Modem Dell Dimension 3000 werkt niet met ISDN centrale?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 12:54
Hoi mede-tweakers,

Vanmiddag heb ik mij erg boos gemaakt. Voor een klant een tijd geleden een gloednieuwe Dell Dimension 3000 pc samengesteld en besteld via Internet. De klant heeft nog geen ADSL, dus de pc is geleverd met een interne Intel V.92 modem.

Na eerst talloze betalingsproblemen en telefoontjes te hebben overleefd (ja het is erg bij Dell), stond de nieuwe pc vanmorgen dan eindelijk klaar. Vanmiddag de boel uitgepakt en aangesloten. Prachtig mooi ding. Alles werkt prima, behalve het modem.

Als ik probeer in te bellen krijg ik elke keer fout 680: geen kiestoon. Driver opnieuw geinstalleerd, andere telefoonkabel, etc. maar geen resultaat. Dus de helpdesk maar gebeld. Samen met een van de medewerkers - die mij gelijk al voorkomt als technisch totaal niet onderlegd - loop ik wat instellingen na en zet een testverbinding op naar mijn mobiel via HyperTerminal. Zelfde resultaat, geen kiestoon.

Als mevrouw erachter komt dat de klant ISDN heeft en dat het modem op een analoge poort van de ISDN centrale zit, zegt ze doodleuk "ja sorry meneer, dit modem werkt niet met een ISDN centrale." Ze denken daar ook werkelijk dat je gek bent. Alsof ik niet weet welk type modem ik moet bestellen. Ik zit al jaren in dit vak en het lijkt mij zeer sterk dat ik het verkeerde modem heb besteld. In de oude computer zat ook al een interne modem, en die werkte perfect.

Dell verwijt mij dus dat ik het verkeerde modem heb besteld. Maar er moeten mij een paar dingen van het hart:

ten eerste: hoe kan ik weten dat dit modem niet werkt met ISDN als het nergens vermeld staat?
ten tweede: Dell zegt dat zij niet aansprakelijk zijn en dat ik maar ergens anders een nieuwe modem moet kopen. Ronduit belachelijk.

Wat moet ik hiermee aan? Het modem is een Intel V.92 modem. Morgen bel ik met de TD. Als dat niets oplevert zal ik kijken naar verdere stappen tegen Dell.

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 16:04
en de persoon voor wie je die pc besteld hebt heeft geen quattrovox ofzo hangen?? of een andere centrale die digitaal omzet naar analoog??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• f1r3b4ll
tis een Siemens ISDN centrale, maar tis inderdaad zo'n Quattrovox achtig geval. Dus het ISDN signaal omzetten naar 4 analoge poorten voor de gewone telefoontoestellen en het modem.

Goed, lijkt mij sterk dat het modem niet werkt met de centrale, maar misschien weten jullie iets wat ik niet weet?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:46
Moet gewoon werken!
Bel anders KPN en vraag anders of ze een bewijs kunnen leveren dat dit moet werken.
Wat wel zo is, is dat als je em direct op de nt1 aansluit dat je dan een ander modem nodig hebt. ik weet niet of je de dell medewerker duidelijk genoeg hebt verteld dat het op een analoge poort wordt aangesloten (of dat de dell medewerker er uberhaubt iets vanaf weet)

PS ik werk voor primafoon

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

al een 'normaal' (analoog) telefoontoestel aan die lijn gehangen? dan wel een kiestoon?

eerst een 0 (nul) draaien misschien voor een buitenlijn?

meh.

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:46
idd trouwens, vaak moet je nog eerst een extra nul draaien. zou wel verklaren van die kiestoon!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Koffie
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sp_strikwerda schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:08:
Hoi mede-tweakers,

Vanmiddag heb ik mij erg boos gemaakt. Voor een klant een tijd geleden een gloednieuwe Dell Dimension 3000 pc samengesteld en besteld via Internet. De klant heeft nog geen ADSL, dus de pc is geleverd met een interne Intel V.92 modem.

Na eerst talloze betalingsproblemen en telefoontjes te hebben overleefd (ja het is erg bij Dell), stond de nieuwe pc vanmorgen dan eindelijk klaar. Vanmiddag de boel uitgepakt en aangesloten. Prachtig mooi ding. Alles werkt prima, behalve het modem.

Als ik probeer in te bellen krijg ik elke keer fout 680: geen kiestoon. Driver opnieuw geinstalleerd, andere telefoonkabel, etc. maar geen resultaat. Dus de helpdesk maar gebeld. Samen met een van de medewerkers - die mij gelijk al voorkomt als technisch totaal niet onderlegd - loop ik wat instellingen na en zet een testverbinding op naar mijn mobiel via HyperTerminal. Zelfde resultaat, geen kiestoon.

Als mevrouw erachter komt dat de klant ISDN heeft en dat het modem op een analoge poort van de ISDN centrale zit, zegt ze doodleuk "ja sorry meneer, dit modem werkt niet met een ISDN centrale." Ze denken daar ook werkelijk dat je gek bent. Alsof ik niet weet welk type modem ik moet bestellen. Ik zit al jaren in dit vak en het lijkt mij zeer sterk dat ik het verkeerde modem heb besteld. In de oude computer zat ook al een interne modem, en die werkte perfect.

Dell verwijt mij dus dat ik het verkeerde modem heb besteld. Maar er moeten mij een paar dingen van het hart:

ten eerste: hoe kan ik weten dat dit modem niet werkt met ISDN als het nergens vermeld staat?
ten tweede: Dell zegt dat zij niet aansprakelijk zijn en dat ik maar ergens anders een nieuwe modem moet kopen. Ronduit belachelijk.

Wat moet ik hiermee aan? Het modem is een Intel V.92 modem. Morgen bel ik met de TD. Als dat niets oplevert zal ik kijken naar verdere stappen tegen Dell.
En het moraal van je verhaal :?
NT is niet de plek om Dell te gaan zitten flamen. Als je een probleem met ze hebt los je dat rechstreeks met ze op, niet op een publiek forum ...

Tijd voor een nieuwe sig..

• f1r3b4ll
Koffie schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:53:
[...]

En het moraal van je verhaal :?
NT is niet de plek om Dell te gaan zitten flamen. Als je een probleem met ze hebt los je dat rechstreeks met ze op, niet op een publiek forum ...
ik ga Dell hier niet verder afzeiken, maar ik vind dat dit soort problemen toch op een forum besproken kunnen moeten worden. Misschien in Stuffis Generalis dan. Ik voel mij gewoon namens de klant verkeerd ingelicht door Dell en wil verhaal halen. Ik vind dat ik in mijn recht sta. Aangezien het moeilijk is om iets voor elkaar te krijgen, vraag ik hier eerst of er tips zijn. Lijkt mij heel normaal...

Maar goed, ik zal eens met KPN bellen. Misschien weten zij nog wat!

[ Voor 39% gewijzigd door f1r3b4ll op 12-05-2005 15:33 ]

• Koffie
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gooi er eens een komma voor ?

Move NT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Modem kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn.
Heb je'm al eens op een andere lijn geprobeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• f1r3b4ll
het modem is volgens mij inderdaad stuk... kan het ook zijn dat het modem door kortsluiting de ISDN centrale beschadigd heeft? Als ik de hoorn van de haak pak hoor ik geen constante kiestoon, maar een onderbroken kiestoon. Zodra ik naar buiten ga met een 0 is het weg.... ik snap er niets van 8)7

edit:
heb trouwens met bloed zweet en tranen een monteur van Dell weten te ritselen, hij zou het modem vervangen door een analoog modem wat wel werkt met een ISDN centrale :)

En toch zegt iets mij dat dit verhaal verre van geloofwaardig is :?

[ Voor 31% gewijzigd door f1r3b4ll op 12-05-2005 20:20 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sp_strikwerda schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:17:
het modem is volgens mij inderdaad stuk... kan het ook zijn dat het modem door kortsluiting de ISDN centrale beschadigd heeft? Als ik de hoorn van de haak pak hoor ik geen constante kiestoon, maar een onderbroken kiestoon....
Mijn GigaSet doet dat als doorschakelen aan staat.
't Zou kunnen zijn dat het modem die onderbroken toon niet als kiestoon herkent.
Anyway, met #210# zet je 't doorschakelen uit
edit:

Heb je overigens geprobeerd oftie het wel doet als je het vinkje voor "Wait for dialtone before dialing" uitzet?

[ Voor 13% gewijzigd door Brahiewahiewa op 12-05-2005 23:39 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1