duidelijkheid toegevoegd, die hoort niet in de site thuis.

Is er iemand die hier iets mee kan?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
maak van de p-tag anders een div-tag? :?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 23:07

Zoefff

❤ 

Waarom? Hiervoor moet je een <p> tag gebruiken, en niets anders.

Dat het niet goed gaat ligt niet aan de tag die hij gebruikt, maar aan iets anders op de pagina die de boel in de war gooit. Wat is die 'onload' in de body bijvoorbeeld?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Nijn
  • Nu online
Werkt ook niet.

Ik heb nu trouwens de hele <p> / <div> tag eruit gehaald. Nog steeds hetzelfde probleem. (zie de website: http://www.westlandenvanlooij.nl/tmp/640/

Die on-load zorgt ervoor dat de text in de lichtgroene balk daarboven wordt bijgewerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Nijn op 11-05-2005 18:54 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dit is weer 1 van de vele renderbugs van IE. Als ik de height="100%" uit de table haal dan gaat het bij mij goed. Ook als ik die onload weghaal gaat het goed, kun je die titel niet beter op een andere manier in de pagina zetten?

• Nijn
  • Nu online
Dat was inderdaad de oplossing.

Nooit verwacht dat dit op te lossen was door die onload ?tag? weg te halen.

Bedankt!!!

Verwijderd

offtopic:
attribuut

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 19:57 ]

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

nijn-01 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:40:
Hoi,

Ik heb het aangepst, maar helaas werkt het niet.

Ben wel blij dat jullie me gewaarschuwd hebben dat ik ook direct de <p> tag kan stylen, dat bespaart iig een hoop tags.

Overigens is de gele kleur voor de duidelijkheid toegevoegd, die hoort niet in de site thuis.

Is er iemand die hier iets mee kan?
overigens kan je elk element in de body stylen met css, en al sje toch als een extern css bestand gebruikt, waarom gebruik je dan nog zoveel inline css?

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Nijn
  • Nu online
mrcactus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:19:
[...]

overigens kan je elk element in de body stylen met css, en al sje toch als een extern css bestand gebruikt, waarom gebruik je dan nog zoveel inline css?
don`t ask ;)

Over het algemeen doe ik alleen de PHP delen van websites. Ik geef ongeveer dezelfde reacties op php gebied op diverse fora ;)

Maar html, daar ben ik geen held in. Ik zal je tips meenemen. Bedankt.
Pagina: 1