Toon posts:

Computer wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort dus een klein probleempje, ik ben in de mei vakantie naar een lan geweest, en daar had ik voor het eerst.
Ik wou daar dus een keer mijn computer opnieuw opstarten, maar zodra ik de computer uit had gezet bleef hij 'aan' ik weet niet precies hoe je het moet zeggen, de lampjes van de computer en cd speler bleven aan en de fan ook, de reset knop en de aan/uit knop deden ook helemaal niks meer.
Ik haalde dus de stekker uit het stopcontact, en toen stopte het. Toen deed ik de stekker er weer terug in en toen begon het weer zodra ik de stekker in het stopcontact deed ging de computer 'aan' alle lampjes bleven maar aan en de fan bleef maar draaien, de aan/uit knop deed het ook weer niet. Het scherm zelf deed ook niks, het lampje bij het scherm bleef oranje, terwijl hij eigenlijk groen moet worden als hij de computer heeft gevonden.
Ik heb de computer dus maar een tijdje laten zoemen en toen opeens was hij uit, dus probeerde ik de aan/uit knop nog maar eens, en toen deed hij het weer. Toen heb ik hem laterna nog een paar keer aan/uit gezet en toen ging alles weer goed.

Toen kwam ik dus thuis, heb ik mijn computer weer aangesloten en toen had ik weer precies hetzelfde probleem, hij bleef maar zoemen, dus toen heb ik weer gewoon gewacht en toen deed hij het weer. De computer heeft het toen nog ongeveer 1 week perfect gedaan, maar een paar dagen geleden begon het weer. Ik had de computer 's avonds uitgezet en toen ben ik naar bed gegaan, maar toen ik de volgende morgen weer onder kwam stond de computer weer opeens aan, en nu heb ik weer precies hetzelfde geprobeerd als ik al eerder beschreven had, aan/uit knop, wachten, stekker erin/eruit etc etc, maar niks helpte.

Dus weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb zelf ook al een beetje zitten rondvragen, en ik heb van wat kennissen gehoord dat het misschien aan de voeding zou kunnen liggen...

Maar nu wil ik eigenlijk ook wel eens graag weten wat jullie denken dat het is, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten, Xephyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een MSI moederbord? ik heb soortgelijke problemen gehad namelijk met mn MSI mobo... Deed t na problemen sommige periodes weer prima, totdat ie het helemaal niet meer deed.

Nadat ik 'm had opengemaakt bleken een paar elektrische componenten zo heet te worden dat ze als het ware los-smolten van het mobo. Dus toen heb ik n nieuw moederbord moeten kopen. :(

Maar misschien is jouw probleem niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ASUS, maar dat weet ik niet meer 100% zeker, ik zal ff de doos zoeken, maar hopelijk is het probleem niet zo erg..

Edit: we hebben iemand laten kijken, maar zover hij wist was het moederboard nog in orde, er scheen niks doorgebrand te zijn, maar hij heeft op dit moment ook nog geen idee wat het zou kunnen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 18:46 ]